פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גיא גולן "זו דיקטטורה, סותמים לעצמאים את הפה ולא נותנים לנו לדבר" גיא גולן

 גיא גולן, בעל מסעדה בנתניה, נכח השבוע בוועדת הכספים של הכנסת על מנת לפעול למען מתווה מוסכם הנוגע לפיצויי האומיקרון. הוא התבקש לצאת החוצה באמצע הישיבה, אבל לא מתכוון לוותר: "אנחנו נגד המענק. הוא כמו גבינה שוויצרית – מלא חורים"

גיא גולן 

על פניו, עושה רושם שהחיים מתחילים לשוב אט אט לשגרה לאחר משבר הקורונה והבהלה שהביאה עמה התפרצות גל האומיקרון, אבל ציבור העצמאים רחוק מלחזור למציאות שחווה טרם המשבר. השבוע נכח נציג העצמאים, גיא גולן, בעל מסעדת סקוצ'מן מנתניה, בוועידת הכספים בכנסת שדנה בפיצוי לעצמאים בעקבות הנזקים שחוו בשל האומיקרון.

בדומה לפעמים קודמות, מחאתו נתקלה בחומה בצורה מצד הנוכחים בוועדה והוא התבקש לעזוב אותה באמצע. "ציבור העצמאים לא מסכים עם המתווה הנוכחי של פיצוי האומיקרון, לא רק שהמתווה הגיע באיחור רב לעצמאים, הוא מבזה ומזכיר גבינה שוויצרית, כי יש בו מלא חורים", אומר גולן. "מענק הסיוע הינו מענק חד פעמי בסכומים זעומים ואין בהם כדי לשקף ולו מקצת מהנזקים הכספיים בהם נשאו בעלי עסקים קטנים במהלך תקופת גל התחלואה החמישי".

עוד מוסיף גולן כי "למרות שגל האומיקרון החל בסוף נובמבר בשנה שעברה, מסכימים לפצות את העצמאים רק על החודשים ינואר ופברואר. מעבר לכך, אין בסכומים המוצעים לעוסקים על פי תזכיר הסיוע כדי לכלול מענק סוציאלי, מענק השתתפות בהוצאות קבועות, מענק עידוד תעסוקה ופטור מארנונה, כמובטח בהודעת שר האוצר".

מה אתם דורשים עבור ציבור העצמאים?

" אנחנו דורשים לשנות את רף הפגיעה ל-25% ירידה במחזור ולא 35% כנהוג בתכניות סיוע בעבר. בעלי עסקים שחלה ירידה ניכרת בהוצאות או שדיווחו על מחזור עסקאות בשיעור של אפס במשך שלושת החודשים שקדמו לגל התפשטות נגיף אומיקרון לא יהיו זכאים למענק. ידוע היטב למשרד האוצר כי ענפי פעילות מתחומי התיירות הנכנסת לא שבו לפעילות מפרוץ המשבר ועד עצם היום הזה. בתזכיר החוק המקורי כתוב שיש לשלול מעוסקים בענפים אלו את הסיוע. דווקא מעסקים שהכי זקוקים לסיוע שוללים אותו. זה לא הגיוני".

גולן מסכם בכעס: "אני כאן כדי לזעוק את זעקת העצמאים, אבל לא ייתכן שיזמינו אותי לישיבות ויתנהגו כמו בדיקטטורה. סותמים לעצמאים את הפה ולא נותנים לנו לדבר. עד היום העצמאים היו שק החבטות של כל הממשלות, אבל לא ניתן לזה להימשך".