פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
איתי מושקוביץ' בפעולה  "ככל שיעבור הזמן נעכל מה באמת עשינו" איתי מושקוביץ' בפעולה 

אף אחד לא נתן העונה סיכוי לקבוצת הכדורסל של אליצור נתניה, שסיימה את העונה בצורה הכי דרמטית שאפשר עם מהפך בסדרת חצי גמר הפלייאוף מול אשקלון והכרטיס הנכסף לליגת העל. שחקן הקבוצה, איתי מושקוביץ, מספר על החיבור המיוחד למועדון, האמונה התמידית שהמשימה אפשרית, ההתעלמות מרעשי הרקע מסביב, וכבר לא יכול לחכות לשחק לראשונה בקריירה בליגה הבכירה. ראיון

איתי מושקוביץ' בפעולה 

ספק אם ימצאו המילים הנכונות לתאר את העונה המטורפת שעברה על אליצור נתניה בליגה הלאומית. החבורה הצעירה והשאפתנית, בראשות המאמן רובן נייברגר, סיימה את העונה הסדירה רק במקום החמישי, אך פילסה את דרכה לסדרת חצי גמר הפלייאוף עם תצוגות כדורסל משובחות מלוות בלא מעט נחישות והקרבה.

באותה סדרה כבר פיגרה נתניה 2:0 מול אליצור אשקלון, ולא הפסיקה לשמוע מסביב איך אוטוטו היריבה הדרומית חוגגת עלייה על חשבונה. אלא שהצהובים, שכונו "הילדים" מפאת גילם הצעיר וחוסר ניסיונם של שחקניה, לא הרימו ידיים. ניצחון חוץ דרמטי באשקלון ואחד נוסף ב"קופסל" בישורון קבעו משחק חמישי ומכריע באשקלון. המארחת כבר צעדה ביתרון של חמש נקודות פחות משלוש דקות לסיום, אבל ריצה צהובה של 0:13 קבעה ניצחון מדהים 75:83 וחזרה של נתניה לליגת העל לראשונה מאז עונת 2013/14.

אחד מכוכבי הקבוצה העונה הוא ללא ספק איתי מושקוביץ, עם שרשרת של משחקים משובחים ברגעי ההכרעה ו-24 נקודות במשחק שהוכתר בהמשך למשחק העלייה של נתניה. "האמת שאנחנו עדיין לא תופשים מה קרה כאן ופשוט שמחים מכל רצף האירועים הזה", הוא אומר בראיון ל"נתניה נט". "אני מאמין שככל שיעבור הזמן נעכל מה באמת עשינו ושהייתה כאן עונה מיוחדת מאוד".

מה לא נאמר עליכם השנה – קבוצת ילדים חסרת ניסיון שאף אחד לא נתן לה סיכוי. עד כמה זה השפיע?

"נכון שאמרו עלינו הרבה דברים בסגנון הזה, אבל לא נתנו לרעשי הרקע מסביב להשפיע עלינו. היינו מאוד מחוברים, האמנו בעצמנו והאמת שנהנינו להיות אנדרדוג ולהוכיח לכולם שאנחנו לא ילדים ויכולים להתמודד כשווים מול שווים בליגה הזו. זה רק נתן לנו עוד מוטיבציה להצליח".
בראיון שעשינו אחרי שמינית גמר הגביע מול הפועל תל אביב, אמרת שאתה מאמין שאפשר לעלות ליגה. ספק אם הרבה האמינו אז כמוך.
"כן, לא בטוח שהיו הרבה כאלה, אבל היינו כבר בשלב שהתחלנו להתגבש ועלינו על סוג של גל חיובי. שחקנים נכנסו לקצב והראנו ניצוצות של קבוצה שיכולה להגיע רחוק. אמרתי אז את הדברים באמונה שלמה ואני הכי שמח שזה קרה והחלום התגשם, זה פשוט אדיר".

