הפגנה למען אולימפיה חביב | צילום: נתניה נט חייבים להעיף מפה את המסתננים שבאו להשתלט עלינו" הפגנה למען אולימפיה חביב | צילום: נתניה נט

מאות תושבי נתניה העבירו מסר ברור בהפגנה נגד המסתננים שנערכה בשוק בעקבות סיפורה של אולימפיה חביב, שהותקפה באכזריות על ידי נתין מאריתראה. כתוצאה מהאירוע היא מורדמת ומונשמת, סובלת מנזק מוחי בלתי הפיך וספק גדול אם תתעורר. "הכתובת הייתה על הקיר, הקורבן הבא בדרך", זעקה גיסתה חנה בביליאן ונענתה בקריאות תמיכה: "כולנו עם אולימפיה"

מאות תושבים הגיעו אמש (חמישי) למתחם השוק בנתניה להפגנת מחאה כנגד המסתננים ודרשו את גירושם מישראל בעקבות סיפורה הקשה של אולימפיה חביב, תושבת העיר בת 40, שזעזע עיר שלמה ועורר הדים נרחבים גם מחוצה לה. חביב, אם לשלושה ילדים וסבתא לשלושה נכדים, צעדה לפני כשלושה שבועות בשעת ערב בשוק לפני שהותקפה באכזריות על ידי אזרח מאריתראה. התוקף גרר את אולימפיה לבניין בו ניסה לאנוס אותה, ולאחר שהתנגדה נטל לבנת בניין וחבט בעוצמה בראשה ובפניה. כיום מאושפזת אולימפיה כשהיא מורדמת ומונשמת, סובלת מדימום מוחי ו-24 שברים בגולגולת ומוגדרת כצמח. התוקף נעצר ומואשם בניסיון לרצח.

ראיון עם חנה חביב גיסתה של אולימפיה | צילום: נתניה נט

לינץ' כאחרון המחבלים

מי שארגנו את ההפגנה ברחוב היהלום פינת זנגוויל בו הותקפה אולימפיה הם אחיה אלי וגיסתה חנה בביליאן. המפגינים הניפו עשרות דגלי ישראל ושלטים בנוסח "נתניה לא תהיה דרום תל אביב החדשה", "רעידת אדמה בנתניה" ו"חיי אדם אינם הפקר". "הוא פשוט ביצע בה לינץ' כאחרון המחבלים", סיפרה בדמעות גיסתה במהלך ההפגנה כשהיא לבושה בחולצה לבנה עם תמונתה של אולימפיה. "לא מספיק שניסה לשדוד אותה ולאנוס אותה, הוא לקח בלוק ששוקל ארבעה קילו ודפק לה אותו בראש. זה פשוט אסון ואי אפשר לתאר במילים את הכאב שלנו. אני עומדת מול המיטה שלה ומתחננת שתקום אבל היא לא מתעוררת. אני רק רוצה שהיא תפתח את העיניים ולא יודעת מה לעשות". במהלך דבריה זכתה חנה לחיזוק מהתושבים שהגיבו בקריאות רמות: "כולנו עם אולימפיה".

"אני צועקת את הצעקה שלה וקוראת לראש העיר ולחברי הכנסת והממשלה לבוא לראות מה קורה בשוק שלנו", הוסיפה בביליאן בסערת רגשות. "צריך להוציא מכאן את כל המסתננים האריתראים והסודנים. זה לא המקום שלהם. אנחנו צריכים ללכת כאן בביטחון. אסון כזה יכול לקרות לכל אחת מאיתנו ואנחנו לא יכולים להרשות את זה. מישהו חייב להרים את הכפפה, לעשות מהפכה ולהעיף אותם מפה. הם לא באו לחפש מקלט אלא רוצים להשתלט עלינו".

הפגנה בשוק העירוני בנתניה | צילום: נתניה נט

ח"כ נאוה בוקר: "העירייה יכולה להירתם למאבק"

מי שהגיעה להפגנה על מנת להביע תמיכה היא חברת הכנסת מטעם הליכוד וסגנית יו"ר הכנסת נאוה בוקר. לפני כשנה הגישה הצעה לחקיקת חוק יסוד ההגירה, במטרה לקבוע מפורשות מי נכלל תחת ההגדרה של מהגר לא חוקי. על פי ההצעה, כל אדם שנכנס לישראל או שוהה בשטחה שלא מכוח חוק השבות, אשרת תייר תקפה או אשרת עבודה תקפה או שהוא צאצא של אדם העונה לאחד מאלה, יוכרז כמהגר בלתי חוקי ויוחזק במעצר או במשמורת עד להרחקתו מן המדינה. "החוק הזה תקוע בגלל כל מיני ניסיונות של הממשלה לעשות את זה באופן מסודר", אמרה ח"כ בוקר. "המראה של אולימפיה ילך איתי וזה פשוט מזעזע. היא בסך הכל הלכה ברחוב בתשע בערב ובן אדם בחוסר אנושיות ואכזריות לוקח לבנה ורוצץ לה את הגולגולת. לי זה לא יוצא מהראש ואני חושבת שזה צריך להיות אכפת לכל אזרח במדינה ולכל חבר כנסת. בג"ץ מנע את הגירוש בטענה שאי אפשר לדאוג לביטחונם בארץ המוצא שלהם, אבל איפה הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל?. גם העירייה יכולה להירתם למאבק ולתת כתף, כי יש דרכים להוציא אותם מהמקום הזה".

חברת הכנסת נאוה בוקר בראיון לנתניה נט | צילום: נתניה נט

"נתניה הופכת לאחד היעדים המבוקשים של המסתננים"

נכח בהפגנה פעיל הימין ברוך מרזל מ"עוצמה יהודית" שהגיע בטרמפים מחברון על מנת לתמוך במאבק "אם לא יהיה טוב בנתניה לא יהיה טוב בחברון" אמר מרזל והוסיף "היום אתם עומדים לפני אסון גדול. כבר לפני שנה ושנתיים התרענו פה אבל העירייה והממשלה לא התעוררו ונתניה הופכת לאחד היעדים המבוקשים של המסתננים, כשכל אחד אומר לחבר שלו: פה יש מקום לישון, פה יש עבודה, בואו לנתניה" מרזל סיכם "שראש העיר שנבחרה עכשיו תתחיל לטפל בעניין הזה בעדיפות ראשונה כי כל דבר אחר הוא פחות חשוב ופחות דחוף לנתניה"

ברוך מרזל נואם בהפגנה בשוק נתניה | צילום: נתניה נט

בנוסף, נכחו בהפגנה יוני שטבון וליאורה לוי חברי סיעת "אחריי" וחברי המועצה החדשים בעיריית נתניה וכן עו"ד יוני ג'ורנו, שהתמודד לאחרונה על מקום במועצת העיר. ג'ורנו נרתם לסייע ופתח ביוזמתו חשבון נאמנות אליו ניתן להעביר תרומות על מנת לסייע למשפחתה של אולימפיה בשעתה הקשה. "מחמם את הלב לראות שכולם מזדהים עם הכאב שלנו", סיכמה בביליאן. "יחד עם זאת, אסור לשכוח שהכתובת הייתה על הקיר. הקורבן הבא כבר בדרך".

חשבון לתרומות: חשבון נאמנות ע"ש עו"ד יוני ג'ורנו, בנק דיסקונט, סניף פולג 526, ח-ן 139469410. תרומות לאולימפיה חביב