פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הזוכים יחד עם המורה לתנ"ך תורה, נביאים כותבים בבית ספר טשרניחובסקי הזוכים יחד עם המורה לתנ"ך

הישג לתלמידי בית הספר טשרניחובסקי בנתניה: שלושה מתלמידי כיתה יא' בבית הספר קטפו את המקומות הראשון, השני והשלישי במחוז תל אביב בתחרות שהתקיימה בנושא: "תורה, נביאים וכותבים"

בית ספר אורט ליבוביץ'

לירון בלייברג שזכתה במקום הראשון במחוז, זכתה גם בפרס הארצי, הדר ברדה קטפה את המקום השני וגל סביטלמן זכה במקום השלישי.

התחרות הארצית "תורה, נביאים וכותבים" מתקיימת מזה כשלוש שנים כתחרות של עבודות, שמרכזן הוא כתיבה יוצרת, אשר במסגרתה מתבקש התלמיד להביע את פרשנותו הייחודית לסיפור בתנ"ך על פי בחירתו, תוך כדי יצירת דיאלוג אקטואלי ורלבנטי עם ספר הספרים. העבודות מבוססות על מקורות שונים, שמתועדים ברשימה ביבליוגרפית וכוללות גם רפלקציה (תיאור התהליך שעבר התלמיד הכותב. כגון, מדוע בחר בנושא, מדוע כתב כפי שכתב, איך "עבד" על היצירה ומה הרגיש כשחיבר אותה, מהי ההתייחסות לטקסט המקראי ועוד).

ע"פ הנחיית משרד החינוך, רשאי היה כל בית ספר לשלוח לתחרות את שלוש העבודות הטובות ביותר ולשם בחירתן, הוקמה בביה"ס וועדת שיפוט המורכבת מרכזת לשון, רכזת ספרות ורכזת תנ"ך, אשר קראו את העבודות בעיון, דנו בהן ובחרו את העבודות המצטיינות ביותר.

עבודתה של לירון בלייברג הייתה למעשה מכתב שכתב ישמעאל לאברהם אביו, הדר ברדה כתבה שיר העוסק בבריאה בשם "קנבס עגול" וגל סביטלמן כתב שיר בשם "משחק העקידה."

השלושה יקבלו במהלך חודש מאי בטקס ארצי שייערך בתל אביב - פרסים ותעודות הצטיינות, כאשר גם דלית פרנקל, המורה ורכזת התנ"ך בחטיבה העליונה, אשר הנחתה את שלושתם, תקבל תעודת הצטיינות.
דלית פרנקל "אני חשה סיפוק על שתלמידיי בוחרים להתעמק בספר הספרים, על כך שהם שואפים להצטיין ועל כך שעולה בידם לזכות במקומות הראשונים. אני חשה שההוראה היא שליחות, שליחות להביא לאהבת המקצוע שאני מלמדת, אך בעיקר שליחות חינוכית, שכן באמצעות הוראת התנ"ך אני מבקשת לסייע לתלמידים לגבש את אישיותם. לשם כך אני מנסה בשלב ראשון להכיר מקרוב את תלמידיי - את תפיסותיהם, רגשותיהם, הכאבים שלהם, הפחדים, תקוותיהם, הלבטים והדילמות המעסיקות אותם. במקרא ישנו מגוון עצום של טיפוסי דמויות ועושר בלתי נדלה של מצבים אנושיים שונים. באמצעות בחירת התלמיד בדמות אתה הוא מזדהה/מסתייג או בסיטואציה המדברת אל ליבו או מרתיעה אותו ודיון בה, ניתן ללמוד על התלמיד עצמו. שילוב אלמנטים רגשיים בהוראה באופנים שונים הוא חיוני, לדעתי, כדי "להגיע" אל התלמיד ולהבנות בקרבו ערכים ראויים וכתיבה יוצרת היא אחד מאופנים רבים אחרים, בהם אני משתמשת למען השגת מטרה זו. בנוסף לכך, אני מעודדת את תלמידיי למצויינות, והעובדה שעולה בידם להצטיין תורמת להכרה שלהם ביכולותיהם ולהעצמתם האישית ובזאת שכרי. "
יש לציין שגם בשנה הקודמת זכה תלמיד של דלית פרנקל, עופרי שביט, במקום הראשון במחוז תל-אביב באותה תחרות - "תורה, נביאים וכותבים" ובחידון התנ"ך המחוזי – זכו תלמידיה במקום הראשון בשנתיים האחרונות: אריאל עזרא (חתן התנ"ך המחוזי לשנת תשע"ז) וענבר ברגמן (כלת התנ"ך המחוזית לשנת תשע"ח).