פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
  מסלולי אופניים בנתניה צילום: עיריית נתניה

רשימת מסלולי האופניים המלאה ברחבי העיר ובסביבתה, בנתניה תמצאו עשרות קילומטרים של מסלולים ושבילים המשלבים חוויה אורבנית המשלבת טבע וים.

טיילת המצוק נתניה- יקום

טיילת המצוק נתניה- יקום. אורך המסלול: 14 ק"מ. קל

תחילת המסלול בטיילת המצוק הנמצאת בסמוך למלון הכרמל. רוכבים ק"מ על הטיילת וממשיכים בשטח חולי עם חצץ, עוברים דרך מצנחי הרכיבה. ברמזור ממשיכים ישר על הכביש ומטפסים 500 מטר על הצורק. משם יש תצפית מרהיבה על חוף הים. פונים לכיוון מזרח 50 מטר ומתחברים לכביש הראשי. רוכבים דרומה. חולפים על פני פארק השלולית.

ניתן לעשות סיבוב סביב השלולית, או להמשיך ישר, חולפים על פני שמורת האירוסים, ממשיכים ישר עד למושב אודים ופונים ימינה למושב. רוכבים 200 מטר ופונים ימינה בסוף הירידה.

רוכבים בתוך מטע פקאנים, פונים שמאלה ורוכבים לאורך השביל. חוצים את נחל פולג ברכיבה או ברגל ומגיעים לשמורת יקום. ממשיכים ברכיבה לכיוון האגם ומשם פונים לשביל שמוביל לתחנת הדלק דור ביקום. זהו סיום המסלול.

טיילת חופי נתניה

טיילת חופי נתניה. אורך המסלול: 5.5 ק"מ. קל. ניתן לעשות גם רגלי
תחילת המסלול בפינת דיזינגוף הרצל. נכננסים לכיכר העצמאות, זוהי הכיכר האינטאראקטיבית הראשונה בישראל, כיכר מרהיבה ביופיה, בה יש צמחייה מגוונת, בריכות נוי, בתי קפה ומסעדות, בית מלון לאונארדו פלאזה המפואר, שעשועי מים ביום ומופע אורקולי בערב.

חוצים את רחוב דויד המלך וחולפים על פני אנדרטת הלוחם שהוקמה בשנת 1961 ועל פני קולנוע אסתר. הקולנוע נטוש. זהו בית הקולנוע הראשון של נתניה שהוקם בשנת 1936. בתקופת המנדאט הבריטי שימש המקום כמקום מסתור עבור מעפילים שהגיעו לחופי נתניה.

מרחוב דוד המלך פונים צפונה לרחוב ביאליק, חולפים על פני מלון פארק, בו אירע הפיגוע בשנת 2002. כתוצאה מהפיגוע 30 אנשים נהרגו ו 160 נפצעו.

עוקפים את האמפיטאתרון ופונים דרומה חזרה לכיכר העצמאות. מגיעים לקצה המערבי של כיכר העצמאות לגן המלך דוד שנחנך בשנת 1936.

חולפים על פני מזרקת החבצלת. המזרקה פוסלה בידי האמן יצחק שמואלי והוצבה בכיכר העצמאות בשנת 1973. בשנת 2012 הועברה מערבה בשל הפיכת כיכר העצמאות לכיכר אינטראקטיבית.

ממשיכים דרומה לכיוון חוף סירונית, חולפים על פני המעלית לים ועל פני תצפית לים וממשיכים דרומה, חולפים על פני מלון הכרמל ומגיעים לשדרות עובד בן עמי.

ממשיכים לאורך הטיילת, נהנים מנוף יפהפה, פינות ישיבה, חולפים על פני מצנחי הרחיפה, חולפים דרך חוף ארגמן.

בצומת שדרות עובד בן עמי ושמחה ארליך חוצים את הכביש לכיוון צפון מזרח, שם נמצאת אנדרטת חיל החימוש וכן אנדרטה נוספת בחצר יד לבנים- סלע גדול שהובא מסיני, בדמות אדם. אנדרטה שלישית היא אנדרטת הניצחון, המציינת את נצחון הצבא האדום על הצבא הנאצי. מאחורי האנדרטה ישנו גן הפסלים שעוצב בידי אנשי חיל החימוש.

חוזרים לשדרות עובד בן עמי. רוכבים דרומה, חולפים על פני בית גולדמינץ המהווה מתקן נופש לחיילים.

ממשיכים דרומה לטיילת גלי ים, חולפים על פני פסלי האבן הצבעוניים- יצירתו של האמן רוסלן סרגייב, ומגיעים לשמורת האירוסים מימין ולפארק השלולית משמאל. זהו סיום המסלול.

בייק פארק

בייק פארק אזה"ת הישן, נתניה.

פארק אופניים ששטחו 45 דונם. יש בו שני מסלולים. מסלול מעגלי, מקצועי שאורכו 1.6 ק"מ ורוחבו 4 מטרים. רכיבת כביש הכולל תאורה לרכיבה בלילה. המסלול השני, מסלול אתגרי לרוכבי BMX, מתחת לגיל 8 חובה בליווי מבוגר. הרכיבה בתוך הפארק היא דרך שבילים מוצלים. ניתן להנות מנוף חורשת האקליפטוסים. הפארק פתוח בכל יימות השבוע, 24 שעות ביום.

אגם שלולית החורף

אגם שלולית החורף. 2 ק"מ

שביל אופניים מסביב לפארק השלולית, המאפשר להנות מרכיבה בשביל מסודר ומהנוף המיוחד של הפארק

שביל קריית נורדאו רמת פולג

השביל מקשר בין קריית נורדאו לרמת פולג ומאפשר מעבר בטוח מבתי ספר נורדאו ואלדד, דרך פארק נאות גולדה מאיר על גשר הכניסה לנתניה. משם עובר השביל לבית ספר רימלט ולבית ספר בגין. שם מסתיים המסלול

שביל אילנות

שביל אילנות. 5 ק"מ. מתאים גם לרוכבי אופניים. מסומן בלבן-כחול-לבן

תחילת המסלול בחורשת הסרג'נטים שנמצאת בקרית השרון.

הוראות הגעה: בקרית השרון ברחוב דגניה פינת האוניברסיטה פונים מזרחה לאורך הגבול הצפוני של היער. בכיכר בפינת רחוב דרך הפארק פונים ימינה לאורך הגבול המזרחי של היער עד לכניסה ליער בחלק הדרום מזרחי. (לא ניתן להיכנס בכלי רכב).

חורשת הסרג'נטים הינה חורשת אקליפטוסים ובה חורש האלון, צמחים כמו אירוס הארגמן, צבעוני שרוני, אזוביון דגול, סחלבים, תורמוסים ועוד. תחילת השביל בפינה הדרום מזרחית. שם נמצא עץ שיזף, המכונה עץ המשאלות.

רוכבים בשביל מזרחה לאורך קו המים בין נחל אביחיל לנחל אילנות. מצפון המטעים של שכונת נורדיה ומדרום שדות תפו"א ופרדסים. מגיעים ליער האילנות. יער ובו אקליפטוסים וחורש אלון ומספר פינות פיקניק. בצד הצפון מזרחי של היער ניתן לראות את גבעת הלוטם. גבעה ובה צמחים שונים כמו לוטם, קידה, צבעונים וסחלבים.

חוצים את נחל האילנות המהווה ערוץ השייך לאגם הניקוז של נחל פולג המתחיל ביער באילנות ומסתיים כמעט בכביש החוף. עוברים לצידו הצפוני של הנחל וחוזרים מערבה לאורך בית העלמין עד לקריית השרון.