צילום: נתניה נט פטור מארנונה לבעלי העסקים בנתניה צילום: נתניה נט

המגזר העסקי בנתניה ייהנה מפטור מארנונה לעסקים לשלושת החודשים מרץ, אפריל ומאי 2020

צילום: נתניה נט

ההחלטה להעניק פטור מארנונה לעסקים התאפשרה לאחר שראשי הרשויות בארץ ובהם גם ראש העיר נתניה, פנו למשרד הפנים בבקשה להקל ולסייע לעסקים הקטנים והבינוניים, פנייה שהביאה לכך שביום שלישי השבוע, חתם שר הפנים אריה דרעי על התקנות שיאפשרו את הפטור.

ההטבה לעסקים תנתן באופן אוטומטי, מבלי שבעל העסק יצטרך לפנות בנושא לעירייה.

התקנות יחולו על משרדים, שירותים ומסחר, תעשייה, בתי מלון, בתי מלאכה, חניונים ועוד. מאידך, הם לא יחולו על מבני מגורים, אדמה ומבנה חקלאי, בנקים וחברות
מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות אופטיקה או חנויות שעיקר עיסוקן מכירת מוצרי היגיינה וכן מעבדות לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים, נכסים המוחזקים על ידי המדינה, על ידי גוף מתוקצב או תאגיד בריאות, חברה ממשלתית, תאגיד מים וביוב, קופות חולים ומוסדות להשכלה גבוהה, בניינים שנהרסו או ניזוקו ונכסים ריקים.

התקנות מחייבות את הרשויות להעניק שלושה חודשי פטור או לחילופין לתת הנחה כוללת של 25% בתשלום הארנונה לשנת 2020, אולם בעיריית נתניה העדיפו לפטור את בעלי העסקים כבר עכשיו במטרה לאפשר התאוששות מהירה יותר.

לצורך מתן הפטור יקצה משרד האוצר תקציב לשיפוי הרשות המקומית, כאשר שני שליש ממנו יועבר לעירייה בתקופה הקרובה, כך שבשלב זה צפוייה העירייה לספוג את התקציב החסר.