פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
 חופשה משמעותית או סיוט מתמשך? צילום: fotolia

הבלוג של עדן קהלני על חופשה משמעותית: צמד המילים "החופש הגדול" מעורר אצל כולנו משהו. אצל הילדים שמחה ואצל ההורים חשש.

בעוד פחות מחודש החופש הגדול יחל באופן רשמי ומאות אלפי ילדים ייצאו בחדווה משערי בתי הספר לחיק החופש המיוחל ומלא ההפתעות. 

הם יגיעו לביתם ויוציאו את נעלי הבית שבין רגע יהפכו לנעלי מסיבות, נעלי סיבוב בעיר ונעלי בריכה. למעשה הם לא ינעלו דבר מלבד אותן נעלי בית שימושיות.

האמת היא שילדים באשר הם מאושרים מאוד מהחופש הקרב ובא. הבעיה הגדולה באמת היא אנחנו, ההורים. אנחנו פוחדים פחד משתק מהחופש הגדול. למעשה, אין דבר ממנו אנו חוששים יותר בימי הקיץ החמים. 
וזה לא שאני נגד חששות. ההפך, אני בעצמי חושש כל כך הרבה במהלך כל יום, שהפסקתי לספור, אך מה שמקומם אותי טמון בעובדה שאין אנו חוששים מהדברים שבאמת צריך לשים עליהם דגשים. לצערי מה שמטריד הורים רבים זה כיצד לארגן טיול ענק שהילדים יזכרו לכל החיים, ואיך למלא להם את הלו"ז מהראשון ליולי ועד תחילת ספטמבר כדי שחלילה לא ישתעממו.
אנחנו נמצאים בסוג של מרתון מטורף לדחוס להם כל כך הרבה פעילויות מגוונות רק כדי להרגיש טוב עם עצמינו, אנחנו עושים הכול על מנת שנוכל להרגיש שאנו הורים מקסימים וטובים אשר נותנים לילדים שלהם את כל מה שהם צריכים וזקוקים.

אנחנו עושים ונעשה הכול על מנת לרצות את עצמינו.

פעם עצרתם לחשוב שאולי יהיה מועיל יותר אם תורידו מעט מהפעילויות המוגזמות שתכננתם להעמיס על ילדיכם ותחליטו לחזור הביתה מהעבודה שעה קודם?
פעם תהיתם לעצמכם איזה נפלא יהיה לשחק עם ילדיכם משחק קופסה בשעות הערב החמימות במקום לשלוח אותם לבריכה עם כסף לצ'יפס וגלידה?
פעם ניסיתם להכין ארוחה חמה ומפנקת עם ילדיכם במקום לשלוח אותם לפיצרייה הקרובה?
ואל תבינו אותי לא נכון.. אין לי שום דבר נגד פיצות, בריכות שחייה או גלידות, אך כן יש לי מה לומר ולטעון לאותם הורים שחושבים שאולי בזכות זה שהם מפטמים ומלעיטים את ילדיהם בתענוגי העולם הזה הם פוטרים את עצמם מתפקיד ההורות.

דעה אישית - חופשה משמעותית או סיוט מתמשך?
המלצה שלי אליכם: שבו עם ילדיכם.. דברו איתם, תצחקו איתם, תרגישו אותם, נסו להכיל אותם. תראו אותם, תאהבו אותם.
אל תנסו להשקיט את מצפוניכם עם כספים וטיולים שלא מעניינים את ילדיכם, אלא נסו באמת ובתמים לחשוב על טובתם של הילדים שאנו אוהבים הכי הרבה בעולם כולו.
בטוחני שילדיכם ישמחו לקבל מכם חום ואהבה,תשומת לב ומגע, רגישות ואהדה, מאשר עוד חוג שהם לא יזכרו בעוד חודש וחצי.
אגב, יום אחד יחכה לכם פתק על השולחן: "אבא, אימא, תודה על הזמן שהקדשתם עבורי אתמול."זה הרבה יותר מדהים מכל פתק של "תהנה בבריכה" כשלצידו מונח שטר של מאה ₪.
חופשה נעימה ואוהבת.

על הכותב: עדן קהלני, גרוש ואב לשניים, עוסק בהוראת חינוך מיוחד ונוער בסיכון ומוביל פרויקטים חברתיים