דרך וינגייט  האם תפתח "דרך וינגייט" - יציאה נוספת לכביש החוף? דרך וינגייט

מצד אחד, תכנית לסלילת כביש צמוד לבתי השכונה שיקל על היציאה ממנה. מצד שני, טענות לפגיעה באיכות החיים, רעש ופקקים. העירייה אמנם חתומה על התכנית, אבל מודעת להתנגדות מצד ארגוני סביבה ירוקה ולפגיעה האפשרית בשמורת פולג. בקרב התושבים, הדעות חלוקות

דרך וינגייט 

תושבי רמת פולג עומדים פעם נוספת במוקד ויכוח ישן, הנוגע לאפשרות של סלילת כביש בסמוך מאוד לבתי השכונה בשיפוע שבין כביש 2 לשמורת נחל פולג, במה שמכונה "דרך וינגייט". זאת בעקבות העברת התכנית האמורה, עליה חתום מנהל התכנון בראשות יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, זאב ביילסקי, להשגות הציבור עד ל-31 במרץ. בעוד ישנם תושבים המשוכנעים שסלילת הכביש נחוצה ותקצר מן הסתם משמעותית את היציאה ממנה לכביש 2, ישנם רבים – בעיקר בפולג הוותיקה, החוששים כי השכונה השקטה תהפוך לנתיב ראשי עבור כל תושבי דרום העיר והכביש יוביל עמו מפגעים של זיהום אוויר, רעש וכמובן פקקים בלתי נסבלים שישכיחו עד מהרה כל זכר לאיכות החיים הקיימת.

כביש במקום ירוק

חרף העובדה שבתכנית נכתב כי "בתחום שטח ציבורי פתוח ישמרו ככל הניתן ערכי הטבע והנוף, מגוון המינים ורציפות השטחים הפתוחים וזיקתם לחוף הים", הרי שהכותרת – "הזזת גבול השמורה כדי לאפשר תכנית לדרך וינגייט" מדברת בעד עצמה. חשוב לציין שעל פי התכנית, צפוי חלק מהכביש לעבור גם בשטחי המועצה האזורית חוף השרון, ובכלל לא בטוח שגם שם הוא יתקבל באהדה יתרה.

אמנון סעדון, תושב פולג הוותיקה, הנו חבר בצוות התנגדות שהוקם על ידי התושבים ויפעל במספר מישורים במקביל, בהם הגשת התנגדות לבית המשפט וחוות דעת של אדריכל נוף כדי לתהות האם בכלל ביצוע התכנית אפשרי. "אם יקום הכביש אנחנו נהיה ממש על הגב שלו. זה עלול להפוך את השכונה שלנו למגה-עירונית ומן הסתם לא ייתן מענה רק לתושבי פולג אלא לכלל תושבי נתניה", אומר סעדון. "כל מי שיפעיל את הווייז כדי לצאת מנתניה יגיע לפולג, זה ייצור פקק רציני ויהפוך את החיים שלנו לסיוט. במקום קצת ירוק בעיניים נראה רק כבישים". עם זאת, מוסיף סעדון כי כבר שמע על התנגדות מצד הירוקים, הפועלים למען איכות חיים ואיכות סביבה, וכי להבנתו גם בעיריית נתניה מבינים כי התכנית לא תצא אל הפועל.

"זה נושא שעלה כבר לפני עשר שנים וכל פעם מרחף באוויר, אבל לא מתקדם. להבדיל מתכנית המלונות, בה יש קונצנזוס ואף אחד לא רוצה אותם בשכונה שלנו, כאן הדעות חלוקות", אומרים מנגד תושבים בשכונה. "יש מי שחושב שחייבים את הכביש כי אין דרך אחרת לצאת מהשכונה וזה יופי של פתרון, אבל אחרים, בעיקר ברחובות החיצוניים של הוותיקה שצמודים לשמורה, לא מוכנים לקבל שכל דרום העיר ייכנס לרמת פולג. אין דעה אחידה, אבל חשוב לזכור שהעירייה מבינה שכנראה כביש כזה לא יאושר כי הגופים הירוקים יתנגדו בשל הפגיעה בשמורת פולג". קשה להאמין שהתנגדות גורפת לא תמנע את ירידתה של התכנית מסדר היום, אבל לא מעט תושבי פולג שחוששים לגורל השכונה השקטה, ימתינו כעת להחלטות רשמיות בנושא כדי לדעת האם אפשר לשוב לשגרת חייהם השלווה, או אולי דווקא יש סיבה להיכנס ללחץ.