חברי מועצת העיר ה-16 בנתניה. ארכיון  | צילום: נתניה נט ממולנר ועד אורנשטיין, דרך בטיטו: סערה בישיבת המועצה חברי מועצת העיר ה-16 בנתניה. ארכיון | צילום: נתניה נט

סעיף זניח לכאורה שנגע למינויו של חבר המועצה הדתית אבי בטיטו כנציג ציבור באסיפה הכללית של היכל התרבות הפך לדיון סוער וויכוח מתמשך, שגלש לגבולות הדמוקרטיה, נגרר להטחת האשמות אישיות ואפילו עורר דרישה מהיועמ"ש לחקירת המינוי בחשד לניגוד עניינים. בסופו של דבר נבחר בטיטו ברוב מוחץ, ובתוך שרשרת ההתנגחויות כמעט כולם שכחו שמדובר בנציג שייטול חלק בדיון שיתקיים פעם בשנה

חברי מועצת העיר ה-16 בנתניה. ארכיון  | צילום: נתניה נט

ישיבת המועצה בעיריית נתניה נערכה ברביעי השבוע ללא ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ששהתה בחו"ל, אבל זה לא אומר שהאירוע היה נטול כמויות נכבדות של אקשן. בשורה משמחת במיוחד עבור תושבי העיר הגיעה מכיוונו של סגן ומ"מ ראש העירייה, אלי דלל, שעדכן כי ראש העירייה פעלה בוועדה המחוזית על מנת לבטל את נושא המגורים בשדרות טום לנטוס, שכזכור עורר סערה גדולה בנתניה. "ההחלטה אומרת שמבטלים לחלוטין את המגורים במתחם אלון", הבהיר דלל.

סערת בטיטו

סוגיית אישור מינויו של אבי בטיטו כנציג ציבור באסיפה הכללית של היכל התרבות עוררה לא מעט הדים, הפכה לדיון מתיש הן מצד הקואליציה והן מצד האופוזיציה והתארכה הרבה מעבר למתוכנן. עוד בטרם ההצבעה, ביקשה המשנה לראש העיר, טלי מולנר, את רשות הדיבור ואמרה כי למרות היותה בקואליציה עליה לחרוג ממנהגה וסיעת "פעימה חדשה" בראשותה לא תתמוך במינוי, זאת משום שלטענתה בטיטו ניהל לא מעט מלחמות נגד עסקים פרטיים וגופים עירוניים נגד פתיחת מקומות בשבת למרות שהיו ללא חילול שבת ובשל העובדה כי הצהיר בגלוי כי הוא מתכוון להמשיך במגמה זו. דבריה הובילו לתגובה מצד חבר המועצה עופר אורנשטיין, שאמר בין השאר: "אנחנו נמצאים במדינה דמוקרטית ולדמוקרטיה יש הרבה ערכים. אחד מהם הוא שיש הרבה דעות וצריך לכבד את כולן. לא פשפשתי בכיסיו של אף מועמד כנציג ציבור, אלא סמכתי על החברים מכל סיעה שהעלו את מועמדותו. אני לא בעד ולא נגד מישהו מסוים, אלא בעד עקרונות של שוויוניות והגינות. אם כל אחד יתחיל לפסול את השני מעבר לקואליציה, נגיע למצב של אנרכיה". עוד ציין אורנשטיין כי בקדנציה הקודמת העלה את שמה של מולנר עצמה כמועמדת, אך היא נפסלה במועצה. חבר המועצה בוריס צירולניק טען כי הגיעו לאוזניו שמועות על כך שבטיטו קשור לחברה המספקת שירותים לעיריית נתניה וביקש לבדוק חשד לניגוד עניינים. סגנית ראש העיר, שירי חגואל סיידון, צידדה במולנר וטענה כי ניתן היה למצוא אדם פחות קיצוני ושנוי במחלוקת כמועמד לנציג ציבור. לאחר דיון ארוך שעלה לעיתים לטונים גבוהים וחילופי האשמות, נבחר בטיטו ברוב משכנע של 14 בעד ושלושה בלבד נגד.

הטרטור לחינם

נושא חשוב הנוגע לעונת הרחצה היה הצעתו לסדר היום של חבר המועצה ניסים פלד, שביקש לאפשר לתושבי העיר חנייה חינם בחופי הרחצה ובכך למנוע טרטור וביורוקרטיה מיותרת ממשפחות רבות. "אפשר לעשות את החיים הרבה יותר פשוטים עבור התושבים ואני מציע להפסיק לטמטם את האנשים. אנחנו צריכים לשים את התושבים במרכז", אמר בין השאר פלד, וציין כי חנייה חינם בחופים מתאפשרת בחופי תל אביב והרצליה. דלל התנגד והסביר כי בהחלט אפשר לייעל את השירות עבור התושבים גם מבלי לצאת בהצהרות ש"הכל חינם". יו"ר האופוזיציה, יוני שטבון, לא פספס כמובן את ההזדמנות למחות על כך שדבריו של פלד נקטעו באמצע.

האחראית על החופים, טלי מולנר, לא התרשמה מדבריו הנחרצים של פלד ובפתח דבריה ציינה כי נאמרו מתוך חוסר ידע. "צריך להבין שהעירייה משקיעה כל שנה בחופים כ- 30 מיליון שקל, שזה הרבה מעבר לנדרש", אמרה מולנר. "מניקיון ואחזקה שוטפת ועד החלפת שירותים וסוכות מציל בכל שנה. מי שישמע את ניסים יחשוב שהעירייה מרוויחה מהחופים מיליוני שקלים. ההכנסות הזעומות של העירייה מאגרות חנייה הן בקושי 400 אלף שקל והעירייה לא מתעשרת מזה. הכסף חוזר בסופו של דבר לטובת הציבור". ההצעה ירדה מסדר היום לאחר ש-11 חברים הצביעו נגד לעומת חמישה בלבד בעד.

מאבא לבולמש

חבר המועצה ארז אבא העביר את מרבית תפקידיו לסגן ראש העיר, אפרים בולמש, בכלל זה יו"ר ועדת פס"ח, חבר ועדת מל"ח, חבר באסיפה הכללית של היכל התרבות וחבר בוועדה להנצחת זכרם של נפגעי טרור. "המאבק לשיווין חילוני הוא מאבק מסועף הדורש השקעה מרובה. בכדי להגיע להבנות עם שותפינו הדתיים צריך לבנות תשתית של אמון וויתורים הדדים, שהרי סטטוס קוו של הרבה שנים לא ישתנה ביום אחד", הסביר אבא את המהלך. "שותפי לסיעה, סגן ראש העיר אפרים בולמש הנו פוליטיקאי ותיק ומנוסה. אנחנו שותפים בסיעה אחת, מתעדכנים באופן יומי ועובדים במשותף לצורך השגת המטרות שהצבנו לעצמנו. אם הוא יושב בוועדות במקומי אין זה אומר שאנו כסיעה מזניחים את חובתנו לציבור הבוחרים, נהפך הוא. זה אומר שאנו לוקחים ברצינות את התפקידים שהטילו עלינו".