פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
יונתן אואט | צילום: איחוד הצלה הכירו את יונתן אואט: מתנדב איחוד הצלה יונתן אואט | צילום: איחוד הצלה

יונתן אואט מנתניה, מתנדב איחוד הצלה מזה שנתיים וחצי ויוצא להציל חיים ללא תמורה חומרית

יונתן אואט | צילום: איחוד הצלה

יונתן אואט, תושב נתניה, עלה לארץ יחד עם אשתו מצרפת לפני כ-5 שנים ומתנדב באיחוד הצלה בשנתיים וחצי האחרונות.

מאחר והגיע לארץ לאחר גיל הצבא, הרגיש שהוא רוצה לתרום והחליט להצטרף לאחוד הצלה, אולם בשל קשיי קליטה ושפה החליט לדחות את מועד ההצטרפות.
"כשנולד בני השלישי, הייתה לו בעיה רפואית שהצריכה שהות ממושכת בפגיה. לפני שהשתחררנו מבית החולים העבירה לנו האחות קורס מזורז בהחייאת ילדים לכל צרה שלא תבוא. הידיעה שיש לנו רמת סיכון כזו בבית, גרמה לנו להגיע להחלטה שאגש לקורס החובשים הקרוב" סיפר יונתן.

אנשים בנתניה - הכירו את יונתן אואט: מתנדב איחוד הצלה

יונתן אואט | צילום: איחוד הצלה

יונתן, בן 32, תושב שכונת קרית השרון בנתניה, נשוי ואב לארבעה ילדים הוא הבעלים של החנות "אקספרס מובייל" באזור התעשייה החדש בנתניה, ומשלב את ההתנדבות באיחוד הצלה עם עבודתו "באחת הפעמים שהייתי בחנות התקבלה קריאה על חנק במסעדה הסמוכה אלי. הגעתי תוך שניות וזיהיתי אדון שנחנק ממאכל שאכל, ביצעתי עליו תמרוני היימליך כפי שלמדתי ולאחר מספר נסיונות השתחרר הגוף הזר מדרכי הנשימה של האדון. הוא התאושש מיד והודה לי על שהצלתי את חייו. אין לי ספק שאם הייתי מתעכב קצת בהגעתי למקרה, התוצאות היו אחרות".

יונתן מספר שמכשיר הקשר שלו זמין באופן קבוע "אני משאיר אותו דולק ומאזין לגל המבצעי. אי אפשר לצפות ולדעת איזה מקרה ייתרחש בסמוך אלינו ואנחנו נהיה אלו שמצילים את המטופל"

לכן המסר שלו הוא תמיד להישאר זמינים להצלת חיים "זו הזכות שלנו ולשם כך נרתמנו לפעילות הארגון".