פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בן ממן התאונה שריסקה את הרגל והקריירה של בן ממן בן ממן

הנער בן ה-17 מנתניה כיכב בבית"ר טוברוק והיה בדרך לקריירה מקצוענית. תאונה דרכים קשה הובילה לסדרת ניתוחים שהותירו אותו ללא רגל שמאל וללא כדורגל. כעת, יוצא האב שי ממן למסע גיוס כספים כדי לדאוג לבנו לפרוטזות חשמליות. "אנחנו במצב כלכלי לא טוב, אבל הבטחתי לילד שלי שאוציא אותו מבית החולים עם הרגל הכי טובה שיש", הוא אומר 

בן ממן 

זה סיפור קורע לב על נער צעיר בעל רגל שמאל אימתנית שהיה בדרך להגשים חלום ולהפוך לכדורגלן מקצועני בליגה הבכירה. אלא שתאונה קשה שעבר בן ממן לפני כחודש ניפצה את חלומו לרסיסים. מאבקו החדש נוגע כעת לזכות הבסיסית כל כך: ללכת, ועמה לנסות להשתקם ולשוב לחיים נורמליים. אהבתו הגדולה, הכדורגל, כבר לא תהיה חלק מהם.

בסוף אוקטובר השנה נהג ממן בן ה-17 על קטנועו במסגרת עבודתו כשליח פיצה. ביציאה מאזור התעשייה, סמוך לנווה איתמר, התנגש בו קטנוע נוסף. "חזרתי הביתה מקניות, סידרתי הכל, ואיך ששמתי את הראש על הכרית התקשר אלי הבעלים של הפיצה בה עבד בן ואמר לי שהייתה תאונה", משחזר אביו של בן, שי ממן. "בהתחלה חשבתי שהוא צוחק עלי, אבל הוא אמר לי למהר ללניאדו. לקחתי את אשתי וטסנו לבית החולים".

אנשים בנתניה - התאונה שריסקה את הרגל והקריירה של בן ממן

בן ממן 

הבשורות שחיכו לו שם היו רעות במיוחד. רגל מרוסקת, כתף שבורה ונזק לאיברים פנימיים. "הכל התפתח נורא מהר. תוך שניות הבן שלי הורדם והונשם ורצו איתו לחדר הניתוח. התרסקו עלי השמיים", אומר שי בקול שבור. למחרת פונה בן לבית החולים תל השומר במצב קשה אך יציב, ועבר סדרת ניתוחים נוספת. בסך הכל עבר שמונה ניתוחים, במסגרתם נאלצו לכרות כמעט את כל רגלו השמאלית, בה כבש בצרורות במדי בית"ר טוברוק. "מה לא עבר לנו בראש?", אומר שי ממן. "איך חיים עם זה, איך הוא יתמודד, איך משתקמים ועם מי בכלל לדבר?".

קפטן, מנהיג, חבר

בן ממן מתגורר עם משפחתו בקריית השרון. בחמש השנים האחרונות כיכב בבית"ר טוברוק נתניה, הידוע במחלקת הנוער המפוארת שלו. בעונה שעברה שימש כקפטן קבוצת נערים א' וסיים כמלך שערי הקבוצה עם 16 שערים. השנה עלה לבוגרים כדי להתקדם ולהשתפר מקצועית. "ללא ספק, המקרה השפיע על הקבוצה והחברים הקרובים של בן מזה חמש שנים", נכתב בהודעת המועדון בה הביעו ראשיו צער על פציעתו הקשה של ממן. "אנו מתכוונים ללוות את בזמן בזמן השיקום ולהעניק לו ולמשפחתו עזרה ותמיכה".

אנשים בנתניה - התאונה שריסקה את הרגל והקריירה של בן ממן

בן ממן 

מאמנו, ג'ניה פלדמן, הוסיף: "רגלו השמאלית של בן בלטה כבר בבית הספר לכדורגל, ובעקבות זאת העלתי אותו לקבוצת ליגה. בזכות רגלו השמאלית הבקיע הרבה שערים וסחב את הקבוצה על כתפיו. בן יחסר לי כשחקן וכדמות האחראית שמשפיעה על הקבוצה. הוא התאפיין בתור שחקן מעולה, חבר נאמן ואוזן קשבת לחבריו. קבוצת הבוגרים תלווה את בן, תתמוך בו ותיתן לו הרגשה שהוא חלק מצוות הקבוצה".

לאחרונה ניהל האב שי מו"מ עם מספר קבוצות בליגת העל שהביעו עניין בבן, אבל כעת החלומות על קריירה מקצוענית יישארו בגדר זיכרון עצוב. "הרגל השמאלית הלכה ויחד איתה התנפצו לבן שלי כל החלומות, הכל התהפך", הוא אומר בכאב.

איך הוא הגיב כשהבין את הנזק שנגרם לו?

"בהתחלה כשהתעורר הוא עדיין לא הבין את המשמעות. לאט לאט סיפרתי לו ושם הוא נשבר. הוא בכה, היו לו מחשבות אובדניות ומשפטים כמו לא רוצה לחיות בלי רגל ורוצה את הכדורגל".

יצוין כי הפציעה הקשה של בן עוררה הדים רבים גם מעבר לגבולות נתניה. המשפחה זוכה לתמיכה רחבה מאוד מהסביבה הקרובה והרחוקה, ובין המבקרים של בן היו סגן ראש העיר אלי דלל, הכדורגלן מאור בוזגלו והקצין זיו שילון, שאיבד את ידו השמאלית במהלך הלחימה ברצועת עזה בשנת 2012.

רגל חשמלית

בימים כתיקונם עובד שי ממן כתקליטן באולמות אירועים, אך בעקבות משבר הקורונה וסגירת האולמות, נקלעה המשפחה לקשיים כלכליים. "אנחנו במצב כלכלי לא טוב בגלל הקורונה, אבל הבטחתי לבן שאוציא אותו מבית החולים על הרגל הכי טובה שיש כדי שיוכל להמשיך בחיים", הוא אומר. כדי לקיים את הבטחתו יצא שי למאבק לא פשוט, על מנת לגייס כספים כדי לרכוש פרוטזה חשמלית, הכוללת ברך ואפילו כף רגל, שתוכל לסייע רבות בהליך השיקום הארוך הצפוי לבן. עלות הפרוטזה מוערכת בלמעלה מ-600 אלף שקלים.

"אני פונה לאנשים להעניק לנו סיוע ולעזור לבן שלי", הוא מסכם בכאב. "כל תרומה תתקבל בברכה, גם של שקל בודד. בואו תעזרו לילד לשקם את עצמו ולחזור לאיתנו ככל האפשר. כל המציל נפש בישראל כאילו הציל עולם שלם, ובעזרת השם אנחנו נצליח".

לתרומות: חשבון מספר 358971 על שם שי ממן, בנק הפועלים, סניף 612 נתניה.

באמצעות אפליקציית Bit: 054-7779087, או 053-7303132.