פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אורן שמואל  "הקשיים הרבים שעברתי בדרך הם אלו שעיצבו את מי שאני היום" אורן שמואל

מהחושך אל האור: סיפורו מעורר ההשראה של אורן שמואל, שסיפור חייו הקשה הוביל אותו להפוך לאחד האמנים האותנטיים שתשמעו

אורן שמואל | צילום: Marina Moshkovich

לא בכל יום פוגשים אמן ואדם מלא נשמה וסנטימנטים כמו אורן שמואל (35), יוצר וזמר שבעשר אצבעותיו ובכישרונו בונה את הקריירה, בעבודת שטח קשה, למידה בלתי נגמרת ונחישות יוצאת דופן.
אורן נולד בתל מונד לאב נרקומן, שלימים השתקם וחזר למוטב ולאם תומכת כשהקשיים בבית הובילו אותו לגדול בין גילאי 6-14 בפנימייה רחוק מהוריו ועם קשיים חברתיים. בגיל 14 נפלט מהפנימייה ולמד ועסק במקצוע הספרות. במהלך הלימודים שר באחד האירועים בבית הספר כשמורתו, שהייתה מקושרת למוזיקאי אביהו מדינה, שמעה אותו, זיהתה את הפוטנציאל ועודדה אותו לטפח את הכישרון. זמן קצר לאחרי מן גילה כי הוא מסוגל גם לכתוב ולהלחין שירים בעצמו.
מאותו רגע החל לפתח את כישוריו כיוצר וזמר ויצר את שיריו הראשונים, כשהוא מושפע מהמוזיקה המזרחית האסלית של שנות ה-80 וה-90 (זהר ארגוב, חיים משה, אייל גולן). במהלך שירותו הצבאי התאהב, התחתן ונקלע למערכת יחסים הרסנית שהסתיימה בגירושים כואבים (המעורבים בהם ילדים), במהלכה לקח פסק זמן ממוזיקה ומצא עצמו בסערת רגשות, דיכאון וחרדות.
אורן בחר להתמודד עם המשבר העמוק בדרך האופטימלית: המוזיקה, והחל לנתב את הכאב ליצירת שירים חדשים ולשאוב מהקושי השראה שהובילה לשירו הראשון כזמר – "תני לי סימן" שקיבל למעלה מחצי מיליון צפיות ברשתות החברתיות. "שמח מאוד על הדרך הארוכה שעברתי. הקשיים הרבים שעברתי בדרך הם אלו שעיצבו את מי שאני היום ואת האופי שלי". אמר בראיון לנתניה נט

ההצלחה הובילה את חברו, יגאל שם טוב, לפרוש עליו חסותו, להפוך למנהלו האישי ולטפח אותו. אורן התחיל להופיע ברחבי הארץ החל ולהקליט שירים נוספים. את חלקם כתב והלחין בעצמו וחלק מיוצרים אחרים כמו אופיר כהן, עדי ליאון וסער ראסטי דוידוב (שבתקופה מסוימת היה שותפו ליצירה): "משגעת ת'גברים", "נדבר גלויות", "ג'ובאני" (ליום הולדתו של ג'ובאני רוסו), "איתך אני הכל יכול", "מאמי לא מתאים" ולאחרונה "שווה מיליונים". שיר נוסף שביצע יחד עם סער ראסטי דוידוב ודלית זריהן "סטורי".
השירים, שקצרו מאות אלפי צפיות, סימנו את אורן כאחד האמנים האותנטיים בזמר הים תיכוני וכמי שבדרכו הייחודית מצליח להביע את סיפור חייו הקשה דרך המוזיקה ולשמש השראה לרבים ממאזיניו וקהלו, ההולך וגדל.

כאמן הפועל מרגש, אורן מאד ורסטילי: הוא מרגש בבלדות ומקפיץ בשירי חפלה, כשהסגנון שלו לא דומה לאף סגנון אחר בשל ההשפעות המוזיקליות הרבות עליו.
בימים אלה מוציא שיר חדש הפותח את עונת החתונות של קיץ 2022 – "לבושה בלבן" , שיר חופות חדש שכתב והלחין בעצמו ועתיד לראות אור בקרוב.

מה התוכניות לעתיד?

היום אני במקום של התפתחות והגשמה עצמית והמטרות שלי ברורות וחדות מאוד הצבתי לעצמי יעדים שבעזרת הצוות שמלווה אותי בראש ובראשונה יגאל שם טוב שמשקיע את כול כולו למעני ואביחי חבושה שתומך ומלווה באופן אישי אין ספק לרגע שלא נכבוש כול יעד אפשרי כול במה בארץ ובעולם והכי הכי חשוב זה לקבל את אהבת הקהל שהוא זה שנותן להמשיך ונותן את הכוח ליצור עוד ועוד.. להיטים כי בלעדיהם אני לא יוכל לעשות כלום.