פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שמיניסטים מאלדד הפגינו כנגד ההחלטה לביטול מסע ישראלי  שמיניסטים מאלדד הפגינו כנגד ההחלטה לביטול מסע ישראלי שמיניסטים מאלדד הפגינו כנגד ההחלטה לביטול מסע ישראלי 

מאבקם של תלמידי י"ב בתיכון אלדד עולה מדרגה, ולצד השביתה נערכה הבוקר הפגנה "כדי לצעוק את מה שלא מבינים כשהם מדברים",  מי שהצטרפו למאבק הם תלמידי י"ב בתיכון שרת, שתוהים בכעס: "אלו חוויות אמורות להיות לנו מהתיכון?"

שמיניסטים מאלדד הפגינו כנגד ההחלטה לביטול מסע ישראלי 

מחאה רחבת היקף בבתי הספר התיכוניים בנתניה כנגד ההחלטה לבטל את "מסע ישראלי", נקודת ציון חשובה מאין כמוה בתיכון.
בימים כתיקונם, יוצאים התלמידים למסע בכתה י"א, אך בשל משבר הקורונה הדבר נבצר מהם. כעת, משחשבו כי יזכו לתיקון המעוות בהיותם בכתה י"ב, התבשרו כי המסע בוטל. באלדד פתחו בשביתה לאחר שניסיונותיהם לשנות את רוע הגזירה לא הועילו, וכעת הם מחריפים אותה באמצעות הפגנה שנערכה הבוקר (ראשון) מחוץ לשער בית הספר.

"תלמידי כיתות י"ב בבית הספר אלדד פותחים בשביתה, כדי לצעוק את מה שלא מבינים כשהם מדברים. השביתה היא צעקה! המטרה שלנו היא ששכבת י"ב תצא למסע ישראלי - מסע לחיזוק הזהות היהודית, הציונית, הדמוקרטית והישראלית", ממסר בהודעה מטעם נציגי התלמידים של כתות י"ב באלדד ובתמיכת נציגי ועד ההורים. "לצערנו, משרד החינוך שהצליח למצוא פתרונות ומתווה לבגרויות, לא ניסה למצוא מתווה לערכים. הם לא הצליחו למצוא פתרון איך להוציא את התלמידים לטיולים הערכיים כמו מסע ישראלי, גדנ״ע ומסע לפולין שהתלמידים הפסידו. מתווה לערכים לא מספיק חשוב לילדים ששנה הבאה מתגייסים לצה״ל!!!".

עוד נכתב כי "מקומם מאוד שכיתות י"ב בבתי ספר אחרים ובערים אחרות יוצאים למסע, ועל כך אנחנו מוחים. אנחנו מבקשים מכל ההורים לשוחח עם הילדים שלהם ולהסביר להם את החשיבות של סולידריות חברתית ולוודא שכל התלמידים משתתפים בשביתה ונרתמים למאבק!!".

השנים הכי יפות בזום

מי שכבר הביעו הזדהות והחליטו להצטרף לשביתה הם תלמידי י"ב בתיכון שרת בעיר. להפגנה הם אמנם לא הגיעו הבוקר בשל פעילות הקשורה לגיוסם לצה"ל, אך המסר באשר לסולידריות עם חבריהם מאלדד תקיף וברור.
"החלטנו להצטרף לשביתה מהסיבה הפשוטה שאנחנו מרגישים שהמסע הישראלי הוא הכרחי לנו כתלמידי תיכון, המהווה רגע שיא עבור התלמידים וזוהי חוויה מעצימה ומעצבת זהות", אמרה אחת מתלמידות השכבה. "לא היה לנו טיול שנתי בכיתה י', לא גדנ"ע אווירית, לא מסע לפולין ועכשיו ככל הנראה גם לא מסע ישראלי. אילו חוויות אמורות להיות לנו מהתיכון? ישבנו בבית בזום ובכך בילינו את השנים הכי יפות שלנו. עוד מעט נפרוש כנפיים ונגיע לצבא. איך אנחנו אמורים לשרת על המדינה שלנו כאשר לא יצאנו למסע וגילינו על השורשים שלנו?. אנחנו דורשים מענה, שיתנהגו אלינו כבוגרים ויבינו את הצורך העז שלנו לצאת למסע הישראלי".

איום על התלמידים

מורה לאזרחות מבית ספר אלדד שלא מקבל את זכותם של התלמידים לשביתה ודמוקרטיה איים על התלמידים שהחליטו לשבות וכך נשמע בהקלטה "כל מי שלא הגיע עשה טעות חמורה!! אני נתתי לכם הוראה מאוד מאוד ברורה. שאתם באים לעשות את המבחן. אתם לא מקשיבים לי ואתם תידפקו מזה" 

עיריית נתניה מבקשת סבסוד ממשרד החינוך

ראש העיר מרים פיירברג איכר פנתה לשר החינוך וביקשה כי יוציא את התלמידים למסע החשוב. בין היתר כתבה "אנו שותפים לתסכול של תלמידי שכבה י"ב בנתניה והוריהם, אשר מצירים על כך שבנוסף לכל נזקי שנות הקורונה, גם החוסר במסע והשלכותיו יעיבו עליהם. רבות מדובר על כך בעיר. בני נוער רבים מביעים את מחאתם, מבקשים פתרונות אחרים ודורשים לצאת למסע ישראלי ויהי מה. הוריהם מצדדים בהם ובאים אף הם בטענות למנהלים, לעירייה ולמשרד החינוך. מנהלים ואנשי חינוך מזדהים עם הרצון לצאת למסע ישראלי מתוך היכרותם בחשיבותו ובהשפעתו.
איננו חפצים בתקשורת המכילה תסכול וכעס, אלא בפתרונות מיטביים.
לפיכך, אנו פונים אליך בבקשה, לאשר ולסבסד לבתי הספר בעיר, הרחבה של הטיול השנתי. הרחבה בשכבה י"ב בשני ימי טיול נוספים (סה"כ חמישה ימים). אנו לוקחים על עצמנו ללוות, יחד עם הפיקוח הכולל והפיקוח החברתי ערכי של המשרד, את בתי הספר בשינוי הטיול ובהתאמתו לטיול שנתי ברוח מסע ישראלי, לרבות התנדבות, הכרות עם קהילת עם ישראל וטיפוח ערכים של אהבת הארץ, סובלנות, שייכות ואחריות חברתית (ערכים אותם אנו מובילים כחלק מתכנית העבודה השנתית שלנו בשיתוף עם משה"ח כבר מספר שנים).

תגובת משרד החינוך 

ממשרד החינוך נמסר כי המסע הישראלי מיועד עבור תלמידי יא וגם אלו נבחרים בהתאם לקריטריונים שנקבעו מראש. לצערנו אין אפשרות להוציא את כלל התלמידים למסע ולפיכך השבתות מיותרות לא יועילו. מפקחת משרד החינוך הנחתה את מנהלי בתי שלא לאיים על תלמידים שובתים אלא להמשיך וללמד ולאפשר בחינות במועד ב. יודגש כי השבתות בעתוי הנוכחי לאחר תקופה ארוכה של סגרים ובדידודים, רק יפגעו בתלמידי יב הנדרשים להתכונן לבחינות הבגרות ולהתגבר על פערי לימוד.