פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה | freepik יש לכם גינה? המזיקים שיכולים להופיע ואיך נפטרים מהם תמונה | freepik

ישראלים רבים חולמים על בית עם גינה, דירת גן או גג, הן במטרה לצאת החוצה ולנשום אוויר בכל הזדמנות שהיא, הן בכדי לשדרג את חווית האירוח והן בכדי לגדל צמחים, עצים ופרחים מסוגים שונים. אין ספק כי גינה או חצר מביאה איתה מגוון רחב של יתרונות, אך יחד איתם, ללא תחזוקה נכונה ולעתים גם איתה, מתחילים להופיע סוגים שונים של מזיקים. בשורות הבאות נציג בפניכם את סוגי המזיקים הנפוצים ביותר בגינה הישראלית וכיצד להימנע ולטפל בהם

תמונה | freepik

הנזק של מזיקי הגינה

כל בעל גינה יודע שתחזוקה של הגינה יכולה להיות מטרד, אך בלעדיה מתחילים להופיע מזיקים מסוגים שונים. רוב המזיקים הנפוצים בגינה הישראלית מגיעים בעונות מעבר וגם בקיץ, זאת משום שהם מחפשים אקלים חם ולח. הם עלולים להרוס צמחים שלם, לפגוע בנראות ובמראה של הגינה ואפילו חלקם מזיקים לנו בני האדם. המזיקים הנפוצים ביותר בגינה הביתית הם חיפושיות, זחלים, אקריות, כנימות, נמלים, חלזונות וזבובים. אם יש לכם מכת מזיקים וחרקים בגינה שלכם, שווה להזמין חברת מקצועית המעסיקה מדבירים בנתניה לטיפול בכל סוגי החרקים.

סימנים לכך שהגינה שלכם נגועה במזיקים מסוגים שונים

• העלים הופכים מעוותים או שמופיעים עליהם סימני כרסום.
• כתמים שחורים על גבי הצמחים והעלים.
• הופעה של טחב על גזעים ועלים.
• הצהבה של הצמחים.
• הפרשות על הצמחים והעלים המושכות אליהם נמלים או מזיקים אחרים.
• ניוון של הצמחים.
• יצירה של לכלוכים מסוגים שונים.
• איבוד הברק הטבעי של הצמח.

טיפים שכדאי להכיר לטיפוח ושמירה על הגינה

לעתים מוצרי הדברה הנמכרים בחנויות יעילים ומסייעים לטיפול בבעיה. יחד עם זאת, יש מקרים בהם צריך להזמין הדברה מקצועית ויחד עם זאת, לפעמים גם זה לא עוזר, המזיק גורם לכל כך הרבה נזק עד שעדיף להיפטר מהצמח לגמרי כדי למנוע הדבקה. חשוב להימנע מלבצע את תהליכי ההדברה על צמחי מאכל, עצים לגידול פרי וצמחי תבלין. בנוסף, מומלץ מאוד שלא לגעת במזיק עצמו ואחר כך לגעת בצמחים אחרים, משום שפעמים רבות זה כאמור, מדבק. שטיפה של צמחים עם מים וסילוק ענפים או עלים נגועים יכולה לעזור.

האם יש דרכים טבעיות לטפל במזיקים בגינה?

כן בהחלטה חשוב שלא תמיד זה יעיל אבל יש כמה דברים שאפשר לעשות. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקחת שפריצר קטן, ממש כמו שמנקים איתו את החלונות ולשטוף אותו לגמרי שלא יהיו בו שום חומרים כימיים בפנים. לאחר מכן יש להכניס פנימה אל תוך השפריצר ליטר של מים נקיים ובפנים כף חומץ. אפשר חומץ רגיל ואפשר חומץ תפוחים. יש לנער היטב את התערובת ולהתחיל להשפריץ על הצמחים הנגועים. שווה לעשות את התהליך בשעות המוקדמות של הבוקר. במידת האפשר שווה להעביר את הצמחים לצל כדי להימנע מצריבה של העלים. אחת לכמה ימים מומלץ לחזור על הפעולה ואם המצב של הצמחים לא משתפר, אפילו כל כמה חודשים.

זקוקים למדביר מקצועי לביצוע הדברה הגינה שלכם? דרך המדבירים נט תוכלו להזמין מדביר יסודי תוך זמן קצר וליהנות משירות מקצועי, יעיל במחיר הוגן בכל זמן שמתאים לכם. אנו עובדים עם המדבירים בעלי ידע וניסיון רב בתחום, פועלים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע למען קהל לקוחותנו ועושים את כל המאמצים במטרה להעניק שירות ללא פשרות, עם שקיפות מלאה ובמחיר מצוין. כל שנותר לכם לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהרה.