דיאנה, יעקב ודורין טרשנדגן למרות הקורונה - עולים לארץ ולא מוותרים על הבית בנתניה דיאנה, יעקב ודורין טרשנדגן

משבר הקורונה והסערה העולמית, לא מנעו מהעולים החדשים לבצע עלייה לארץ. סיפורם של שתי משפחות שהצליחו לעלות לארץ מארה"ב בשיא משבר הקורונה והתחילו את שהותם בארץ בבידוד, בבתיהם החדשים בנתניה

דיאנה, יעקב ודורין טרשנדגן

דיאנה ויעקב טרשנדגן וביתם דורין עלו לארץ בחודש האחרון מלוס אנג׳לס, ועברו להתגורר בנתניה. הם חלמו זמן רב על העלייה לישראל. "תמיד רצינו לעלות לישראל. הבת הגדולה שלנו, דנית, הגיעה לארץ לפני מספר שנים ללמוד רפואה והחליטה לעשות עליה, ראינו בכך סימן והחלטנו שהגיע הזמן שלנו לעלות".

דיאנה היא מורה לעברית ויעקב מהנדס בניין, דורין ביתם סיימה תואר בפסיכולוגיה ויהדות וכעת בוחנת את האפשריות לתואר שני.
המשפחה נחתה בישראל ב-24 במרץ 2020, בשיא משבר הקורונה העולמי כשטיסות רבות בוטלו. אך למרות כל הקשיים, הם לא היו מוכנים לוותר על החלום להגיע לארץ. "חששנו שלא נצליח להגיע. הטיסות שלנו בוטלו ושונו כמה פעמים, רק ביום הטיסה, נודע לנו שנוכל לעלות אליה, ארזנו מהר את המזוודות והשארנו גם הרבה דברים בדירה. בנס הספקנו לעלות לטיסה ורק כשהיינו כבר על המטוס, בפעם הראשונה מזה חודש, נשמנו סוף סוף לרווחה."
מיד לאחר הנחיתה, בני המשפחה נכנסו לבידוד של 14 יום בביתם החדש בנתניה. על הקשר המיוחד לנתניה, דיאנה מספרת: "עליתי לארץ עם המשפחה בשנת 87 והתיישבנו בנתניה, כשהכרתי את יעקב עברנו לארה"ב אבל תמיד רציתי לחזור. ההורים, האחים והאחיות שלי פה ולא היה לי ספק שאשוב לנתניה".
סדר הפסח הקרוב הולך להיות שונה לכולנו, ואף יותר למשפחת טרשנדגן. "זו תהיה הפעם הראשונה מזה 30 שנה בה אעשה את חג הפסח בישראל, זה מרגש מאוד" משתפת דיאנה.

אד וברברה סוסמן. עולים מניו ג'רזי

אד וברברה סוסמן עלו מטינק, ניו ג'רזי ועברו גם הם להתגורר בנתניה. "תכננו את העלייה שלנו מאז שהתחתנו, לפני 25 שנה. חיכינו לזמן המתאים, אבל תמיד ידענו שיום אחד נעשה עלייה." בחודש ספטמבר האחרון, החליטו שהגיע הזמן למעבר ובסיוע של "נפש בנפש" החלו בהכנות: תיאום מול הרשויות בישראל, ניירת, אריזות, מכירת הבית ועוד.

אנשים בנתניה - למרות הקורונה - עולים לארץ ולא מוותרים על הבית בנתניה

אד וברברה סוסמן

"כשחיפשנו את הקהילה שנגור בה בישראל, חשבנו על מספר דברים: רצינו לגור בעיר גדולה (בארה"ב גרנו בפרברים ורצינו חוויה עירונית), לגור בעיר עם קהילת דוברי אנגלית גדולה, כדי שיהיה נוח להשתלב, ולגור ליד הים. נתניה התגלתה כאופציה הטובה ביותר ושילבה את כל הקריטריונים שהצבנו לעצמנו".
אד הוא יועץ עסקי בתחום טכנולוגיות מודיעיניות וברברה היא סוכנת נדל"ן. ביתם עלתה גם היא לארץ לפני מספר שנים ומתגוררת עם בעלה.
הם נחתו בארץ ב-19 במרץ 2020 ומשדה התעופה הגיעו לביתם בנתניה ונכנסו לבידוד של שבועיים. "בגלל המצב העולמי, חששנו שלא יאפשרו לנו לעלות לישראל. ככל שהתקדמנו, דאגנו להתעדכן במתרחש ובסיוע 'נפש בנפש' עשינו התאמות לפי מה שצריך: ניירת, מסמכים שהיינו צריכים להגיש, הדרישה לבידוד ל-14 יום, התהליכים שנצטרך לעבור ועוד. לרגע לא חשבנו לבטל את המעבר והחלטנו שאנחנו נעשה מה שצריך כדי לגרום לזה לקרות."
למרות המצב, בני הזוג סוסמן נרגשים לחגוג את חג הפסח הקרוב בארץ "אנחנו נערכים לפי ההנחיות ושמחים סוף סוף לעשות את סדר הפסח בישראל כפי שתכננו."

"מדהים לחזות בהמשך תהליך העלייה"

"בצל הנסיבות העולמיות המורכבות בתקופה האחרונה, מדהים לחזות בהמשך תהליך העלייה", אמר הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל "נפש בנפש". "העולים החדשים הללו, מייצגים את עתידה האיתן של מדינת ישראל, הם מגיעים הנה מלאי נחישות להגשמת חלומם הציוני לחיים בארץ ישראל. אנו ערוכים לסייע להם לאורך כל תהליך העלייה, במטרה שיוכלו להתיישב בבתיהם החדשים בצורה נוחה וחלקה ככל שניתן במהלך תקופה מאתגרת זו."
לאור המצב הנוכחי, ארגון "נפש בנפש" הקצה עבור העולים החדשים מוקד פניות טלפוני, שיאפשר לארגון לשמור על קשר הדוק ככל הניתן ולספק לעולים את התמיכה הנדרשת. יתר על כן, הוקצו תקציבים מיוחדים, במטרה להעניק סיוע נוסף במידת הצורך.