עיריית נתניה קריאות שבס, צעקות והתעלמות מאלוש: ישיבת מועצה סוערת עיריית נתניה

שאילתה מסקרנת של רני אלוש, שנגעה לנסיעותיה לחו"ל של ראש העירייה, הייתה פוטנציאל נפיץ. ציפי קפל ואהרון אורגד התווכחו על סופ"ש תרבות, ומה גרם לאפרים בולמש להצביע נגד הקואליציה? כל מה שרציתם לדעת על ישיבת המועצה בנתניה 

ישיבת מועצה 

כמה התגעגענו לישיבות המועצה הסוערות בעיריית נתניה. שאילתות שלא נענות כהלכה במקרה הטוב ומתמסמסות במקרה הרע, הצעות לסדר היום מצד האופוזיציה שנופלות בזו אחר זו, וכמובן הסוגיה הכמעט נצחית סביב הפעילות, או יותר נכון אי הפעילות בשבת - זו תמצית הישיבה שנערכה ברביעי האחרון.

בפתיחת הישיבה העלתה טלי מולנר את השאילתה המסורתית סביב פתיחת משאיות מזון (פודטרקס) ברחבי נתניה בסופי שבוע. כזכור, בעבר העלתה מולנר הצעה בנושא יחד עם ציפי קפל עת היו השתיים חברות קואליציה, ובעקבות כך פוטרה על ידי מרים פיירברג-איכר בהודעת וואטסאפ. "צר לי שאני צריכה להתעסק בזה מדי חודש, כי אם ראש העיר תעמוד בהבטחה שלה ותקדם את המכרז, לא אצטרך לבזבז על הנושא שאילתא", אמרה מולנר.

מי שכינה את השאילתא 'פארסה' הוא אפרים בולמש, מה שגרר עימות בינו לבין מולנר. "כשהוא אומר פארסה על שאילתות, בתור מי שמעלה אותן אני חייבת להתייחס", אמרה מולנר ובולמש השיב: "ישיבה הופכת לפארסה כשהיא נמשכת שעות על שעות". מולנר חתמה: "אז אתה יכול לבוא עם אטמי אוזניים אדון בולמש".

הצהרה בומבסטית

עוד נושא טעון נדון בהצעה לסדר היום של ציפי קפל בנושא תרבות ישראלית בסופ"ש. "מה מסתתר מאחורי הכותרת הבומבסטית 'סופ"ש תרבות ישראלית בנתניה יוצא לדרך?', תהתה. "מישהו שם למעלה מזלזל מן הסתם בכישורי הבנת הנקרא של תושבי העיר, או באינטליגנציה שלהם, כי לפרט אירועים שיתקיימו בימי חמישי או במוצ"ש זה הכי לא תרבות במוצ"ש".

מי שענה בשם העירייה הוא חבר המועצה והאחראי על התרבות, אהרון אורגד, שסיפר כי מבחינתו שבת היא שבת מנוחה, והוסיף כי יש צימאון גדול בנתניה לתרבות אחרי שנתיים של קורונה, והעירייה בהחלט מספקת אותה. עם זאת, ציין אורגד את נושא הסטאטוס-קוו, לפיו לא מחללים שבת באירועי תרבות במקומות ציבוריים. "לא אני ולא את המצאנו את הגלגל", אמר אורגד לקפל, תוך עימות בין השניים שגלש לפסים אישיים ונגע לעברם המשותף של השניים בעיתונות.

מי שהפתיע הוא אפרים בולמש מהקואליציה, שהצביע יחד עם האופוזיציה בעד ההצעה של קפל לקיים אירועי תרבות בשבתות. אנקדוטה משעשעת הייתה שכאשר לחץ בעד, זעם על כך שהכפתור שלו לא עבד ודרש להדגיש שהוא בעד. זה כמובן לא עזר לרוב המוחץ של הקואליציה, וההצעה ירדה מסדר היום לא לפני קריאת התרסה "שבבבס!!!" מצדה של קפל.

מרים, אלוש והעימות שנמנע

פוטנציאל ממשי לנקודת רתיחה היה בשאילתא של חבר האופוזיציה רני אלוש, בנושא נסיעותיה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ועובדי עירייה לחו"ל, בניגוד לכאורה להנחיות מחייבות של משרד הפנים והוראות מבקר המדינה.

כבר בפתיחת דבריו רמז אלוש בציניות על כך שקיבל תשובות "מהממות", אותן כינה בהמשך "חוסר אמת" בנושא. אלא שכאשר החל להקריא את השאילתא, קמה ראש העירייה ממקומה ופרשה החוצה לנהל שיחת טלפון, מה שבעצם עיקר את העימות המתוכנן בין הצדדים. בנושא הזה ראוי לציין שראש העירייה איחרה לישיבת המועצה בחצי שעה, והסבירה שהייתה בטקס הכנסת ספר תורה. "התורה קודמת", הסבירה. עד כמה מעידה הנטישה באמצע דיון של ראש עיר על יחסה לאופוזיציה? תשפטו בעצמכם.