פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
 סיפור חוזר: תערוכה של עמותת אמני נתניה תערוכה בנתניה

התערוכה ”סיפור חוזר” עוסקת בסדרות כאשר סידרה היא קבוצה של עבודות בעלות מכנה משותף, המתקיימות זו לצד זו ויוצרות רצף או שלם

התערוכה מציגה עבודות שבבסיסן פעולות של הישנות וחזרה המאפשרות בחינת נושא או מוטיב מזוויות שונות של התבוננות האמן היוצר וזה של הצופה. לעיתים הסדרה מהווה חקירה חזותית של נושא מסוים, ובמקרים אחרים החזרה נותנת מענה אמנותי לצורך של ביטוי רגשי בו האמן עובר תהליך התמודדות עם הנושא השטחי לכאורה המייצג ארוע אישי עמוק ומשמעותי.

בתערוכה מציגים 14 אמנים , חברי עמותת אמני נתניה, הנותנים פרשנות אחרת למושג ”סדרה” על ידי שימוש במגוון רחב של טכניקות אם בציור, רישום, צילום, הדפס ומיצב. הסדרות המוצגות בתערוכה מזמינות את המבקרים לחוויה ויזואלית עם משמעות חודרת ומעמיקה שכל אחד יכול להתחבר אליה.

חני אלישע מציגה סידרה בטכניקה מעורבת, ’דיבור’ בה השיח מתמקד בתנועת הידיים לעיתים עדינה או מבקשת חמלה ולעיתים קובעה וחומסת. הידיים גם מעסיקות את דניאלה להב המנסה לנחש את מקצועו של האדם. ההדפסים של דליה לנגר מתמקדים ב ’אדם וטבע’ ”כי האדם הוא עץ השדה”. דליה אילון סינקלר מתעדת בצילום פריטים מוסלקים ונעלמים להם יופי מתכלה. הסידרה של דר׳ נורית צדרבוים המורכבת מרדי מייד בטכניקה מעורבת מתייחסת ל”שולחן ערוך” המתכתב עם ספר הדינים היהודי המסורתי שם ניכר מאבק סמוי בין הנוצר לקיים.
דניאלה קלאוזנר ויוסף קפליאן בציורי האקריליק על קנבס מתייחסים למצב הנוכחי בארץ הנע בין יאוש , תקוה והאור בקצה המנהרה. לעומתם אריק שניידר צייר סדרה סיפורית ’טרקטוריסטים’ בה חוזר ומתפתח הדימוי של עובד אדמה בניתוח צורני מהמקרו אל המיקרו.

חיה רוזניק בציוריה המונוכרומיים יוצרת זרימה של אנרגיה קינטית בין החללים והדימויים השונים, אנרגיה בונה וחושפת. רבקה נבו מזרימה צבעים על קנבס ויוצרת צורות מקריות עבמיות ומפתיעות. ציפי מתעדת ’תמונות’ מחייה וכך גם דליה כספי ששואבת את הציורים מצילומי מקור של המסלול בו היא מהלכת. אלישבע לויטוב מתמקדת בציורי האקריליק בזכרונות ממלחמת לבנון בתקוה שפעם יהיה טוב יותר. האמנם? יעל ריבר בטכניקה מעורבת על קנבס מנציחה את דמות המנהיג הנותן תקווה לעתיד טוב יותר ומנסה להמחיש את אשליית האושר האנושי והמתח בין היציבות של הרגליים על הקרקע והרצון לעוף למימוש עצמי.

22.05.2023–29.06.2023
פתיחה: יום שני 22.5.2023 בשעה 18:30
בגלריה העירונית , רח׳ הצורן 6, א.ת.ספיר נתניה
אוצרות: אודליה אלחנני יוקי דביר
האמנים: אלישבע לויטוב דליה לנגר ציפי אלדר חני אלישע דליה כספי
דניאלה להב דניאלה קלאוזנר יוסף קפליאן רבקה נבו דליה אילון סינקלר
חיה רזניק יעל ריבר אריק שניידר נורית צדרבוים