חברי מועצת העיר ה-16 בנתניה. ארכיון  | צילום: נתניה נט עבור מי נועדו ההצעות לסדר, הקואליציה או האופוזיציה? חברי מועצת העיר ה-16 בנתניה. ארכיון | צילום: נתניה נט

חבר הקואליציה דניאל בשארי העלה את הסוגיה המעניינת בשל ריבוי ההצעות של חבריו. "יש לי עשר הצעות לשלוף, אבל זה אבסורדי ולא מתאים. הכלי הזה נועד למעשה לאופוזיציה", אמר. נציג האופוזיציה יוני שטבון, מצדו, בירך על ההצעות והביע תקווה כי ההצבעה תהיה עניינית ולא אוטומטית. על ישיבת מועצה עם טוויסט

חברי מועצת העיר ה-16 בנתניה. ארכיון  | צילום: נתניה נט

ישיבת המועצה שנערכה ברביעי השבוע, בנתניה עברה בשקט יחסי, ככל שהדבר אפשרי. יחד עם זאת, מעניין היה לגלות מה חושבים חברי קואליציה על קולגות שמרבים להעלות הצעות לסדר היום. בדיון שעסק בהצעתה של ציפי קפל לצמצום הכלים החד פעמיים בישיבות המועצה, נשמעה הערה מעניינת מצד דניאל בשארי, חבר הקואליציה שהודה כי מבחינתו הצעות לסדר נועדו דווקא עבור האופוזיציה. "ישנו איזה טרנד חדש במחוזותינו שחברי קואליציה מעלים הצעות לסדר. תאמינו לי שיש לי עשר הצעות לסדר מהותיות לשלוף אבל זה דבר אבסורדי, זה לא מתאים", אמר בשארי. "הכלי הזה נועד למעשה לאופוזיציה ולא לקואליציה. לקואליציה ישנם נושאים שהם יכולים לסגור ברמה האדמיניסטרטיבית ולא שנבזבז על זה את הזמן".

חבר האופוזיציה, יוני שטבון, בירך על ריבוי ההצעות: "סוף כל סוף חברי קואליציה מעלים הצעות לסדר, הגיע הזמן שההצבעה לא תהיה אוטומטית והכל יהיה ענייני. האם בעקבות המהלך המבורך הזה יהיו הצבעות בפעם הבאה שלא קשורות אוטומטית לאופוזיציה וקואליציה?", תמה וציין כי נושאים מהותיים יורדים לעיתים בגלל סוגיות של אופוזיציה וקואליציה. אלון אלרואי כמובן חלק עליו ומיהר לחתום את הדיון: "אנחנו לומדים ממך ותמיד מצביעים עניינית".

קודם לכן נערך דיון באשר להצעתו של בוריס צירולניק להצבת מצלמות בגנים על מנת למנוע מקרים של התעללות בילדים ותינוקות חסרי ישע. הצעה נוספת שלו עסקה בחלוקה לא פרופורציונלית של הוועדות ולכאורה הכנסה של שיקולים זרים במינויים. בקואליציה טענו מנגד כי השיבוצים לוועדות נעשו בצורה שקופה ובתיאום בין ראשי הסיעות והעלו אופציה להוריד את ההצעה מסדר היום על מנת להגיע להבנות והסכמות בין החברים.