פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שבוע התפוצות בנתניהה תלמידי נתניה מחבקים את יהדות התפוצות שבוע התפוצות בנתניה

מערכת החינוך פותחת את שבוע התפוצות, בשותפות עם משרד התפוצות ומוקירה את הקשר, הסולידריות והערבות ההדדית בין יהודי ארץ ישראל והתפוצות 

שבוע התפוצות בנתניה

במסגרת 'שבוע התפוצות' שיצוין השבוע, יערכו פעילויות חינוך והסברה ייחודיות בנתניה. בנוסף, יערכו מפגשי שיח ופעילויות 'אחדות' משותפות עם בני נוער מהתפוצות. פעילות רבה בנושא תתקיים במערכת החינוך בנתניה שלה קשר עמוק ביותר עם יהדות צרפת ואתיופיה.

בבית ספר שזר נתניה למשל לומדים תלמידים מתפוצות שונות. רוב ילדי בית הספר נולדו בישראל אך הוריהם או דורות קודמים עלו לישראל. מתוך כבוד לכל תרבות ותפוצה, בית הספר יוצר הזדמנויות של רב תרבותיות ומקום לייחודיות של כל אחד ואחד. בית הספר שומר על קשר קבוע עם יהודי אתיופיה בארץ ובחו"ל.

לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "כ-1,450 בתי ספר יהודיים פזורים ברחבי העולם. 420,000 תלמידים, מאינספור מדינות, שחשוב מאוד לקיים איתם דיאלוג פורה. להכיר את עולמם, ללמוד את שפתם, ולחזק את זיקתם לישראל. בשבוע זה, שבוע התפוצות, תלמידי ישראל יילמדו על הדומה והשונה בין הקהילות היהודיות ברחבי העולם – יכירו את החיים היהודיים בעידן הגלובלי, ייחשפו לדילמות משותפות להם ולאחיהם מעבר לים, ויילמדו שיעור חשוב על סולידריות".