תמונה: עיריית נתניה  ירידה חדה בהתחלות הבנייה בנתניה בשנת 2021 תמונה: עיריית נתניה

לפי נתוני הלמ"ס קיימת ירידה חדה בכמות התחלות הבנייה בנתניה במחצית הראשונה של שנת 2021. רפי זנזורי יו"ר ארגון קבלני נתניה "מחסור עצום של דירות בנתניה, והמחסור רק מתרחב משנה לשנה. מנגד, הביקוש ממשיך להיות גבוה והתוצאה המיידית היא עליית מחירי הדירות בעיר"

שכונת עיר ימים 

ירידה חדה בכמות התחלות הבנייה בנתניה במחצית הראשונה של שנת 2021. בשני הרבעונים הראשונים של השנה החלו להיבנות בעיר 272 יחידות דיור בלבד, זאת לעומת 2,105 דירות שנבנו בכל שנת 2020 – כך עולה מניתוח נתוני הלמ"ס.

בהתפלגות לפי סוגי דירות ניתן לראות שבמחצית הראשונה החלו להיבנות בנתניה בעיקר דירות 4-5 חדרים - 80 ו-92 בהתאמה. בכל העשור האחרון החלו להיבנות בנתניה כ-1,400 דירות בממוצע בכל שנה, מה שגורם לנתוני 2021 להחוויר אף יותר.

חדשות נדל"ן - ירידה חדה בהתחלות הבנייה בנתניה בשנת 2021
לדברי רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה, "בעיר של רבע מיליון תושבים, פחות מ-300 התחלות בנייה במחצית שלמה זה כלום ושום דבר. נתוני הלמ"ס משקפים את מה שאנחנו בארגון הקבלנים טוענים כבר שנים - קיים מחסור עצום של דירות בנתניה והמחסור רק מתרחב משנה לשנה. מנגד, הביקוש ממשיך להיות גבוה והתוצאה המיידית היא עליית מחירי הדירות בעיר. המחירים הגבוהים דוחפים את הצעירים החוצה מנתניה, הם לא יכולים להרשות לעצמם לגור בה וזה מביא להזדקנות של העיר. הרשויות המקומיות חייבות להתעשת ולהגביר את ייצור הדירות בטווח המיידי, לא בעוד 10 שנים. בנתניה אפשר להוסיף לשוק אלפי דירות באופן מיידי על ידי התחדשות עירונית – פינוי בינוי וגם תמ"א 38 - וזאת מבלי להעמיס יתר על המידה על התשתיות של העיר. זה זמין ומהיר, ויסייע למנוע נטישת תושביה החזקים של נתניה".