פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק  "הציבור לא רואה מספיק את משטרת התנועה" צילום: עמותת אור ירוק

סקר אור ירוק באזור השרון קובע כי 73% מהציבור מעולם לא עבר בדיקת אלכוהול על ידי שוטר

צילום: עמותת אור ירוק

73% מהנשאלים מאזור השרון דיווחו כי מעולם לא עברו בדיקת אלכוהול על ידי שוטר, כך עולה מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות". מהמחקר עולה תמונה עגומה של היעדר הרתעה משטרתית בכבישים ונראות נמוכה של ניידות אכיפה. עוד עולה מן הסקר כי רוב מוחלט של הנשאלים מהשרון מעוניינים בחיזוק הנוכחות המשטרתית בכבישים. המחקר נועד לבחון את אפקטיביות האכיפה המשטרתית ואת מידת הנראות והחשיפה לאכיפה משטרתית בכבישים.
מהסקר באזור השרון עולה כי • 75% מתושבי השרון דרגו את האפקטיביות של פעילות המשטרה בכבישים בין 0-5 (מתוך 10), 73% מהנשאלים העידו כי מעולם לא נערכה להם בדיקת אלכוהול על ידי שוטר, 42% העידו כי מעולם לא נבדקו על ידי שוטר, 22% מתושבי השרון העידו כי הם רואים ניידות משטרה מבצעות אכיפה בכבישים בתדירות נמוכה ונמוכה מאוד, 67% מהנשאלים חושבים שצריך להגדיל את הנוכחות המשטרתית בכבישים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מהסקר עולה כי הציבור לא רואה מספיק את משטרת התנועה ולא מאמין שהיא כלי אפקטיבי במאבק בתאונות הדרכים. את הנתון הזה חייבים לשפר על ידי החזרת האמון של הציבור במשטרה ומיקוד פעילות אכיפה בעבירות מסכנות חיים. תאונות רבות היו יכולות אולי להימנע לו היו יותר ניידות ויותר שוטרים בכבישים. אין תחליף לנוכחות משטרתית בולטת בכבישים ובמקומות שבהם המשטרה ממקדת פעילות ניתן לראות ירידה בתאונות. המטרה היא לא לתת דוחות לנהגים אלא ליצור אווירה הרתעתית מונעת תאונות ומונעת עבירות תנועה"