פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אדוארד יעקב בן 74 עם סרטן ריאות - ניצח את הקורונה אדוארד יעקב

אדוארד יעקב מנתניה, חולה בסרטן ריאות הצליח להתגבר על הקורונה בעזרת ויטמינים בלבד "הנגיף הזה מתעתע ומסוכן. הייתי בטוח בימים הראשונים שזו שפעת קלה" אמר

אדוארד יעקב 

אדוארד יעקב (74) מתגורר בנתניה מאז היותו נער. אדוארד נשוי לשושנה, אב ל-4 ילדים וסבא ל-5 נכדים. בעבר היה שחקן כדורגל בבית”ר דור נתניה וקבוצות מקומיות נוספות שכבר התאדו ממפת הכדורגל המקומית. מאז ומתמיד הוא מנהל אורח חיים פעיל ורווי עשייה יחד עם אשתו, ילדיו ונכדיו ולהנאתו גם לוקח חלק בריקודי עם.
לקראת גיל 70 החל לחש כאבים לא ברורים בגוף שהיו שונים מכאבים נורמליים. כשאותם כאבים בוששו מלעבור, החליט אדוארד לגשת לבדוק את הנושא. צילומים שערך הובילו לכך שגילה כי חלה בסרטן הריאה. מרגע זה הוא מספר שחייו ושיגרת יומו השתנו ללא היכר.
מאדם פעיל מצא עצמו נאלץ להגיע מידי שלושה שבועות לביה"ח מאיר בכפר סבא, על מנת לקבל טיפול תרופתי שיסייע בבלימת המחלה, עד אשר הצליח לעצור את התפשטותה ואדי חי איתה כבר מספר שנים.
כאשר נכנסה הקורונה לחיינו אדי, מתוקף היותו נמנה על אוכלוסיית סיכון דאג לשמור על עצמו, עטה מסיכה וממעט לצאת מהבית, אך במציאות הנוכחית כנראה שאיש לא חסין וגם הוא נדבק בקורונה.

כך חליתי בקורונה

"לפני כחודש שהינו באילת. רצינו קצת לנפוש ולנקות את הראש. בשלב מסווים נכנסו למסעדה ואנחנו חושדים ששם כנראה אירעה ההדבקה. לאחר שלושה ימים כששבנו הביתה, התחלתי להרגיש לפתע את התסמינים הקלאסיים שהתבטאו במיוחד בכאבי גרון. כשראיתי שזה לא עובר, והחשד לקורונה גבר, נסעתי לבצע בדיקה שבסיומה קיבלתי את הבשורה שממנה חששתי – יש לי קורונה. במהלך כל אותו הזמן הייתי מצונן כך שהייתי משוכנע שהשד לא כזה נורא. התפנית החלה כשהחלה החרפה במצב. זה החל בשיעול רצחני וכאבי ראש מעיקים שהחלו להחמיר והעלו חשש תמידי שקורה כאן משהו מסוכן. החשש גבר עוד יותר לאור מחלת הסרטן שעדיין קיימת, וזה הגיע למצב שפינו אותי לבית החולים לניאדו. למעשה, בכל החמרה במצב נלקחתי לכמה שעות לטיפול שכלל בעיקר סטרואידים וכדורים להורדת החום. כך למעשה התנהלו חיי. לאחר מכן שהיתי בבידוד בייתי במשך 21 יום כדי לא לסכן את משפחתי וסביבתי, אך גם בזמן הזה הקורונה עדיין לא עזבה והתסמינים עדיין נכחו.

נקודת המפנה החלה דווקא מגורם לא צפוי. אוהד, אחיין של אשתי, עובד בחברת ויטמינים. והוא המליץ לי ליטול ויטמין C ליפוזומלי. הוא הסביר כי הויטמינים הללו מצטיינים בספיגה גבוהה ומסייעים לשיכוך הקורונה.
כשהבנתי שאין לי מה להפסיד, התחלתי ליטול את הויטמינים ולצד אלו גם נטלתי שמן עץ הלבונה. כעבור מספר ימים, התחלתי להרגיש שיפור במצב שבהדרגה הלך והשתפר עד לכדי החלמה.
חוש הריח והטעם שלי עדיין לא חזרו למצבם הקודם אך אני במצב טוב ואני מתפקד נהדר. אני ואשתי שומרים על בריאותנו ומשתדלים למלא את היום שלנו בעשייה והנאה. אנחנו מאוד מתגעגעים לנכדים ומחכים ליום שנוכל לארח את כל המשפחה המורחבת יחד. חנוכה באופק, אז מי יודע, אולי יהיה לנו נס חנוכה.
חשוב לי להגיד לכולם שלא להקל ראש. הנגיף הזה מתעתע ומסוכן. הייתי בטוח בימים הראשונים שזו שפעת קלה אך מה שקרה לי לימד אותי שיש לנו פה עסק עם משהו אחר לגמרי. תהיו זהירים, שמרו על ההנחיות, והכי חשוב על עצמכם ועל המשפחה שלכם. במקרה הפרטי שלי הויטמינים עזרו לי ולכן ההמלצה שלי למי ששואל אותי היא שלפעמים אפשר לקבל פתרונות דווקא במקומות האלטרנטיביים".