פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק קרוב למחצית מתושבי השרון חוששים לחצות כביש צילום: עמותת אור ירוק

סקר חדש שערכה עמותת אור ירוק חושף כי לא רק מסוכן ללכת ברגל בישראל אלא בעיקר מפחיד

צילום: עמותת אור ירוק 

קרוב למחצית הנשאלים מאזור השרון (44%) הודו כי לא חשים כל כך בטוח או כלל לא בטוח כשחוצים כביש במעבר חציה. הסקר נועד לבחון את מידת הביטחון שחש הציבור בעת שימוש במעבר חציה בכביש, ואת שיעור האנשים שנפגעו או כמעט נפגעו בעת מעבר חציה בכביש.
מהסקר באזור השרון עולה עוד כי 51% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים נפגע/כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה.
מהסקר באזור השרון עולה:
• 51% מתושבי השרון דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.
• 44% מהולכי הרגל באזור השרון חשים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.
• 19% מהנשאלים באזור השרון הולכים יותר ברגל מאז הקורונה.
• 55% מהנשאלים באזור השרון ציינו כי בקרבת מגוריהם אין פסי האטה או שישנם אך לא מספיק.
• 85% מהנשאלים באזור השרון חושבים שצריך להוסיף פסי האטה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסקר ממחיש עד כמה הציבור חושש מפעולה מאוד פשוטה – לחצות את הכביש. הקורונה שינתה הרגלים רבים ובהם את הרגלי ההליכה. ככל שהתשתיות תהיינה בטוחות יותר להולכי הרגל הן יחזקו את תחושת הביטחון ורבים יותר יבחרו ללכת ברגל במקום לנסוע ברכב. מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להליכה מבין מדינות ה-OECD ואת הנתון הזה חייבים לשנות על ידי שינוי החשיבה והאסטרטגיה שנותנת עדיפות לכלי הרכב במקום להולכי הרגל. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וברשויות המקומיות חייבים לתת עדיפות להולכי הרגל ובעיקר לחזק את תחושת הביטחון שלהם על ידי ריסון והפחתת מהירות הנסיעה. שינוי סדרי עדיפויות משמעו יותר כסף לבטיחות בדרכים בתקציב המדינה הקרוב. הגיע הזמן לתכנן שכונות מנקודת מבטם של הילדים והאזרחים הוותיקים כדי לצמצם את ההיפגעות הגבוהה שלהם כאשר הם חוצים את הכביש".