פרסומת היכל התרבות
 הושקה תערוכת ציורי פרחים לילדי הגנים בנתניה תמונה: עיריית נתניה

ביום ראשון השבוע הושקה במרכז ההעשרה ע"ש שרה פדרמן שבקרית נורדאו – תערוכת ציורים, המשמשת כר פורה וחוויתי לילדי גני הילדים המגיעים ופועלים במרכזי ההעשרה של מנהל החינוך בעיריית נתניה

התערוכה - "אמנות בפריחה" - עוסקת בפרחים מנקודת מבט אמנותית והיא מיועדת לגני הילדים בנתניה. בכל חלל, נחשפים ילדי הגן לאמנים ידועים ומתנסים במגוון חוויות:
- מריה סיבילה מריאן הייתה חוקרת טבע וציירת מוכשרת, שפרצה גבולות ומוסכמות לפני 300 שנים כשהפליגה מאירופה לדרום אמריקה כדי לחקור צמחים וחרקים שטרם נחקרו קודם לכן. לאחר שהגן צופה בסרטון קצר אודותיה, הוא מתנסה בחיפוש וחקר של פרטים מתוך יצירותיה ויוצר תמונת טבע מקורית משלו על קיר-מגנטים.
- פרידה קאלו, ציירת פורצת דרך שציירה את עצמה בדיוקנאות עצמיים, תוך שהיא מדגישה את מה שמייחד אותה מבין כולם והוסיפה פרחים רבים וצבעוניים כדי לשמח את ליבה – היא אמנית נוספת בתערוכה. גם כאן, לאחר שהגן מתבונן בדיוקנאות הצבעוניים שלה, כל ילד וילדה יוצרים את הדיוקן העצמי הייחודי שלהם.
- וינסנט ואן גוך היה צייר שאהב לצייר שוב ושוב את החמניות שצמחו ליד ביתו ונודע באהבתו לצבעים עזים. בחלק זה של התערוכה, מפעילים ילדי הגן את כל חושיהם: הקשבה לצלילי הטבע, התבוננות בחמניות וביצירות, נגיעה בבדי קנבס כדי לחוש את הבליטות והשקעים, הרחת ניחוח השדה ואפילו שיחה על כך שאפשר להוציא גרעינים שחורים מחמניות יבשות ולאכול אותם.
בסיום הביקור בתערוכה, כל גן מקבל מתנה: שלושה "דפי צביעה" ענקיים ואיתם גם מגוון רעיונות להמשך השיח והפעילות בגן.

גלית שוורצמן, המנהלת את שלושת מרכזי העשרה בנתניה (מרכז העשרה ע"ש שרה פדרמן, מרכז נתנאל ובית אירן) מציינת כי מרכזי העשרה לגיל הרך הינם מוסדות תרבות וחינוך ייחודיים, שתכליתם העשרת גני הילדים בנתניה והצוותים החינוכיים בתחומים: אמנות, מוסיקה, תיאטרון ואוריינות.
הילדים מגיעים למרכזים למפגשים ייחודיים ואיכותיים שמתקיימים בחללים המעוצבים ביצירתיות, בסביבה טכנולוגית עתירת ידע ובתכנים מגוונים תואמי גיל המתחלפים מידי שנה.
התוכניות מעודדות סקרנות, התבוננות, פעולה מתוך חופש יצירתי ויוצרות חווית הצלחה התורמת לביסוס תחושת המסוגלות והביטחון העצמי של הילדים.

אוצרת התערוכה: דנה ברוסטובסקי גלבוע