נועה בליימן מקריית חינוך דרור, זכתה בפרס גור אריה לעבודות גמר מצטיינות במשרד החינוך 

נועה בליימן

נועה בליימן

נועה בליימן, מקריית חינוך דרור ותושבת מושב עין שריד שבשרון, הבחינה במהלך סיבוב עם חברות בקניון, שבכל חנות אליהן הן נכנסו, פריטי הסחורה מסודרים ומעוצבים באופן שגורם להן לקנות יותר. אבחנה זו הובילה את נועה לכתוב במסגרת לימודיה עבודת גמר על הקשר שבין פסיכולוגיה לעיצוב חנויות, בהנחיית תמר בירן מומחית בתחום מדעי החברה.
על עבודתה זכתה נועה בפרס גור אריה לעבודות גמר מצטיינות לשנת תשפ"א מטעם המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך ובמענק על סך 1500 ₪.
נועה מציינת כי "מסקנות העבודה יכולות לעזור בחינוך לצרכנות נבונה".

עבודת גמר הינה עבודה מחקרית ברמה אקדמית שתלמידי תיכון רשאים לכתוב בנושאים שונים לפי בחירתם ותחומי העניין האישיים שלהם. העבודה מזכה אותם ב-5 יחידות לימוד נוספות בתעודת הבגרות. במסגרת כתיבת העבודה התלמידים נדרשים להשתמש בכלי מחקר אקדמיים ומדעיים, תוך ליווי והנחיה של מומחים מהאקדמיה. העבודות נבדקות על ידי בוחנים חיצוניים המומחים בתחום הדעת בו עוסקת העבודה, ומהן נבחרות העבודות המצטיינות ביותר.

אילנה נולמן מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך: "נועה בחרה לחקור נושא שמעניין ומסקרן אותה והמוטיבציה הפנימית הזו היא 'הדלק' המנטאלי שמאפשר להתמודד עם תהליך ארוך ומאתגר הכרוך בהכנת עבודת גמר ברמה גבוהה". לדבריה, "כשליש מכלל עבודות הגמר בארץ נכתבות על ידי תלמידי המינהל לחינוך התיישבותי. נתון מרשים זה הוא כתוצאה מתפישה חינוכית הרואה בכתיבת עבודות גמר את פסגת הלמידה המשמעותית ומעודדת פיתוח לומד עצמאי".

יעל הורוביץ, המפקחת על עבודות הגמר במינהל וד"ר אתי סתיו מרכזת התחום: "עבודות הגמר הן ביטוי למצוינות של התלמידים, לידע ולכלים שרכשו. תהליך המחקר והכתיבה הוא לא רק לימודי אלא גם תהליך אישי וריגשי שמפתח את תפישת העולם של התלמידים, מבגר אותם ומקנה להם מיומנויות לחיים".