תמונה : עיריית נתניה נתניה במקום החמישי בדרוג הערים הטובות לעסקים תמונה : עיריית נתניה

לקראת הבחירות ברשויות המקומיות, דן אנד ברדסטריט ישראל דירגה את הרשויות המקומיות שהכי טובות לעסקים ואת תפקודם בהתאם של ראשי הרשויות

נתניה דורגה במקום החמישי כעיר הטובה ביותר לעסקים מבין הערים הגדולות. במקום הראשון דורגה ירושלים, במקום השני פתח תקווה ובמקום השלישי תל אביב. כך עולה מסקר שפרסמה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט, לקראת שנת הבחירות הקרובה. במסגרת הסקירה, שמיפתה את מצב העסקים בישראל, נבדק אחוז הגידול בפתיחת עסקים בערים השונות במהלך שנת 2018. שיטת הדירוג מתייחסת לשקלול בין אחוז הגידול נטו ובין אחוז הפתיחות באותה עיר, ובכך מבטאת את ההתפתחות העסקית באותה עיר.

צח ברקי, סמנכ"ל בכיר מנהל אגף כלכלה, מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט " ניתן לאמוד את תפקודם של ראשי הרשויות המקומיות לפי התפתחות העסקים בעיר, כמו למשל אחוז הגידול נטו בכמות העסקים. תפקידה של הרשות המקומית בהקשר הזה הוא מכריע, היות והיא זו שיכולה להשפיע על התפתחות העיר, על מיתוגה, על משיכת אוכלוסייה חזקה, על רמת השירותים העירוניים, על תמהיל בניה נכון ועל הגדלת מקומות התעסוקה בעיר.
ככל שמספר פתיחות העסקים עלה ומספר סגירות העסקים פחת, ניתן לומר שהסביבה המקומית שבה אותם עסקים פועלים, היא סביבה טובה לפעילותם העסקית. כמו כן, למצב העסקים באזור גיאוגרפי יש השפעה מהותית על המעמד הסוציו אקונומי של תושבי אותו אזור. מעבר לכך שהם מהווים מקור חשוב למקומות תעסוקה, מיקוד במשיכת עסקים קטנים לאותו אזור גיאוגרפי, מייצר פוטנציאל תעסוקתי גדול, בזכות קצב הצמיחה הגבוה של עסקים קטנים, בהשוואה לעסקים גדולים".