פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ראש ישיבת שפתי צדיק בחצור הגלילית  מנהלים יוצרים עתיד ישראלי משותף ראש ישיבת שפתי צדיק בחצור הגלילית

מאה מנהלי בתי ספר אזוריים, פנימיות וכפרי נוער בשרון חזרו ממסע בין קהילות חינוך ממגזרים שונים ברחבי הארץ, על רקע הקיטוב החברתי בישראל
במסע, שנמשך יומיים, השתתפו מאות מנהלי פנימיות וכפרי נוער, ראשי ישיבות ואולפנות ומנהלי בתי ספר אזוריים מכל המגזרים וזרמי החינוך בארץ, ובהם כמאה מנהלים מהשרון

פעילות קהילתית - מנהלים יוצרים עתיד ישראלי משותף

השיח והמפגשים במסע נועדו במטרה לאפשר היכרות מעבר לסטריאוטיפים, תוך התמודדות עם ההבדלים ועם הצורך למצוא מכנים משותפים תוך יצירת שותפויות חינוכיות ארוכות טווח בין קהילות חינוך, מורים ותלמידים ממגזרים שונים.

עירית על-דור שפירא, מנהלת החינוך המשותף חוף השרון מספרת: "המסע היה מעורר השראה ובשנה הבאה בית הספר יחל שותפות חינוכית עם ישיבה תיכונית ואולפנה באזור, בנוסף לשותפות שבית הספר מקיים עם בתי ספר מהמגזר הערבי במשולש. היכרות עם האחר וקידום שיח משמעותי עם מגוון חלקים באוכלוסיה זו משימה חינוכית שמהווה חלק מהיעדים של בית הספר".

מאות מנהלים השתתפו במסע

במסע, שנמשך יומיים, השתתפו מאות מנהלי פנימיות וכפרי נוער, ראשי ישיבות חרדיות, ישיבות תיכוניות ואולפנות ומנהלי בתי ספר אזוריים מכל המגזרים. ובהם כמאה מנהלים מהשרון:

המסע נערך כאמור במטרה להכיר מקרוב את 'האחר' ולעודד יצירת שותפויות חינוכיות ארוכות טווח בין קהילות חינוך, מורים ותלמידים ממגזרים שונים הנמצאים תחת הפיקוח של המינהל לחינוך התיישבותי.

מוסדות חינוך שישתתפו בתכנית יקבלו מהמינהל תמיכה כספית, הכשרה וליווי מקצועי.

בתוך כך, המינהל יזם ומממן תכנית הכשרה ל'מורים מובילים' שיובילו שותפויות בין מגזרים במסגרות החינוך שלהם – בתי ספר, פנימיות וכפרי נוער.

מהי מטרת התוכנית?

התכנית נועדה להניע את צוותי החינוך והתלמידים לפעולה, ללקיחת אחריות ולהבנת המורכבות, כמו גם להכרות מעמיקה עם הפסיפס העשיר והצבעוני של החיים במדינת ישראל כיום.

השיח והמפגשים יאפשרו היכרות שמעבר לסטריאוטיפים, תוך התמודדות עם שאלות של זהות יהודית וישראלית בחברה רב תרבותית, עם ההבדלים ועם הצורך למצוא מכנים משותפים כדי לפעול יחד למען הקהילה והחברה כולה.

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, שיזם את המסע הסביר: "קיים מתח רב בין הקהילות השונות בישראל ונדמה שהפערים גדולים ובלתי ניתנים לגישור. חלקים מתוכנו חושבים או שמא מייחלים לוותר על קהילה או שבט כלשהו בתקווה שאז החיים יהיו טובים יותר. אך כנראה שהמציאות לא תשתנה, והאתגר הגדול שניצב בפנינו הוא לייצר חברה המכילה את כלל שבטיה בלי לבטל את ייחודו של כל שבט. הצעד הראשון שעלינו לעשות כאנשי חינוך הוא להכיר חלקים שונים בחברה הישראלית, לחשוף אליהם גם את תלמידינו ולתת בידיהם כלים להתמודדות ראויה עם השונות בינינו. את המסע הזה התחלנו אצלנו בבית. יצאנו למסע בין שבטים וקהילות החינוך המגוונות במינהל כדי להכיר את ה'אחר'. ביקרנו במסגרות חינוך שונות ופגשנו תלמידים ואנשי חינוך מכל המגזרים. הקשבנו, התלבטנו, הסכמנו והתווכחנו אבל בעיקר הבנו את העוצמה והפוטנציאל הטמונים בקהילות החינוך השונות בינינו ומה אנו מפסידים כשאנחנו לא מכירים אותם".