תלמידי בית ספר אלדד נתניה זכו במקום השני בכנס הארצי התשיעי לעבודות חקר ופתרון בעיות במדע וטכנולוגיה של משרד החינוך 

בית ספר אלדד

הזוכים מבית ספר אלדד נתניה 

תלמידי חטיבת הביניים בבית ספר אלדד ייצגו את נתניה בכנס הארצי התשיעי לעבודות חקר ופתרון בעיות במדע וטכנולוגיה של משרד החינוך וזכו במקום השני עם המחקר "גינה מונגשת הידרופונית".

במהלך הכנס נערך חידון ארצי מדעי טכנולוגי לכל משתתפי הכנס, כאשר תלמידי כיתת המחוננים ומנהיגות ירוקה של בית ספר אלדד הפגינו ידע מעמיק וזכו כאמור במקום השני ברמה הארצית. 

התלמידים ליאב מלסה, מקסים בוריסוב ובן ברד מכיתה ז' פיתחו סביבת צמחייה הידרופונית והנגישו אותה לאוכלוסיה עם מוגבלות בניידות. הסביבה כוללת עמדת עבודה, מערכת הידרופונית נגישה בשילוב מערכות דיגיטליות לבקרה.

את הרעיון לפרוייקט, קיבלו התלמידים לאחר ביקור בגינה הקהילתית נורדאו, שם במהלך פעילות חקר, זיהו בעיה חברתית-טכנולוגית, של גינה שאינה מונגשת לבעלי מוגבלויות.

הדרישות שהיו כרוכות בגיבוש הפתרון היו: מציאת מערכת מונגשת לגידולים מגוונים הדורשים מינימום השקעה פיזית, התאמת מערכת לעבודה מכיסא גלגלים, גינון ורטיקלי - גידול צמחים לגובה המתאים לאדם על כיסא גלגלים וזמינות כלכלית קהילתית.
הילדים מצאו ש- 20% מהאוכלוסייה בארץ הם אנשים עם מוגבלות ובתהליך החקר האינטרנטי, נחשפו התלמידים למספר שיטות המאפשרות הנגשה מירבית של גינון לבעלי מוגבלויות והחליטו לשלב בין עמדת גינון מונגשת לשיטות גידול צמחים המצריכות פחות מאמץ פיזי ומותאמות למוגבלות בתנועה ובחרו בגינון ורטיקלי שמתאים לעבודה מכיסא גלגלים וגינון הידרופוני שאינו מצריך קרקע ומאמץ פיזי. הם זיהו הזדמנות לרכישת מערכת הידרופונית משומשת הניתנת להרכבה כמו לגו בעלות של 250 ₪ וערכו בדיקות וניסויים, תוך שימוש בכיסא גלגלים.
כמו כן ביצעו התלמידים עבודת חקר הנוגעת לשיטת ההידרופוניקה, תוך הנחת קונוסים של צמחים שונים ומגוונים, צמחי תבלין ומרפא, צמחי נוי, פקעות ועוד.

אודי פרידריך, מנכ"ל בית הספר ואורית לוי מנהלת חט"ב: "אנו מברכים את צוות המורים והתלמידים על הישגיהם המרשימים ומודים לנטלי ג'אן ולסיגל לוי כחלון, על הובלת הפרוייקט בתמיכת אשכול הפיס."