חברת טבע הצטרפה ליוזמה 5פי 2 טבע הצטרפה ליוזמת 5פי2 חברת טבע הצטרפה ליוזמה 5פי 2

מספר בוגרי 5 יחידות במדעים רחוק ממיצוי הפוטנציאל, זאת לצד מחסור במורים המלמדים מקצועות כמו כימיה ומתמטיקה. מנגד הביקוש לעובדים עם השכלה במקצועות אלה, שיוכלו לתמוך בענפים הצומחים בתעשייה וההיי-טק, עולה בעקביות, לכן, במטרה להגדיל באופן משמעותי את מספר בוגרי מקצועות המדעים ברמת 5 יחידות לימוד הצטרפה טבע ליוזמה 5פי2  

חברת טבע הצטרפה ליוזמה 5פי 2

5פי2 הינה יוזמה משותפת להרחבת מעגל המצוינות במקצועות ההנדסה, מתמטיקה, טכנולוגיה ומדעים, בהובלת שר החינוך נפתלי בנט ובשיתוף גורמי משרד החינוך, קרנות פילנתרופיות וחברות היי-טק מובילות במשק, כאשר היעד הור הכפלת מספר תלמידי התיכון ב-5 יחידות במתמטיקה, בדגש על מתן שוויון הזדמנויות למגזרים השונים בחברה הישראלית.
חברת טבע חוברת למיזם כאחת השותפות המובילות וכחלק מועדת ההיגוי של 5פי2, האחראית על קביעת המדיניות וגיבוש האסטרטגיה להשגת יעדים שאפתנים אלו.

שר החינוך, נפתלי בנט: ״עם פתיחת שנת הלימודים, אני שמח שחברת טבע מצטרפת לתכנית הלאומית לקידום המצויינות במתמטיקה ומדעים. הודות למאמץ המשותף של גופים פרטיים, צה״ל והמגזר הציבורי, הצלחנו בשנים האחרונות להכפיל את מספר התלמידים ב-5 יחידות מתמטיקה. הזינוק העיקרי הוא בפריפריה. זו מהפכה חברתית של ממש, ואני גאה בכך. המציאות שלפיה מקום המגורים של התלמיד משפיע על הצלחתו הייתה חייבת להיפסק. אמנם ההצלחה עד כה היא חסרת תקדים, אך אנחנו לא עוצרים כאן. המאמץ נמשך, ובכוחות משותפים נרחיב את הכישורים והמיומנויות של דור העתיד בתחומי המדעים לקראת אתגרי המאה ה-21״.

איריס בק-קודנר, סמנכ"לית בכירה וחברת הנהלת טבע הוסיפה: "כמובילת תעשיית הפרמצבטיקה והבריאות בישראל וכמעסיק הגדול ביותר בתחום אנחנו פועלים מתוך אחריות ומחויבות כלפי דור העתיד של ישראל. מדע מתקדם ופורץ דרך הוא אינדיקציה לעוצמתה וקדמתה של מדינה ואף לתרומתה לקידום האנושות. מדע משנה בכל יום ויום את מציאות חיינו ומעניק תקווה למטופלים המתמודדים עם מצבים רפואיים ללא מענה. בשילוב כוחות עם כל הגופים המשמעותיים שנרתמו ליוזמת 5פי2, ותוך גיבוש ויישום אסטרטגיה מכוונת מטרה נוכל לעזור לטפח את מדעני העתיד של ישראל שיסללו את הדרך לסיפורי הצלחה חדשים ברמה המקומית והגלובאלית כאחד".