חגיגה משולשת

איתי מושקוביץ פרץ לתודעה באקדמיה של גלבוע/מעיינות והיה בין המצטיינים בקבוצת הנוער שהגיעה לגמר הפלייאוף לפני ארבע שנים. בשנה הראשונה בבוגרים הופיע בליגה הארצית במדי עירוני רמת גן והמשיך במגמת עלייה כשנבחר לתגלית העונה. כעת, בשנה השנייה בלבד במדי נתניה, רשומה לזכותו עליית ליגה. בכך השלים חגיגה משולשת, כשלפני כחודשיים חגג יום הולדת 21 ובמקביל השתחרר מצה"ל, לאחר שירות כמורה-חייל בתיכון "בליך" ברמת גן. "אין ספק שעברתי אחלה שנה", הוא מאשר בחיוך.

במשחק האליפות מול העולה השנייה, הפועל גליל עליון, נוצחה נתניה 92:80. "האמת שבכלל לא היה בטוח שהמשחק הזה יתקיים", אומר מושקוביץ. "היה דיבור שאם שתי הסדרות ימשיכו למשחק חמישי – מה שקרה - יוותרו על המשחק האחרון. כך קרה שקצת אחרי העלייה 'גילינו' שיש עוד משחק, הזרים שלנו כבר נסעו הביתה ולא התכוננו כמו שצריך. זה קצת מבאס, אבל לא נורא. חגגנו כמו שצריך את העלייה עם כל מי שהיה מעורב בהישג הזה, כולל חברי ההנהלה והאוהדים, וההתרגשות הייתה גדולה".

במבט קדימה, נתניה צפויה לעשות מאמץ להשאיר את גיבורי העלייה, בהם מושקוביץ, שלא מחזיק בחוזה לעונה הבאה. יחד עם זאת, לאחר העונה הנפלאה והיכולת הגבוהה שהציגו, סביר להניח ששחקני הקבוצה יזכו להצעות מפתות מקבוצות אחרות. "לקחתי את הזמן כדי לנוח ואני עוד לא יודע מה יהיה, אבל ברור שאשמח להישאר ולהמשיך בתהליך הנהדר שלי בנתניה", אומר מושקוביץ. "נקשרתי מאוד לקבוצה ויש כאן אנשים חמים עם לב זהב, מהפיזיותרפיסט, דרך מנהל הקבוצה ועד אב הבית. מגיעה מילה טובה גם לאוהדים שדחפו אותנו קדימה ונתנו הרבה אנרגיות ברגעים המכריעים".

חדשות ספורט - "ככל שיעבור הזמן נעכל מה באמת עשינו"

נתניה חוגגת את העליה לליגת העל | צילום: מישל פישמן, מנהלת הליגה הלאומית 

ואם בעונה הבאה עסקינן, השבוע הודיעה מנהלת הליגות לקבוצה כי האולם הביתי בישורון, "הקופסל", לא מאושר לליגת העל בעונה הבאה מאחר ואינו עומד בתקנון הליגה. המועדון קיבל דו"ח מפורט בו הוסבר בין היתר כי האולם מסכן את בטיחות השחקנים בשל חוסר בשוליים וליקויים רבים נוספים. המנהלת הודיעה עוד כי נתניה תוכל לשחק באולם חליפי בעיר סמוכה בעונה הקרובה, אך ורק במידה ויתקבלו אסמכתאות לתוכנית מאושרת והקצאת קרקע על ידי העירייה לאולם חדש בנתניה, בו יהיו לפחות 2,500 מקומות ישיבה.
במידה ואכן הקבוצה תשחק מחוץ לעיר, מדובר במכה מקצועית לא פשוטה מאחר ומדובר באולם הנחשב לסופר ביתי, שהיה תמיד מלא עד אפס מקום בימים בהם שיחקה הקבוצה בליגה הבכירה. "אין לי ספק שבהנהלה ימצאו את הפתרונות ויעשו את כל המאמצים כדי שנוכל לשחק בעיר ונקבל את כל התנאים הכי טובים כדי להצליח", מתייחס מושקוביץ לסוגיה.

מחכה כבר למשחק הראשון בליגת העל?

"ברור, אני מאוד מתרגש וכבר לא יכול לחכות שתתחיל העונה הבאה".

לסיום, מה החלום הגדול שלך?

"להגיע ליורוליג".