צילום | מצלמות אבטחה רחל שמש קורבן השוד האכזרי בכפר סבא בשיחה אישית צילום | מצלמות אבטחה

אף רמז מקדים לא הכין את רחל שמש לשוד והתקיפה האכזרית שחוותה לפני כשבועיים על ידי קבוצת נערים מנתניה, ששדדו אותה באכזריות ונמלטו מהמקום בזמן שהיא מוטלת חבולה ומדממת על הכביש. שוחחנו עמה על התחושות, הפחדים והטראומה ביום שאחרי

צילום | מצלמות אבטחה 

זה התחיל כעוד אחר צהריים שגרתי אצל רחל שמש בת ה-76 תושבת כפר סבא. בדרכה למועדון הברידג' התנפלו עליה בהפתעה גמורה שלושה נערים בני 16,17 מנתניה, חטפו ממנה בכוח את תיקה האישי ונמלטו מהמקום בזמן שהיא נותרה מוטלת מדממת ופצועה לארץ זועקת לעזרה.

"הייתי בדרכי למועדון הברידג' כרגיל, הלכתי לתומי ברחוב וראיתי את אותם נערים הולכים מולי ועוברים אותי. שניה אחר כך אחד מהם התנפל עלי ומשך ממני את התיק בכוח, אני נפלתי לכביש והם נסו עם השלל" מספרת רחל ומוסיפה "הייתי מבועתת, בכיתי וזעקתי לעזרה, עוברי אורח ניגשו ועזרו לי וכמובן שהתקשרתי לבני משפחתי שהגיעו מיד. אי אפשר באמת להסביר מה הרגשתי מלבד חרדה איומה וכאבים נוראיים. דיממתי מהפה וכאבתי נורא. תחושה בעיקר של חוסר אונים".

אנשים בנתניה - רחל שמש קורבן השוד האכזרי בכפר סבא בשיחה אישית

צילום | מצלמות אבטחה 

איך את מרגישה היום?
היום תודה לאל אני מרגישה יותר טוב מבחינה פיזית, הפצעים התחילו להגליד. מבחינה נפשית עוד אין כל כך שיפור. אני בחרדה, עדין מזועזעת ממה שעברתי. זו טראומה ואני מנסה להתמודד איתה באמצעות שיחות שהתחלתי עם פסיכולוגית. אני פחות מסתובבת ברחוב, וכשאני כן אז בשעות מוקדמות ותמיד עם חשש, מסתכלת לכל הכיוונים, בוחנת אנשים ובעיקר לא רגועה. מאז המקרה אני מבקשת שיאספו אותי בחזרה הביתה מהברידג' ולא צועדת ברגל מה שהייתי עושה עד כה. אני בטוחה שזה יעבור, אולי לא לגמרי אבל בטוח ישתפר. זה עוד טרי.
התוקפים הם נערים מנתניה בני 16-17 שמתברר שיומיים אחרי שתקפו אותך תקפו בחורה נוספת בהרצליה
זה מזעזע בעיניי וגם אומר הרבה אם הם חזרו לתקוף יומיים אחרי התקיפה שלי מישהי אחרת. כנראה שאין בהם פחד. הם לא ילדים טובים והם צריכים לקבל עונש וללמוד לקח. אני רוצה להאמין במערכת המשפט שתדע לגזור עליהם עונש מספיק חמור למען יראו ויראו.
לדעתך, מדובר בהשפעה חברתית של ילדים, סוג של אתגר אומץ או שמא מדובר בחינוך לקוי של ההורים?
אני רוצה להאמין שכל הורה עושה את המקסימום כדי לתת לילדיו את החינוך הכי טוב שהוא יכול אבל לצערנו יש הרבה משוכות בדרך ויש כאלה שהולכים לאיבוד. מה שברור לי שהילדים האלה לא טובים. ילד טוב לא עושה דבר כזה בטח לא פעמיים ביומיים. אני כן חושבת שחייבים לייצר הרתעה, ולהגיב ביד קשה מול התוקפים שהיום תקפו אותי ומחר יתקפו מישהי אחרת. אסור לתת לזה לקרות ועצם זה שמקרים כאלה קורים לא מעט, אומר דרשני. משהו בהרתעה לא עובד.
נכון לרגע סגירת הכתבה, נגד הנערים תושבי נתניה הוגשה הצהרת תובע וכן נעצר חשוד חמישי גם הוא תושב נתניה במעורבות במקרה.