מצעד הגאווה בנתניה | צילום: נתניה נט  "העם דורשת צדק מגדרי!": על מצעד הגאווה החגיגי בנתניה מצעד הגאווה בנתניה | צילום: נתניה נט 

כ-300 חוגגים צבעו בצבעי הגאווה את נתניה כשצעדו לאורך הטיילת בשירה וריקודים. סגניות ראש העיר, טלי מולנר ושירי חגואל סידון, ומספר חברי מועצה, הגיעו להביע תמיכה באירוע. הילה פאר, חברת הוועד המנהל באגודה למען הלהט"ב: "ניצחון האור על החושך"

מצעד הגאווה בנתניה | צילום: נתניה נט

התרגשות גדולה אחזה בקרב מאות תושבי נתניה שנטלו חלק היום (שישי) במצעד הגאווה השנתי בעיר ועשו כבוד גדול לחברי קהילת הלהט"ב. בסביבות השעה 11:00 התכנסו החוגגים להפנינג צבעוני בטיילת שקד ולמעלה משעה לאחר מכן החלו לצעוד לאורך חוף ימה של נתניה.

במהלך המצעד קראו המשתתפים להפסקת האפליה כלפי הקהילה הגאה, כשנשאו שלטים עליהם נכתב בין השאר: "גם לי מגיע להיות סבתא גאה", "לא תמחקו אותנו" ו-"הבן שלי הומו, אז מה?". בנוסף, שרו הצועדים במלוא גרון: "ההומופוביה מתחילה במסדרונות הממשלה", "הומופוביה-גזענות – זו אותה האלימות" וקינחו בשורת המחץ: "העם דורשת צדק מגדרי – לטרנס, להומו, ללסבית ולבי".

עיצוב וסטייל - "העם דורשת צדק מגדרי!": על מצעד הגאווה החגיגי בנתניה

סגניות ראש העיר שירי חגואל סידון וטלי מולנר וחברי המועצה ציפי קפל ובוריס צירולוניק

קצת אחרי השעה 13:00 הגיעו החוגגים לאירוע המרכזי בכיכר העצמאות, בו נערך מופע דראג וכן מספר נאומים. ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, לא נכחה באירוע, כאשר מנגד מי שהגיעו להביע תמיכה באירוע היו סגנית ראש העיר, טלי מולנר, שכזכור גינתה מכל וכל במהלך השבוע ניסיונות לחבל בהכנות למצעד, וכן חברי המועצה ציפי קפל, שירי חגואל סידון, בוריס צירולניק ואפרים בולמש.

עיר טובה לדור הבא

"אנחנו מאוד מתרגשים ומתרגשות לראות את מצעד הגאווה יוצא אל הפועל בצורה כל כך מוצלחת, שמחה וצבעונית, לאחר שעמלנו עליו חודשים רבים", אמר בסיפוק ניר חן, רכז גאווה בנתניה. "כל מה שאנחנו רוצים זה לקבל מה שמגיע לנו - שוויון זכויות, להפסיק עם האפליה והלהט"בופוביה שיש בנתניה". מעוד הוסיף חן כי "מצעד הגאווה הוא לא היעד אלא האמצעי. נמשיך לקדם אירועים עבור הקהילה בעיר, לקדם הסברות, להיכנס למערכת החינוך והכל כדי להפוך את העיר לטובה יותר עבור הדור הבא".

"המצעד בנתניה הוא הוכחה ניצחת של ניצחון האור על החושך. הימים האחרונים שכללו איומים והסתה נגד הקהילה הגאה הם ההוכחה למה צריך יותר מ-50 מצעדים ברחבי הארץ", אמרה הילה פאר, חברת הוועד המנהל באגודה למען הלהט"ב. "זו זכות של כל אחת ואחד להיות מי שהיא ומי שהוא במקום בו הוא גר". בנוסף, הביעה פאר ביקורת נוקבת בשל העובדה שעיריית נתניה לא מימנה את המצעד: "זה ביזיון שעיריית נתניה לא ממנת את המצעד ואני מאוד מקווה שההסתה והאיומים הבוטים והגלויים שהיו השבוע, יעוררו את העירייה כדי שתיקח אחריות על הציבור שלה, תגן עליו ותקדם את הנראות של הקהילה הגאה. טוב תעשה העירייה אם תפיק ותממן בעצמה את המצעד בשנה הבאה".

"אני תומכת ומחבקת את הקהילה. העיר שייכת לכולם, יש בה מקום לכולם ואנחנו מוקיעים ומגנים את כל אירועי הלהט"בופוביה", סיכמה מולנר. "המצעד הוא מסורת שנתית וימשיך להתקיים. משנה לשנה הוא ילך ויגדל, ואני מקווה שיהיה במקום יותר מרכזי ושנקבל מימון עירוני. אני מודה לכל התושבים שהגיעו – מהקהילה ומחוצה לה. יש כאן הורים, סבים וסבתות ותנועות נוער, כולל ארגון חברותא של נוער להט"בי דתי. מהמם ומרגש לראות מה שקורה כאן".