פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מתוך אתר קמפוס דורה לאומנויות בוטלו ההסעות לתלמידי קמפוס דורה. המשמעות: ייאלצו לעזוב מתוך אתר קמפוס דורה לאומנויות

עשרות תלמידים ייאלצו לעזוב את קמפוס דורה לאומנויות ולחפש בית ספר אחר. יו"ר הנהגת ההורים זועם: "החלטה מרושעת, מגלגלים אחריות מאחד לשני". העירייה: "הנהלת בית הספר לא פעלה על פי האישור שניתן לה"

מתוך אתר קמפוס דורה לאומנויות 

קמפוס דורה לאמניות ספג מכה אנושה בעקבות החלטה לבטל את ההסעות עבור התלמידים שאינם תושבי השכונה. המשמעות היא למעשה כי אותם תלמידים ייאלצו לעזוב את בית הספר ולעבור ללמוד במוסד חינוכי אחר בשנת הלימודים הבאה.

חשוב להדגיש כי על פי הקריטריונים אותם תלמידים אינם זכאים להסעה עירונית, שכן תלמידי כתות א'-ד' זכאים להסעה רק ממרחק של למעלה משני ק"מ ממקום מגוריהם ואילו תלמידי ה'-ו' למרחק של למעלה משלושה ק"מ בהתאמה. בפועל, עשרות תלמידים משכונות דוגמת גלי ים, אזורים, אגמים, אירוסים וקריית נורדאו לא עומדים בקריטריון.
אלא שעד כה, בשש השנים בהן קיים הקמפוס, כל תלמיד שמתגורר מחוץ לשכונה הגיע באמצעות הסעה עירונית. "עד היום אף אחד לא התייחס ברצינות לנושא ולא בדקו, אבל עכשיו בחנו את העלויות ואיפה אפשר לקצץ", אומר אופיר אלדר, יו"ר הנהגת ההורים בקמפוס. "זו החלטה כואבת שפגעה ברישום לקמפוס, אבל אם את הפגיעה בתלמידים חדשים עוד אפשר להבין, לא כך לגבי הפגיעה בכ-60 תלמידים ותיקים, שבהיעדר הסעות ייאלצו לעבור לבתי ספר אחרים".
עוד הוסיף אלדר כי הגעה עצמאית לקמפוס לא ריאלית ולא סבירה מבחינת המרחק, ובטח לא מבחינת הסכנה שבחציית כבישים ראשיים. "אם יש הורים שמסוגלים להסיע מדי יום את ילדיהם זה בסדר גמור, אבל אנחנו לא רוצים שבית הספר יהיה רק עבור ילדים להורים מבוססים", מבהיר אלדר. "הצלחתו של הקמפוס היא היותו בית ספר על אזורי ואינטגרטיבי, המאפשר לכולם ליהנות מלימודי אמנות".  

האם פניתם לעירייה בנושא?

"פנינו לעירייה ויש דיבורים בנושא כבר למעלה מחצי שנה. נפגשנו עם ראש מנהל חינוך, טובה דולב, שהבטיחה למצוא פתרון. בהמשך הכל נעצר בגלל הקורונה, אבל מאז דברים התקדמו. אותנו דוחים בכל פעם, לא מתייחסים אלינו ומגלגלים אחריות מאחד לשני. בסופו של דבר, ההחלטה לבטל את ההסעות היא החלטה מרושעת ואי אפשר לאלץ תלמידים לעבור בית ספר. למען ההגינות, יש לאפשר להם הסעות לפחות עד סיום הלימודים בקמפוס".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מנהל החינוך אכן הוביל מהלך מבורך של פתיחת אזורי רישום, אשר אפשר לתלמידים והורים בחירה מבוקרת של בתי הספר, ובתוך כך מתן מבחר מענים חינוכיים מגוונים לתלמידי העיר. ההסעות בוצעו על פי תבחינים ידועים מראש, ורק בקמפוס דורה לא פעלה הנהלת בית הספר על פי האישור שניתן לה, ואפשרה לתלמידים שלא הופיעו ברשימות לעלות על ההסעה. חשוב להדגיש כי ההסעות לבתי הספר העל אזוריים נעשות על ידי העירייה לפנים משורת הדין ובמימון מלא של הרשות, כאשר עד לרגע זה לא קיבלה העירייה כל סיוע מצד משרד החינוך, כך שהיא נושאת בנטל הזה לבדה. בימים אלו מנהל החינוך בוחן את נושא ההסעות, כולל בחינת קריטריונים ייחודיים לבית ספר זה".