צילום: אלעד מלכה 240 דירות יוגרלו בנתניה, מתוכם כ-50 לתושבי המקום צילום: אלעד מלכה

ביום ראשון הקרוב תתחיל הגרלה של 15,000 דירות במסגרת מחיר למשתכן, מתוכן 240 דירות יוגרלו בנתניה

הדירות יוגרלו ב-24 יישובים בארץ, בינהם נתניה, פרדסיה, כפר יונה, הרצליה רעננה וחריש.

צילום: אלעד מלכה

שר האוצר, משה כחלון, הציג אתמול (רביעי) את ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן במסגרתה ייפתחו להגרלה 15,000 יחידות דיור בו זמנית. אלפי הזוגות הצעירים והמשפחות שיזכו בהגרלה הגדולה יקבלו זכות מוקנית לדירה במחיר מופחת במאות אלפי שקלים ממחיר השוק. עד כה שווקו לקבלנים למעלה מ-40 אלף דירות במסגרת מחיר למשתכן ולמעלה מ-10,000 זכאים כבר זכו בדירה. ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן תעניק לעוד אלפי זוגות צעירים הבטחה שלטונית לדירה משלהם ויותר מתכפיל את קצב שיווקי הדירות.

פרטי ההגרלה

החל מיום א' הקרוב בחצות (18.6.2017) ולמשך ארבעה שבועות, יוכלו זוגות צעירים וכלל זכאי מחיר למשתכן להירשם להגרלה הגדולה ביותר במסגרת התוכנית ולממש את זכותם לדירה ראשונה ב-24 יישובים ברחבי הארץ, בכ-85 פרויקטים שיכללו כ-15,000 דירות המיועדות לזכאי התכנית. התוכנית צפויה לצמצם את הביקוש ולסייע לעשרות אלפי זכאים לממש זכות לדירה במחיר נמוך משמעותית בהשוואה לדירות דומות באותם יישובים.

ההגרלות מיועדות לזכאים השייכים לסדרה א' בלבד של מחיר למשתכן, מלבד ההגרלות בבית שמש שיהיו פתוחות גם לנרשמי סדרה ב'. 

כללי השתתפות

כללי ההשתתפות בהגרלה הגדולה זהים לאלו החלים על נרשמי מחיר למשתכן וייעשו באמצעות הרשמה להגרלות באתר dira.moch.gov.il. בשונה מהגרלות רגילות של מחיר למשתכן, ההגרלה הגדולה מאפשרת לכל זכאי להירשם לפרויקטים שונים בעד שלושה יישובים במקביל, וזאת במטרה להגדיל את סיכויי הזכייה ביישוב בו הוא מעוניין לגור. 

דירות במחיר נמוך

בדומה להגרלות אחרות של מחיר למשתכן, יוצעו לזוכי ההגרלה הגדולה דירות במחיר נמוך בעשרות אחוזים ממחירי דירות דומות באותם יישובים. עד כה התבטאו ההנחות במחיר למשתכן בהפחתה של מאות אלפי שקלים. בנתניה הגיעו ההנחות עד ל-300,000 שקל פחות ממחיר דירות דומות בעיר.

שר האוצר ויושב ראש כולנו, משה כחלון: "כל עוד זה תלוי בי איש לא יגזול עוד את הזכות של זוג צעיר לבית ראשון. המסר חזק וברור – אנחנו לא מתכוונים לוותר. מחיר למשתכן היא עובדה מוגמרת. היום אנחנו מרחיבים אותה ב- 15,000 יחידות דיור ונמשיך להרחיב אותה אפילו יותר בעתיד הקרוב.מעל לעשרת אלפים זוגות צעירים זכו בדירה מוזלת באמצעות מחיר למשתכן ונמצאים בשלבי רכישה, חלקם יכנסו לבתים שלהם כבר בשנה הקרובה. הוכחנו שאפשר לתת דירות במחירים סבירים"