השוק העירוני בנתניה | צילום: נתניה נט המולת הבחירות עדיין חוגגת בשוק העירוני בנתניה השוק העירוני בנתניה | צילום: נתניה נט

מי צרח בגאווה את שמו של ראש הממשלה בזמן סידור הגזרים? איך ביבי יכול להיות מיליונר אם רק יתראיין באמריקה? באיזו קונסטלציה עמיר פרץ ימונה לשר הביטחון ולמה מסוכן לצעוק שהצבעת לכחול לבן? הבחירות אמנם הסתיימו, אבל הבאסטיונרים רחוקים מלהיות רגועים וכוססים ציפורניים בהמתנה לתוצאות האמת


צילום: נתניה נט

רגע אחרי הבחירות וכשהלך הרוח הכללי מרמז הרבה יותר על מועד ג' מאשר הרכבת ממשלה, יצאנו אתמול (חמישי) לשוק העירוני ללקט תגובות ושאר ירקות באווירה האמוציונלית תמידית, שמטבע הדברים עלתה מדרגה מטעמים פוליטיים.

לא לאחדות, כן לביבי

"היו בחירות אמיתיות והגונות. הגיע הזמן שביבי ילך הביתה, הוא מיצה את עצמו בחיים הפוליטיים ואדם עם שמונה הרשעות לא יכול להיות ראש ממשלה ולתת דוגמה לצעירים ולדור העתיד", מספר בסערה אלי, באסטיונר כבר 24 שנים, חמוש בתפוח אדומה באחד מדוכני הירקות. "בנוסף, צריכים להוציא קודם כל את הדתיים מהכנסת כי הם סחטנים כמו מסחטה והגיע הזמן שישראל תצא לדרך הוגנת וישרה של תרבות וחינוך. החברה רקובה, בתי המשפט בפשיטת רגל והכל על הפנים". באופן לא מפתיע, אלי נחשב בשוק הנתנייתי לדעת מיעוט.

"שני שליש מהיהודים בחרו בימין ובליכוד. בושה שמדינת ישראל רוצה להכניס עוד ראש ממשלה לבית הסוהר", מבהיר מנגד יוסי, בעל דוכן אביטיחים בשוק בארבע השנים האחרונות. "אם ביבי היה רוצה כסף, ראיון שלו בארה"ב שווה מיליון דולר. כבר שנים שהפרקליטות, המשטרה ערוץ 2 רודפים אחריו ואחרי אשתו והבן שלו. אתם רוצים להרוס את המדינה מבפנים? אני מקווה שהנכדים שלי לא יראו מלחמה, אבל אם נפגין חולשה, לא נקבל שלום". יוסי, שעסוק בסידור הגזרים ונמצא בשוק כל חייו, כהגדרתו, מבהיר בחיוך כי ייתן את הלב שלו לביבי. "אני לא בעד ממשלת אחדות", אמר לפני שעבר לפול ווליום וצרח למיקרופון: "אני חולה על ביבי! רק ביבי, חבל ששמו אחד חדש שלא מבין מי נגד מי".

אפשר להקים קואליציה

לצד הדעות הקיצוניות יחסית בשיח הכללי, צחי, בעל דוכן פירות הפועל בשוק בשלוש השנים האחרונות, מנסה לראות את האור בקצה המנהרה. "הצבעתי ביבי ואני מאוכזב מתוצאות הבחירות, אבל אפשר להקים קואליציה. יתנו לעמיר פרץ את תפקיד שר הביטחון ולאורלי לוי את שרת הרווחה ויש קואליציה, הכי פשוט בעולם", אמר בחיוך. "ביבי ירכיב את הממשלה הנוכחית ולא יהיה מועד ג' ". גם משה, שהצביע נתניהו, מאמין שפניה של ישראל לאחדות. "ביבי תמיד יהיה מספר 1, אבל אני מאמין שבסוף תהיה ממשלת אחדות וטוב יעשו אם ילכו יחד ולא שכל אחד יחשוב רק על העוגה שלו", אמר. "כולנו רוצים שלום ושקט במדינה".

מחוץ לעדשת המצלמה, מצאנו שחקני קלפים שגרסו כי ביבי טעה כשלא הלך עם ליברמן, מצביעי כחול לבן בקרב בני העדה האתיופית שסיפרו כי קיבלו את ההחלטה בעצת ילדיהם וקשישים שכבר עברו כמה מערכות בחירות וידעו לספר שמסוכן לומר בקול רם בשוק שלא הצבעת לנתניהו. כשיוחלט סופית איך תיראה ממשלת ישראל לקראת שנת 2020, תתקבל גם ברחובות השוק תשובה האם עדיין יש ממה לחשוש, בכל המישורים.