פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
לוגו חדש לנתניה  משנים תדמית: לוגו חדש לנתניה

עיריית נתניה השיקה השבוע את לוגו העיר החדש, וזאת כחלק מתהליך ההתחדשות העירונית ומיתוגה של העיר כ"ריביירה של ישראל".

בעיריית נתניה החליטו לרענן את השורות ולהשיק לוגו חדש, שיבטא את הסמלים השונים שמייצגים את פניה המגוונות של העיר.

הקונספט מאחורי הלוגו החדש, לדברי העירייה, הוא שילוב של מספר אלמנטים, כאשר המרכזיים שבהם הם השמש החמימה, המפיצה שלל צבעים, ואלמנט הלב, המבטא את שמחת החיים של תושבי נתניה והפסיפס האנושי הייחודי של אוכלוסיית העיר.

עוד נמסר מהעירייה כי הייחוד של הלוגו הוא בחיבור בין לב ושמש הסובבים יחד בתנועה, ובונים סמל חדשני ותוסס, בשילוב צבעוניות סמלית. ירוק - שמורות טבע, צהוב – שמש, כחול – ים, ואדום – שמחת חיים.

הלוגו, שעוצב ע"י דני זילברמן ממשרד WMbranding, מעניק מקום ראוי גם לעבר, ובתוך כך כולל בתוכו את סמלה הקודם של העיר, שעוצב בשנת 1951 ע"י יעקב צימברקנופף (צים).

"נראה שהתקבלה החלטה לא לוותר על הלוגו הישן, כנראה כדי לא לאבד מהערך של הלוגו הקודם, שמזכיר את המנורה של מדינת ישראל ומוסיף לאומיות ורצינות", אומרת המעצבת הגרפית, אורטל אוחיון. "קשה להתעלם גם מהמילה 'ריביירה' שהתווספה ללוגו, מילה שלמיטב ידיעתי אינה בשפה העברית, אבל תהיה מובנת לאוכלוסייה הצרפתית שבעיר, ובאה לתמוך במיתוגה של נתניה כעיר תיירות".

אוחיון מוסיפה כי הלוגו החדש בהחלט נראה צעד בכיוון חיובי לשינוי ואיוורור תדמיתה של העיר, בעיקר בזכות צורת הלב שמאפיינת אותו והצבעים הרבים המביעים גאווה, אהבה ושמחה על כל רבדיה.

באירוע המרכזי לפתיחת קיץ 2015, שהתקיים בכיכר העצמאות החדשה, חשפה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, את הלוגו החדש ואמרה, "לעיר מתחדשת כמו נתניה, מגיע גם סמל חדש ורענן. הסמל שבחרנו מגלם בתוכו את הצבעים, השמחה, החיוניות והחמימות האנושית המאפיינים את העיר נתניה ואת תושביה היקרים".