פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ד"ר ישראל שיטבון "אני לא מזגזג. לא רציתי להיות כבול למשמעת קואליציונית" ד"ר ישראל שיטבון
ד"ר ישראל שטבון פרש מעיריית נתניה לאחר מינויו של דניאל בשארי לסגן ראש העיר. במכתב ההתפטרות הרשמי פירט את העומס בעבודתו כרופא, אבל בראיון הוא מבהיר שסירב לעבור לקואליציה: "ברגע שמשהו לא מוצא חן בעיניי, לא אצביע כמו שכולם רוצים. לא היה טעם לגרום לפיצוץ"
ד"ר ישראל שטבון, חבר מועצת עיריית נתניה מטעם סיעת הבית היהודי, הודיע בישיבת המועצה בשבוע שעבר על התפטרותו.
שטבון קיבל את ההחלטה בעקבות מינויו של ראש סיעתו, דניאל בשארי, לסגן ראש העיר – מינוי שהעביר את בשארי לקואליציה. שטבון, שלא שש לעבור צד, לא רצה במקביל למנוע את קידום סיעתו והעדיף לפרוש. 

תחושת שליחות

ד"ר ישראל שטבון הינו חלק מעיריית נתניה בתשע השנים האחרונות, בשתי קדנציות. במקביל הוא משמש כמנהל היחידה לקוצבי לב במער הקרדיולוגי בבית החולים 'מאיר' בכפר סבא. במכתב ההתפטרות הרשמי שהגיש לעירייה הסביר את צעדו בעקבות העומס בעבודתו, מה שאמנם נכון בעקבות מחסור לאחרונה במצנתרים בכירים, אבל כאמור סיבה משמעותית לא פחות היא הסירוב לחבור לקואליציה.
"במשך תשע השנים האחרונות זכיתי בע"ה לשמש כשליח ציבור לתושבי העיר נתניה בתפקידי כחבר מועצת העיר", כתב בין השאר ד"ר שטבון במכתב ההתפטרות. "השתדלתי בשנים אלו, לצד היותי רופא ומנהל יחידה בבית החולים 'מאיר', לפעול ככל יכולתי למען הערכים בהם אני מאמין ובעיקר למען כלל תושבי העיר. מתוך אותה תחושת שליחות והבנת גודל האחריות המוטלת על נבחר ציבור, אני רואה לנכון כי בעת הזאת ראוי שאסיים את תפקידי. העומס הרב המוטל עלי בתפקידי כרופא ומנתח המטפל במאות חולים בבתי ובקופות החולים ובמרפאות השונות, מחייב אותי לקבל החלטה זו".      

קונסטלציה חדשה

"ברגע שהסגנות ניתנה לדניאל בשארי היה ברור לי שהדבר לא יאפשר לי להישאר באופוזיציה", אמר ד"ר שטבון. "יש קונסטלציה חדשה בעירייה, אבל אני לא מסוג האנשים שמזגזג ואם עברתי מהקואליציה לאופוזיציה כנראה שהייתה לכך סיבה. רציתי לומר את דברי בצורה חופשית מבלי להיות כבול למשמעת קואליציונית". 
לא צריך להיות פוליטיקאי גדול כדי להבין שהליך המינוי של בשארי נועד לנסות ולהעביר את ד"ר שטבון לצדה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר. לא מעט אנשים ניסו לשכנע את שטבון להישאר בכל זאת ולחבור לקואליציה, אבל שטבון, הידוע כמי שפיו ולבו שווים, היה איתן בדעתו. "זה פשוט לא מתאים לי", הוא חורץ. "הבנתי שאני עלול להיות המכשול לקידום הסיעה שלי ולכן העדפתי לעזוב. אני מכיר את עצמי. ברגע שמשהו לא מוצא חן בעיניי לא אצביע כמו שכולם רוצים ולא היה טעם לגרום לפיצוץ. אני מאחל לדניאל בשארי ולסיעת הבית היהודי המון הצלחה".