פרסומת היכל התרבות
 ילדים בעקבות האומנים פרידה קאלו ודודו גרשטיין תערוכה בנתניה

השבוע נפתחה תערוכה ייחודית של ילדי צהרון בית הספר "בגין" של רשת המרכזים הקהילתיים בדרום נתניה

מתחילת השנה למדו ילדי הצהרון על האומנית פרידה קאלו ועל האמן דודו גרשטיין. הוריהם של הילדים הוזמנו לתערוכה והיוצרים עצמם, הילדים, הסבירו על יצירותיהם השונות. מטרת התערוכה היא להציג כי כל אחד מהילדים הוא שונה, צבע ייחודי בפני עצמו, אך יחד בצבעוניות נוצרות היצירות היפות ביותר. כך גם בציורים של שני האומנים. כל ילד וילדה יצרו תמונות אישיות לפי בחירתם והביעו את עצמם אמנותית

פנינה להב רכזת הצהרון מספרת: "נוטים לחשוב שבצהרון רק מעבירים את הזמן ומשחקים אבל אצלנו זה סיפור אחר. כל שנה אני בוחרת נושא שנתי ופועלת אתו. שנה שעברה למשל עשינו תערוכה בנושא הכבשים של קדישמן, למדנו על אליעזר בן יהודה והילדים עשו הצגה על קורות חייו. לא בכל הצהרונים בארץ זה כך, אבל אני מאמינה שהחינוך המשמעותי ביותר מגיע מתשומת לב וערך מוסף. אני רוצה לחשוף את הילדים לחומר אמנותי שהם לא נחשפים אליו במהלך השנה. התגובות שקיבלנו מההורים ומהילדים הן לא פחות ממדהימות"

מיכאל, אבא של ליה, מספר: "אני מודה שלא הכרתי את האמן דודו גרשטיין לפני שהגעתי לתערוכה שיצרו הילדים, הופעתי לגלות כמה השקיעו הילדים וכל צוות הצהרון בפרויקט הזה. שמחתי ללמוד משהו חדש דרך הילדה שלי ומבחינתי להגיע כל שבוע. זו תערוכה למופת"

מנכ"לית הרשת, ליאת אריה: אנו ברשת המרכזים הקהילתיים בדרום נתניה שמים דגש על העשרת עולמם של הילדים במגוון תחומים באופן חווייתי ומהנה, תוך אמונה ביכולתו של הילד ובסקרנותו הטבעית ללמוד ולהתנסות.