פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה | freepik מתי מומלץ לבצע בדק בית ואיך זה קשור לאיתור נזילות? תמונה | freepik

מתכננים לרכוש דירה או נכס? אל תוותרו על בדק בית. אין ספק כי ההחלטה לקנות בית או דירה היא בין ההחלטות הכי חשובות שאנחנו עושים בחיינו

תמונה | freepik

מדובר בבדיקה חשובה שתסייע לכם לחסוך זמן רב, הרבה מאוד כאבי ראש ולא פחות חשוב כסף. למעשה, לא פעם בדיקות בדק בית מסייעות למתלבטים לגבי נכס כזה או אחרת לקבל החלטה שקולה והגיונית, לחיוב או לשלילה. יש נכסים, לאו דווקא ישנים שיש בהם המון בעיות. לפעמים יש דברים שאנחנו לא יכולים לראות במערכות השונות כמו מערכת החשמל או האינסטלציה ולכן יש אנשי מקצוע שזו העבודה שלהם. לאתר כשלים ולבצע את כל הבדיקות הנדרשות. לאחר הבדיקה תוכלו להבין האם משתלם או לא משתלם לכם לרכוש את הנכס.

מה מטרת הבדיקה?

מטרת הבדיקה היא לראות שהנכס אותו אתם מעוניינים לרכוש, אכן עומד בכל התקנים. כאמור, יש כל מיני סוגים של ליקויים. הליקויים שלרוב מתגלים בתהליך בדק בית הם רטיבות בתקרה, רטיבות בגג, רטיבות בקירות, בעיות במערכת החשמל ועוד.

טיפים והמלצות לגבי בדק בית

כאמור, בדק בית צריך לבצע לפני שרוכשים דירת יד 2, אבל גם לפני שנכנסים לדירת קבלן. יש לא מעט מקרים בהם דוחות של מהנדסים מראים כי יש המון ליקויים בדירות חדשות. תהליך בניה של בית וגם של בניין הוא מאוד מורכב וכל קבלן מחויב לעמוד בהמון סוגים של תקנות וחוקים. אנחנו בטח שלא יכולים לראות את הליקויים הללו שמסתתרים פעמים רבות מתחת לריצוף, בשיפועים של המרפסות ובעוד כל מיני אזורים בנכס.

בדק בית של דירה חדשה מאפשר למעשה לדרוש מהקבלן לתקן את כל אותם הליקויים לפני שאנחנו נכנסים לדירה. בנוגע לדירת יד 2, ממש כמו שאנחנו לא רוכשים רכב יד 2 בלי לבדוק אותו היטב קודם, ככה לגבי דירה. הרבה פעמים בדירות ישנות המעטפת נראית מושלמת אבל אין לדעת מה קורה מתחת לרצפות, בתוך הקירות וכחלק ממערכת האיטום. תפקידו של מהנדס לבחון את המערכות השונות באופן מדויק, מקצועי ומקיף.

אז מה בדיוק כולל בדק בית?

• בדיקת רטיבות וצנרת - בדיקה של רטיבויות גלויות וסמויות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
• בדיקת מערכת האיטום - כדי להימנע ממצב שבחורף הקרוב המים חודרים פנימה, חייבים לבצע בדיקה של מערכת האיטום.
• בדיקת קרינה ובדיקת גז ראדון -בדיקה סופר חשובה משום שמדובר בגז מסוכן והיא חובה היום.
• בדיקה של מערכת החשמל - בדיקה הכוללת בחינה של לוחות החשמל, של כל השקעים בבית ושל העומס של המערכת החשמלית.

עלות הבדיקה משתנה ותלויה בעיקר בגודל הנכס, סוג הנכס ועד כמה הדרישה לבדיקה מקיפה גבוהה.

נזילות יכולות להופיע בכל זמן ובכל מקום, ולכן אם אתם מחפשים מאתר נזילות בנתניה מומלץ, אמין, מקצועי וכזה שאפשר לסמוך עליו פונים לחברת איתור ברור. המומחים שלנו מוצאים כל נזילה בהתחייבות ובאחריות!!! שילוב בין ידע מקצועי, ניסיון ושימוש בטכנולוגיות המתקדמות בעולם הופכים את המומחים של איתור ברור לטובים ביותר! זכרו! מים לא משאירים! את הנזילה מיד מוצאים! השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם במהרה.