פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שגיא מוקי. פרזנטור NIKA  שגיא מוקי ישמש כשגריר כבוד ופרזנטור של NIKA שגיא מוקי. פרזנטור NIKA 

הג'ודאי שגיא מוקי ישמש כפרזנטור בחברת NIKA שפועלת לשינוי חברתי בקרב בני נוער באמצעות ספורט. מוקי: "דרך הספורט אפשר לשנות עולמות" 

שגיא מוקי. פרזנטור NIKA 

השבוע נחתם הסכם שיתוף פעולה בין הג'ודאי לפרויקט NIKA במסגרתו ישמש שגיא מוקי כשגריר כבוד ופרזנטור של הפרויקט החדש הפועל לשינוי חברתי באמצעות ספורט בקרב ילדים ונוער.

מוקי (28) נמנה על הסגל האולימפי של ישראל, מחזיק בתואר אלוף העולם בג'ודו וזכה פעמיים בתואר אלוף אירופה. "יש עקרון אחד וחשוב שמלווה אותי לאורך הדרך, בקריירה ומחוצה לה וזה להיות שלם עם הדרך שלי" מספר שגיא מוקי ומוסיף "הצטרפותי לניקה היא מהמקום הזה, השלם. האידאולוגיה של ניקה והמטרות שלה מבורכות וגדולות מהחיים. דרך הספורט אפשר לשנות עולמות - כל ילד זה עולם ומלאו".

פרויקט NIKA הוקם על ידי גדי דקל ואביב גוילי. דקל, מאמן מנטלי לספורטאים ומפיק בעולמות הספורט, ואביב גווילי, המוכר מהשתתפותו בנינג'ה ישראל, הנו מאמן כושר וקואצ'ר "התחברנו בכדי להנגיש את הספורט כערך בקרב ילדים וילדות, נערים ונערות שאינם עוסקים בספורט מקצועי או תחרותי". על פי נותנים לא רשמיים 50% מהילדים בגילאי 6-18 אינם עוסקים בפעילות ספורטיבית כל שהיא בשל היעדר מסגרת לא תחרותית מתאימה, עלויות או פרישה מספורט תחרותי. מספרים דקל וגוילי ומוסיפים "יש בספורט מקום לכולם לא רק לאלה שמתחרים".

NIKA תפעל בפריסה ארצית, במטרה להנגיש ולחזק את המודעות למסגרת ספורטיבית וערכית. "לב ליבה של ניקה יהיה מורכב מבני נוער שיוכשרו להפוך לעוזרי מאמנים של השכבות הנמוכות (פרויקט הקדטים לשכבות י"א/י"ב)" חושף דקל ומספר כיצד הפרויקט יעבוד "אנו נקיים אימונים מקצועיים קבוצתיים, ברמה הגבוהה ביותר, על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר". אנחנו מאוד מאמינים בכוחם של בני נוער להוביל בני נוער אחרים סביב ערכי הספורט" מוסיף גווילי.

גדי דקל מייסד ומנכ"ל הפרויקט על שגיא מוקי: "כבר מהרגע הראשון כשהתכנסו לחשוב איזה ספורטאי מייצג באופן הכי טהור ואותנטי את החזון של ניקה, ויתאים לייצג את ערכיה בציבור השם של שגיא נשלף ע"י כלל המשתתפים, שגיא מייצג מבחינתנו הצלחה המגיעה משילוב של ערכים, עבודה ורצון עז להצליח יחד עם צניעות והמון גאווה ישראלית. החיבור של שגיא לפרויקט יסייע לנו להעביר את המסר "ספורט משנה אנשים" לכמה שיותר ילדים וילדות ברחבי הארץ ובכך אנחנו מקווים לחולל שינוי".

אביב גוילי מנהלה המקצועי של ניקה מוסיף "היכולת לגייס ספורטאי אולימפי, אלוף עולם ומועמד למדליה אולימפית, כשגריר כבוד בפרויקט היא הבעת אמון במסרים ובחזון שגיבשה ניקה, עכשיו מוטלת עלינו האחריות לדבוק בסטנדרטים שהצבנו ולספק את רמת האימון והחוויה הטובות ביותר שאפשר לספק".