פעילות קהילתית

לקראת שעון החורף: מהי השעה המסוכנת ביותר בכבישי נתניה?

לקראת שעון החורף: מהי השעה המסוכנת ביותר בכבישי נתניה?

22 אוקטובר 2021
בסוף החודש תעבור ישראל לשעון חורף. זמן החשיכה יהיה...
שרות חדש בעיריית נתניה -

שרות חדש בעיריית נתניה - "מצוף"

20 אוקטובר 2021
שירות חדש בעיריית נתניה מעניק סיוע והכוונה לבני מש...
פעוט ננעל ברכב לאחר ששיחק עם המפתחות

פעוט ננעל ברכב לאחר ששיחק עם המפתחות

11 אוקטובר 2021
נתניה: תינוק ננעל לעיני אמו לאחר שביקש לשחק ב...
פעוט חולץ מרכב נעול בנתניה

פעוט חולץ מרכב נעול בנתניה

03 אוקטובר 2021
נתניה: פעוט ננעל בשגגה ברכב במתחם פיאנו בעיר...

אנשים בנתניה

משפחת כהן מנתניה - משפחת בה

משפחת כהן מנתניה - משפחת בה"ד 7

22 אוקטובר 2021
סגן יובל כהן מנתניה, משרתת כקצינת כח אדם בבה"ד 7. במהלך...
גאווה לקדימה, סמל דניאל קרליק

גאווה לקדימה, סמל דניאל קרליק

10 אוקטובר 2021
הכירו את סמל דניאל קרליק, סמב"צית חמ"ל מרכזי באגף המבצע...
שלומי אביטבול מקדימה צורן - גיבור השנה

שלומי אביטבול מקדימה צורן - גיבור השנה

08 אוקטובר 2021
שלומי אביטבול זכה בתואר "גיבור השנה" בקטגוריה של תרומה...

"אני מתרגש להביא נכס אסטרטגי חשוב לישראל"

07 אוקטובר 2021
מפקד ספינת אח"י "ניצחון" סא"ל סטיבן גורדון, אשר הביא את...

קראו עוד: אנשים בנתניה >>>

חינוך ומצויינות

מפגש פתיחת שנה חגיגי עם ראשי החינוך בנתניה

מפגש פתיחת שנה חגיגי עם ראשי החינוך בנתניה

24 אוקטובר 2021
ראש העירייה ובכיריה וחברי ועד ההורים העירוני ערכו אירוע בו נפרדו מראש...
נחנך בית הספר

נחנך בית הספר "עטרת בית יעקב"

19 אוקטובר 2021
נחנך בית ספר יסודי לבנות המשתייכות למגזר החרדי- בית הספר "עטרת בי...
תוכנית חדשה בש

תוכנית חדשה בש"י עגנון - רובופיסיקה

17 אוקטובר 2021
רובופיסיקה הוא שמה של תוכנית מצויינות חדשה ויוקרתית, שהחלה לפעול השנה...
שיא חדש באחוז הזכאות לבגרות בנתניה לשנת תש

שיא חדש באחוז הזכאות לבגרות בנתניה לשנת תש"פ

06 אוקטובר 2021
מנתונים שפרסם משרד החינוך עולה כי חל גידול באחוז הזכאות לבגרות בנתניה...

מאה מנהלי בתי ספר אזוריים, פנימיות וכפרי נוער בשרון חזרו ממסע בין קהילות חינוך ממגזרים שונים ברחבי הארץ, על רקע הקיטוב החברתי בישראל
במסע, שנמשך יומיים, השתתפו מאות מנהלי פנימיות וכפרי נוער, ראשי ישיבות ואולפנות ומנהלי בתי ספר אזוריים מכל המגזרים וזרמי החינוך בארץ, ובהם כמאה מנהלים מהשרון

ראש ישיבת שפתי צדיק בחצור הגלילית

השיח והמפגשים במסע נועדו במטרה לאפשר היכרות מעבר לסטריאוטיפים, תוך התמודדות עם ההבדלים ועם הצורך למצוא מכנים משותפים תוך יצירת שותפויות חינוכיות ארוכות טווח בין קהילות חינוך, מורים ותלמידים ממגזרים שונים.

עירית על-דור שפירא, מנהלת החינוך המשותף חוף השרון מספרת: "המסע היה מעורר השראה ובשנה הבאה בית הספר יחל שותפות חינוכית עם ישיבה תיכונית ואולפנה באזור, בנוסף לשותפות שבית הספר מקיים עם בתי ספר מהמגזר הערבי במשולש. היכרות עם האחר וקידום שיח משמעותי עם מגוון חלקים באוכלוסיה זו משימה חינוכית שמהווה חלק מהיעדים של בית הספר".

מאות מנהלים השתתפו במסע

במסע, שנמשך יומיים, השתתפו מאות מנהלי פנימיות וכפרי נוער, ראשי ישיבות חרדיות, ישיבות תיכוניות ואולפנות ומנהלי בתי ספר אזוריים מכל המגזרים. ובהם כמאה מנהלים מהשרון:

המסע נערך כאמור במטרה להכיר מקרוב את 'האחר' ולעודד יצירת שותפויות חינוכיות ארוכות טווח בין קהילות חינוך, מורים ותלמידים ממגזרים שונים הנמצאים תחת הפיקוח של המינהל לחינוך התיישבותי.

מוסדות חינוך שישתתפו בתכנית יקבלו מהמינהל תמיכה כספית, הכשרה וליווי מקצועי.

בתוך כך, המינהל יזם ומממן תכנית הכשרה ל'מורים מובילים' שיובילו שותפויות בין מגזרים במסגרות החינוך שלהם – בתי ספר, פנימיות וכפרי נוער.

מהי מטרת התוכנית?

התכנית נועדה להניע את צוותי החינוך והתלמידים לפעולה, ללקיחת אחריות ולהבנת המורכבות, כמו גם להכרות מעמיקה עם הפסיפס העשיר והצבעוני של החיים במדינת ישראל כיום.

השיח והמפגשים יאפשרו היכרות שמעבר לסטריאוטיפים, תוך התמודדות עם שאלות של זהות יהודית וישראלית בחברה רב תרבותית, עם ההבדלים ועם הצורך למצוא מכנים משותפים כדי לפעול יחד למען הקהילה והחברה כולה.

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, שיזם את המסע הסביר: "קיים מתח רב בין הקהילות השונות בישראל ונדמה שהפערים גדולים ובלתי ניתנים לגישור. חלקים מתוכנו חושבים או שמא מייחלים לוותר על קהילה או שבט כלשהו בתקווה שאז החיים יהיו טובים יותר. אך כנראה שהמציאות לא תשתנה, והאתגר הגדול שניצב בפנינו הוא לייצר חברה המכילה את כלל שבטיה בלי לבטל את ייחודו של כל שבט. הצעד הראשון שעלינו לעשות כאנשי חינוך הוא להכיר חלקים שונים בחברה הישראלית, לחשוף אליהם גם את תלמידינו ולתת בידיהם כלים להתמודדות ראויה עם השונות בינינו. את המסע הזה התחלנו אצלנו בבית. יצאנו למסע בין שבטים וקהילות החינוך המגוונות במינהל כדי להכיר את ה'אחר'. ביקרנו במסגרות חינוך שונות ופגשנו תלמידים ואנשי חינוך מכל המגזרים. הקשבנו, התלבטנו, הסכמנו והתווכחנו אבל בעיקר הבנו את העוצמה והפוטנציאל הטמונים בקהילות החינוך השונות בינינו ומה אנו מפסידים כשאנחנו לא מכירים אותם".