תלמידי ריגלר נתניה פיתחו נדנדה לילדים נכים, מתוך רצון לאפשר לילד שאינו יכול להתנדנד בנדנדה עקב מוגבלות ברגליים, להרגיש ככל הילדים

תיכון ריגלר נתניה

תלמידי ריגלר נתניה

ערבות הדדית ועזרה לזולת הם נושאים הנלמדים בבית ספר "ריגלר" לאורך כל השנה ובתחומים רבים.
דוגמא מובהקת לכך היא פעילותם של תלמידי מסלול עמ"ט- אלקטרוניקה ומחשבים, אשר החליטו לקחת את נושא הערבות ההדדית צעד קדימה ופיתחו נדנדה לילדים נכים, מתוך רצון לאפשר לילד שאינו יכול להתנדנד בנדנדה עקב מוגבלות ברגליים, להרגיש ככל הילדים.
המערכת שפיתחו עושה שימוש בטלפון הסלולרי וכוללת אפליקציה שפיתחו התלמידים. הילד יושב על הנדנדה ומנענע בידיו את הטלפון הסלולרי. האפליקציה בסלולרי מודדת את השינוי בזווית של הטלפון הנייד וזווית זו נשלחת באמצעות Bluetooth למנוע המותקן בנדנדה ומנדנדת אותה בהתאם. כך הילד יכול לנדנד את עצמו באמצעות ידיו ולחוש בחווית הנדנוד. הדגם שבנו התלמידים כבר פועל ותלמידי המסלול הציגו את המערכת בכנסים רבים וקצרו שבחים והתעניינות רבה.
לדברי אורי כהן- מנכ"ל ביה"ס ודני אליהו- מנהל חטיבת הביניים, "החינוך לערכים ולעזרה לזולת מוביל את עשייתנו הבית ספרית בכל התחומים וגם בפיתוחים טכנולוגיים למען הנזקקים לכך."