פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה | freepik איך למצוא מטפל זוגי באיזור שלך? תמונה | freepik

מה חשוב בחיפוש מטפל זוגי שהוא גם באיזור שלך?

תמונה | freepik

הרבה פעמים חשוב לנו למצוע בעל מקצוע שגם באיזור המגורים שלך. כאשר מחפשים מטפל זוגי באיזור מגוריך חשוב לשים לב לכמה דברים
בכל תהליך שעושים עם מטפל זוגי או אישי הדבר הכי חשוב זה החיבור והקשר שנרקם בינך ובין המטפל.
בעיקר כאשר מדובר בתהליך של טיפול זוגי שעוסק ביחסים חשוב שגם המטפל ישתמש במרחב הטיפול כמעבדה ליחסים. לכן לפני הכל חשוב לבחור מטפל זוגי שמרגיש לכם שיהיה קשר טוב בינכם ובינו.

מרחק נסיעה אידיאלי

מרחק הנסיעה מהבית הוא גם שיקול חשוב בבחירת מטפל זוגי באיזור שלך. למרות שברור שהמטפל שומר על סודיות וחיסיון כל מיש שמגיע אליו בדרך כלל אנשים לא רוצים לפנות לשכן שלהם.
גם לא בטוח שאתם רוצים לפגוש את המטפל בבית הספר של הילדים או בסופר השכונתי.
לכן כדי לחפש מטפל זוגי כדאי להרחיב את איזור החיפוש ולעיתים קרובות כדאי להגדיל את מרחק הנסיעה כדי לפגוש מטפל זוגי שאתם מרגישים נוח איתו ושאתם מרגישים שהוא יכול באמת לעזור לכם.
לעיתים אפילו יש יתרון כאשר יש מרחק נסיעה אל המטפל. הרבה זוגות מדווחים שכאשר יש נסיעה של חצי שעה או יותר אל המטפל הם מרוויחים זמן משמעותי בדרך.
הנסיעה אל המטפל וחזרה מהמטפל הופכות להיות חלק מהטיפול. הרבה זוגות שמגיעים למטפל זוגי אחרי נסיעה בת שלושים דקות ויותר מדווחים שהם נכנסים ממוקדים לחדר הטיפולים ויודעים על מה הם רוצים לעבוד. הרבה זוגות גם מדווחים שהנסיעה אחרי הטיפול היא זמן משמעותי שבו הם מעבדים את מה שקרה בחדר הטיפולים. למשל, אם אתם מנתניה, אז להגיע למטפל זוגי בהוד השרון זה לא ליד הבית אבל גם לא רחוק מדיי.

להתחבר למטפל באמצעות האתר, סרטונים, המלצות וטלפון

עוד בטרם שאתם פונים למטפל זוגי באיזור שלכם מומלץ וכדאי לחטט באתר שלו. אתם יכולים לקרוא מה שהוא כותב, להיכנס ולצפות בסרטונים שלו וכמובן לעיין בהמלצות. אם התחברתם למסר לגישה והתרשמתם מהאנרגיה של האדם זה זמן טוב להתקשר או להשאיר לו הודעה באתר.
בשיחת הטלפון שלכם עם המטפל שימו לב עד כמה אתם מצליחם ליצור כימיה, האם הוא קשוב? האם הוא פנוי לדבר עם שני בני הזוג? בסופו של דבר רצוי ששניכם תרגישו נוח עם המטפל.

כמה מילים על טיפול זוגי 

רוב האנשים שפונים לטיפול זוגי מגיעים או אחרי משבר גדול או עם פערים מאוד גדולים בהתנהלות היום יומית. רוב האנשים חושבים שהם יגיעו למטפל שיראה כמה הם צודקים ויעזור להם לשכנע את בן או בת הזוג בצדקתם. אבל האמת שלא עובד ככה. האמת היא שמי שרוצה להיות צודק כנראה לא יצליח לקיים מערכת יחסים עם תקשורת מיטיבה.
טיפול זוגי עוסק בעיקר בדינמיקה בין בני הזוג. בני הזוג לומדים בהנחית המטפל לתקשר אחרת, לראות אחד את השני באור חדש, להיטיב זה עם זו וכל זאת מבלי לוותר על עצמם.
יחסים זוגיים מיטיבים עלולים להיות חמקמקים. בני הזוג צריכים להיות מסוגלים להחזיק בפרדוקסים של דברים שהם קוטביים ומנוגדים לכאורה.

מצד אחד להיות מחויבים ליחסים ולהצהיר שלא נפרדים לא חשוב מה ומצד שני לא לקחת את היחסים כמובנים מאיליו.
מצד אחד להיות בנתינה ולדעת לבקש ולקבל ומצד שני לא להיות בריצוי ולא לצפות לכלום.
מצד אחד להיות אכפתיים ולדאוג לאושרו של האחר מצד שני לדעת ולאפשר לכל אחד לחצור את האושר שלו.
מצד אחד להעניק חופש ומצד שני להציב גבולות.
הרבה מהקשיים של זוגות נובעות מחוסר היכולת להחזיק את הפרדוקסים הללו. אם אתם מצליחים לזהות שיש לכם אחד או יותר מהקשיים הללו אז כשאתם מחפשים מטפל זוגי באיזור שלכם חפשו מישהו שמתוך הכתיבה שלו או השיחה איתו אתם מאמינים שהוא יוכל לעזור לכם.

טיפול זוגי אחרי משברים או בגידה

אם חוויתם משבר חיים שהשפיע על הזוגיות שלכם ובעיקר אם חוויתם משבר בעקבות בגידה אז כשאתם מחפשים מטפל זוגי חשוב שתשאלו אותו קונקרטית אם הוא ליווה זוגות במצבים כאלה ותקשיבו להתייחסות שלו לנושא.
בעיקר כאשר מתרחשת בגידה אתם רוצים למצוא מישהו שיהיה לא שיפוטי ויקבל אתכם כמו שאתם. שניכם נזקקים לקבלה של המטפל להבנה לחמלה ולהדרכה שלו.

לסיכום

הדבר הכי חשוב במציאת מטפל זוגי באיזור שלך הוא התחושה שלך לגבי הקשר ששניכם יכולים ליצור עם המטפל. לגבי המרחק לא כדאי להיבהל מנסיעה היא יכולה לשרת אתכם.
לקרוא, לצפות בסרטונים, לקרוא המלצות ולשוחח עם המטפל לפני הפגישה.

הכותב: אייל כצל'ה, מטפל זוגי - בשביל היחסים