שומרים על חורשת הסרג'נטים   למען החורשה: שלטי הסברה בחורשת הסרג'נטים שומרים על חורשת הסרג'נטים  

עשרות ילדי שכונת קרית השרון התגייסו לפעילות מבורכת לשימור החורשה והכינו שלטים הקוראים בין השאר לשמור על לא להאכיל את החיות ולא לקטוף פרחים מוגנים. חבר ועד קריית השרון, גיא שחר: "רק קשר חזק בין הקהילה לחורשה יביא לשימורה לשנים ארוכות כחורשה בריאה וישמור על כל מגוון המינים והחיות שיש בה" 

שומרים על חורשת הסרג'נטים  

באווירת חג האביב והפריחה, נעים ומרגש לראות פעילות קהילתית בטבע של עשרות ילדי קריית השרון. הילדים הגיעו בהמוניהם לחורשת הסרג'נטים, ובמשך שעתיים הכינו 25 שלטי הסברה צבעוניים לשימור החורשה. בין השאר נכתב על השלטים מאירי העיניים: "אני פרח מוגן, בבקשה אל תקטפו", "אל תאכילו אותנו, זה לא בריא לנו" לצד ציורים של ברווזים ואפרוחים וכן "שומרים על החורשה, לא יורדים מהשבילים".

הנוכחים בפעילות הדגישו כי התרגשו לראות כמה החורשה חשובה גם לילדים וגם למבוגרים, ובפוסט בנושא נכתב: "לא ציפינו שיגיעו כל כך הרבה ילדים מקסימים ותוך שעתיים נכין את כל השלטים שהבאנו! לא צריך לנסוע רחוק ולעמוד בפקקים כדי לראות קצת ירוק ועצים, יש לנו את החורשה מתחת לבית. ביחד עם כל הילדים המקסימים והמשפחות שהגיעו לפעילות, נשמור על החורשה וכל מה שיש בה".

עיצוב וסטייל - למען החורשה: שלטי הסברה בחורשת הסרג'נטים

שומרים על חורשת הסרג'נטים  

בהקשר זה, יש לציין כי ישנה קבוצת פייסבוק פעילה בשם "תושבים למען חורשת הסרג'נטים", בה חברים קרוב לאלף איש. החורשה, בהיקף של 250 דונם, היא אתר בעל ערך היסטורי ולאומי, ריאה ירוקה הדואגת לנקות את האוויר ונותנת אפשרות להיפגש עם הטבע מתחת לבית. החורשה חושפת את ילדי העיר לערכי טבע שאחרת לא היו מכירים.

הקבוצה הנה התארגנות תושבים שמטרתם שמירה על ערכי הטבע בחורשה ובדגש על העצים לסוגיהם. חברי הקבוצה עוקבים אחר הנעשה בחורשה בתדירות יומיומית כדי לוודא שערכי הטבע והעצים בחורשה לא נפגעים. בכלל זה, יוזמת הקבוצה ומובילה פעילויות לשמירה על החורשה וביניהם סיורים יומיים, דיווח על מפגעים לגורמי עירייה, וכן קיום ממשק מול משרד החקלאות ופקיד היערות. זאת ועוד, מתקיים פרויקט בשיתוף עיריית נתניה בשם "טבע עירוני – אמץ עץ" - שיתוף פעולה בין הקהילה, מערכת החינוך העירונית והעירייה לקיום מעקב שותף אחר בריאות העצים וערכי הטבע בחורשה.

בקבוצה נכתב בין השאר כי "אנו מאמינים שכדי לשמר את החורשה הייחודית למען הדורות הבאים, עלינו לשים דגש בראש ובראשונה על חינוך בני הנוער וליצור זיקה חיובית ורגש אחריות בין בני הנוער והקהילה לחורשה. חורשה צפופה, בריאה וקהילה אחראית ומודעת תביא לשמירת לשנים רבות".

גיא שחר, חבר ועד קריית השרון, התייחס לפעילות המבורכת בחורשה: "אנחנו מתמקדים בפעילות מחברת הקהילה לחורשה. לאחרונה עשינו ימי אימוץ עצים, ימי ניקיון וגם תמכנו בסדנת צילום בחורשה. רק קשר חזק בין הקהילה לחורשה יביא לשימורה לשנים ארוכות כחורשה בריאה וישמור על כל מגוון המינים והחיות שיש בה. אני מקווה שאגף איכות הסביבה שאחראי על החורשה יענה להזמנתנו ויצטרף לפעילויות העתידיות".