פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: רן אליהו "זו ההזדמנות התעסוקתית במציאות שאחרי הקורונה" צילום: רן אליהו

עיריית נתניה בעידודה של ראש העיר מרים פיירברג איכר מקיימת בסוף החודש את יריד התעסוקה המסורתי, במטרה ליצור חיבורים בין מעסיקים לאלו המחפשים עבודה. עינת קדרון, מנהלת מרכז הזדמנות בתעסוקה, מספרת על מגוון השירותים ביריד, הצפי לאלפי משתתפים והדגש על עולם הדיגיטל. "צפוי הפנינג תעסוקה, אירוע צבעוני ושמח", היא אומרת. ראיון אופטימי 

פתחו יומנים: ב-31 בחודש יתקיים בנתניה יריד התעסוקה המסורתי זו השנה הרביעית ברציפות, כאשר השנה יושם דגש מיוחד על הכשרה לעבודה בסביבה טכנולוגית וכן למקצועות המגוונים בעולמות הדיגיטל – דוגמת דאטה אנליסט, תמיכה טכנית ופיתוח בענן, המהוות משרות כניסה לעולם ההייטק. חשוב לציין כי לא מעט משרות יהיו מסובסדות.

"החשיבות השנה לעיסוק בעולם הדיגיטל גדלה עוד יותר ואנחנו בהחלט מזהים התעוררות אחרי הקורונה, שהאיצה את המגמה הזו", אומרת עינת קדרון, מנהלת מרכז הזדמנות בתעסוקה בנתניה, בראיון ל'נתניה נט'. "זו הסיבה שיריד התעסוקה המסורתי ייערך בסימן הכשרות מקצועיות לעבודה בסביבה טכנולוגית, כאשר המטרה העיקרית היא כמה שיותר חיבורים בין מעסיקים לדורשי עבודה. עד לא מזמן ראיון עבודה בזום היה בגדר חלום, אבל היום הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך. חובה להבין בעולמות הדיגיטל, כשגם האפסנאי ומפעיל המכונה צריכים לדעת לתפעל אפליקציות וכדומה. עתיד עולם העבודה הוא בסביבה דיגיטלית, לשם אנחנו הולכים ואת זה ידעו כולם, אבל כאמור הקורונה האיצה את העניינים. אנחנו מעניקים הזדמנות למי שלא הייתה עד עכשיו הזדמנות להיכנס לעולם הזה, ולהתחיל לצעוד בו".

איך מתבצע התהליך בפועל?

אירועים בנתניה והסביבה - "זו ההזדמנות התעסוקתית במציאות שאחרי הקורונה"
"מדובר בהפנינג תעסוקה, אירוע צבעוני ושמח. ניתן להגיע, להסתובב בין הדוכנים ולפגוש מעסיקים, כאשר בכניסה יהיו דוכני מודיעין, בהם ניתן לקבל מפת התמצאות, וכן דוכן של מרכז הזדמנות בתעסוקה, עם הסברים על סוגי המשרות והדוכנים השונים. לצדם ישתתפו ביריד נותני שירות דוגמת נציגי לשכת התעסוקה, ביטוח לאומי ואגף קליטה ועלייה. מעבר לכך, אין חובה להירשם בכניסה, אך כל מי שיעשה זאת ישתתף בהגרלה להשתתפות במימון הכשרה מקצועית לבחירת הזוכה בסך 5,000 שקלים".

ממותג, מדוגם, מכובד

עינת קדרון, נשואה ואם לארבעה, הגיעה לעיריית נתניה לפני 4 שנים וחצי ועברה הסבה מקצועית לאחר שני עשורים בהייטק. היא מנהלת את מרכז הזדמנות בתעסוקה מיום הקמתו. המרכז שהנו עירוני ואזורי ומקבל תושבים מכלל נתניה וסביבתה, פועל תחת מינהל הרווחה והביטחון החברתי ומעניק שירותי הכוונה תעסוקתית.

בסל המענים של המרכז ישנן מגוון סדנאות הכנה לעולם העבודה, תכניות תעסוקה ייעודיות – בין השאר לחד הוריות, בעלי צרכים מיוחדים, יוצאי אתיופיה ועוד, קורסים באנגלית ובמחשבים למתחילים וכן הכשרות מסובסדות.

מניסיונך, אילו תגובות מתקבלות בירידים מהסוג הזה?

"המעסיקים מאוד אוהבים לבוא ליריד כי אנחנו מאוד משקיעים בו ומדובר באירוע ממותג, מדוגם ומכובד. מבחינתם היריד מתוקתק ומייצר חיבורים רבים וטובים. הלקוחות שמחים על ההזדמנות למצוא עבודה והשותפים נותני השירות נהנים לשים את נושא התעסוקה במרכז".

והשאלה החשובה מכולן לסיום: כמה אנשים להערכתך ימצאו לבסוף את משרת חלומותיהם בזכות היריד?

"אנחנו מצפים לכמות משתתפים שנעה בין 3,000-5,000 איש, מתוכם אני מעריכה שמאות ימצאו משרות חדשות. מעבר לזה, אפילו יותר יקבלו הזדמנות לשינוי מקצועי. זה חלק מקידום תעסוקתי ולעיתים לא פחות חשוב מהמשרה עצמה. זו ההזדמנות האמיתית בעולם ובמציאות שאחרי הקורונה – בואו בהמוניכם לפגוש את ההזדמנות התעסוקתית הבאה שלכם". 

ראש העיר פירברג-איכר: "אנו רואים חשיבות רבה בקיום יריד התעסוקה כפלטפורמה לסיוע מקצועי עבור תושבינו, אנו מסייעים הן לבעלי העסקים והחברות הגדולות והקטנות במשק למצוא כח אדם איכותי, והן לתושבי העיר המבקשים מקום עבודה או מעוניינים בשדרוג מקום עבודה קיים".