פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: freepik איך מבדילים בין גללים של עכבר לחולדה? צילום: freepik

העכבר והחולדה, שניהם שייכים למשפחת המכרסמים, אך בכל זאת קיימים מספר הבדלים המייחדים אותם אחד מהשני

צילום: freepik

הכרות עם ההבדלים עשוי לעזור לכם להבין האם מסתתרת אצלכם בבית חולדה או שמדובר בעכבר. ולמה האבחנה חשובה לכם? כי למעשה לוכד עכברים ולוכד של חולדות מתאים את דרך הלכידה לסוג המכרסם. אותו דבר קורה כאשר מדובר בהדברה. אם תדעו להסביר לאיש המקצוע את הסימנים שאתם רואים בבית, הוא מיד ידע באיזה מכרסם מדובר. בכתבה הבאה נדבר על ההבדל בין גללי העכבר לגללי החולדה.

איך מזהים גללים של עכבר?

אם מסתתר אצלכם בבית עכבר או משפחה של עכברים, תוכלו להרגיש את הנוכחות שלהם אם תמצאו בבית סימני כרסום של אוכל ובדים, רעשי כרסום בשעות הלילה ותראו באזורים חשוכים כמו מאחורי הספה, מאחורי המקרר ומקומות צדדיים בבית קקי של עכבר. גללים של עכבר הם בצבע חום כהה, גודלם הוא כחצי ס"מ וצורתם מוארכת, צרה וחדה בקצוות. עכבר אחד מייצר יחסית הרבה גללים שיהיו במספר מקומות במקבצים. במידה ומדובר במשפחה של עכברים, אתם תראו בבית כמויות נכבדות של גללים.

איך מזהים גללים של חולדה?

הסימנים לכך שמסתתרת אצלכם חולדה בבית, דומים באופן כללי לעכבר. גם החולדה יוצאת בלילה לאכול, מכרסמת כל דבר אפשרי, נמצאת באזורים חמימים בבית כמו מאחורי המקרר וארונות המטבח, אך בניגוד לעכבר, החולדה משאירה מעט גללים. גללים של חולדה הם ארוכים, מפותלים, בצבע חום כהה ואורכם כ-1.5 ס"מ.
האם הגללים של העכברים והחולדות מסוכנים לאדם?
גם הגללים של העכבר וגם הגללים של החולדה מסוכנים לאדם. הם מכילים חיידקים שמעבירים מחלות גם בנגיעה בהם וגם כאשר הם מתייבשים ומתפוררים כאבק שניתן לנשום. אם אתם רואים בבית שלכם גללים מהסוג שתיארנו, כנראה שמסתתרים אצלכם מכרסמים ויש להזמין באופן מיידי הדברת עכברים וגם הדברת חולדות בהתאם לזיהוי המכרסם.

לכידה או הדברה?

אחת השאלות בנושא של מכרסמים היא האם מבצעים לכידה שלהם או הדברה שלהם. אז בואו נעשה סדר בנושא זה. האפשרות הראשונה שהיא הכי נכונה אתית ומקצועית היא לכידה של העכברים או החולדות. לכידה משאירה את המכרסמים חיים והמדביר מחזיר אותם לטבע ואינו פוגע בהם. לעיתים קיימים מצבים שבהם גיליתם כי יש לכם מכרסמים בבית קצת מאוחר מידי והמדביר מגלה כי יש לכם בבית מכת מכרסמים. במצב זה אין למדביר ברירה והוא חייב לבצע גם הדברה. כאשר מבצעים הדברת מכרסמים, למעשה מבצעים הדברה יחד עם לכידה, על מנת לא להשאיר אצלכם בבית, במחסן או בחנות פגרים של עכברים וחולדות.
לסיכום, חולדות ועכברים הם מאותה המשפחה, אך הגללים שלהם אינם דומים וזו דרך זיהוי נהדרת שאליה יתאים הלוכד את דרך הלכידה המתאימה.

כותב המאמר עוז מחברת הלוכד – מומחה בלכידת עכברים