איציק וקנין, יו"ר וועד ההורים העירוני בנתניה "טובת הילד והמוגנות שלו תמיד תעמוד לנגד עינינו" איציק וקנין, יו"ר וועד ההורים העירוני בנתניה

איציק וקנין, יו"ר הועד ההורים העירוני השבית ביום רביעי לשעתיים את החטיבות והתיכונים בעיר לאחר אלימות כלפי ילד שאושפז בבית חולים. יו"ר הוועד, איציק וקנין: "העברנו מסר חד משמעי – אלימות לא תעבור לסדר היום" 

אלימות קשה באחד מבתי הספר בנתניה הובילו לאשפוזו של תלמיד בבית חולים למשך ארבעה ימים.

כפועל יוצא, השבית ועד ההורים העירוני בתחילת השבוע את הלימודים בחטיבות ובתיכונים בעיר למשך שעתיים. "ההשבתה נעשתה משום שילד קיבל מכות ואושפז למספר ימים בבית חולים", אומר יו"ר ועד ההורים העירוני, איציק וקנין. "הקמנו קול צעקה והעברנו מסר חד משמעי שילד שאמור לקבל הגנה בתוך תחומי בית הספר ייצא ממנו באמבולנס. לא נעבור לסדר היום על אלימות". 

"זה עלול היה להסתיים במוות"

איציק וקנין (53) מכהן בחצי השנה האחרונה כיו"ר הוועד העירוני, תפקיד אותו מילאה בעשור האחרון סמדר סגל. בתשע השנים האחרונות עסק בפעילות ועד הורים ובמקביל משמש כיו"ר ועד ההורים של בתי הספר 'איתמר' ו'טשרניחובסקי'. בתקופת עבודתו הקים מספר ועדות, לכל אחת מהן יו"ר שפועל ישירות מול נציג העירייה. לאחרונה אף הוקם ועד עירוני עבור גני העיר, שיעבוד כשלוחה של הוועד העירוני של בתי הספר. אחת לחודש נועד הוועד ודן בדרכים לשיפור וייעול.
"אני מבקש להבהיר כי מחאה זו שונה בעוצמתה מקודמותיה – כראוי לתגובה למקרה חריג, מטלטל ואלים במיוחד שעלול היה להסתיים במוות של ילד", כתב וקנין בפוסט ברשת החברתית בעקבות המקרה. "מפאת כבוד ילדנו לא היה מקום להגיב למקרה בדרך אחרת". עוד כתב בין השאר כי "אני מודה להורים ששיתפו פעולה ובחרו להשאיר את הילדים בבית כאות הזדהות עם קריאת הוועד העירוני. אני קורא לעשייה מערכתית אמיתית ולבניית תכנית מוגנות הכוללת הסברה ותחזוקה שוטפת. לא כפשרה או תגובה נקודתית, אלא במטרה להחזיר את הדיון בכבוד האדם וערכי המוסר לראש סדר העדיפויות".

שיתוף ושקיפות

לקראת המשך הדרך הדגיש וקנין: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא מול העירייה והכל נעשה דרך הידברות. אני לא עובד לבד, יש כאן הרבה אנשים מוכשרים שכל אחד יכול לתת מעצמו וחשוב לזכור שמדבור בארגון ולנוטרי לטובת ילדי העיר".
מה המטרה שלך כיו"ר הוועד העירוני?
"המטרה היא לעבוד בשקיפות מלאה ושיתוף מלא עם הגורמים הרלוונטיים לטובת הילדים, כדי שיגיעו לסביבה בטוחה ויקבלו את כל מה שמערכת החינוך יודעת לתת. טובת הילד והמוגנות שלו תמיד תעמוד לנגד עינינו".