פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בליינד דיי יום הבליינד דיי צויין בנתניה בליינד דיי

יום ההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה שחל השבוע הוא הזדמנות מצוינת להראות לכולם שגם עם לקות ראייה אפשר ליהנות, לרקוד, ואפילו לעשות ספורט ימי, זאת במסגרת פעילות מרש"ל נתניה - מרכז רב שירותים לעיוור  

יום בליינד דיי בנתניה  

לציון יום הבליינד דיי 2021- יום ההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה בישראל שהתקיים השבוע, קיימה עיריית נתניה באמצעות מנהל הרווחה והשירותים החברתיים הופעה של ריקודים סלוניים וריקודי עמים בכיכר העצמאות וזאת בהשתתפות קבוצת רקדני המרש"ל (מרכז רב שירותים לעיוור) המופעל ע"י מנהל הרווחה והשירותים החברתיים, האירוע התקיים הודות לשיתוף פעולה עם עמותת "כיתות רוקדות ישראל" והיה מרגש במיוחד כאשר הקהל הרחב הצטרף לריקוד עם כיסויי עיניים להבנת חווית העיוורים.

מרכז המרש"ל נפתח בחודש אוקטובר האחרון בנתניה, ביוזמת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר. המרש"ל הינו מוסד ייחודי המתמחה במתן שירותים סוציאליים, שיקומיים וחברתיים, הניתנים תחת קורת גג אחת למאות אנשים עם עיוורון ולקות ראייה, ופועל תחת רצף שירותים אשר מפעיל אגף המוגבלויות במנהל הרווחה נתניה.

אחת הפעילויות הבולטות והמרגשות הפועלות בנתניה למען אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראיה הוא חוג ימאות המותאם במיוחד עבור אנשים עם לקות ראייה. החוג מתקיים במסגרת המרש"ל, והוא פועל ביחד עם "צבע התכלת" מרכז ספורט ימי בחוף סירונית וגולשים מתנדבים יוצאי סיירות. החוג כולל 10 מפגשים בהם המשתתפים זוכים להכיר את עולם הימאות לעומק ונחשפים לקנו, סירת מפרש, גלישה, גלישת רוח, סאפ ועוד.

פעילות קהילתית - יום הבליינד דיי צויין בנתניה

בליינד דיי בנתניה  

אחד המשתתפים הוא אוהד טורוק, בן ה-38 מנתניה, נשוי עם שני בנים בני 8 ו-4. הוא פספס אמנם את השיעור הראשון, אבל זה לא הפריע לו ליהנות: "בצעירותי הייתי גולש, לכן העולם הזה לא זר לי, אני יודע איך לתפוס גלשן, אז היה לי נורא טבעי. היה מאוד כיף, אור המדריך, ותומר המדריכה אנרגטים בטירוף, כולם עוזרים לכולם". אוהד מסתכל על חצי הכוס המלאה, ואף מלמד את הבן הגדול לגלוש.

שמעון ביטון בן 50, נשוי אב לשלושה מנתניה, עוסק בפסיכוטרפיה, מתרגש כבר לקראת השיעור הבא. אצל שמעון החל תהליך אובדן ראייה בגיל 26, והתפתחה מחלה ניוונית ברשתית בשתי העיניים: "החוג הוא יוזמה מבורכת, אני אוהב את הים, החוג הוא כיף לא נורמלי. לא האמנתי שעיוורים יכולים לגלוש על גלשן".