פרסומת היכל התרבות
 הצגות ופעילויות באתרי מורשת לילדים בעלי שונויות קוגניטיביות תמונה: המועצה לשימור אתרים

במסגרת אירועי 'שבת ישראלית' של משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים: הצגות רגישות ופעילויות מונגשות באתרי מורשת לילדים בעלי שונויות קוגניטיביות 

במסגרת אירועי 'שבת ישראלית' של משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים, מתקיימות בימים אלה שורה של הצגות ופעילויות באתרי מורשת לילדים בעלי שונויות קוגניטיביות. הפעילויות נערכות בשיתוף רשויות מקומיות ועמותת 'מקומות שמורים' - הפועלת בארבע השנים האחרונות להנגשה חושית וקוגניטיבית של אירועי תרבות ואמנות בכל הארץ לקהל זה.

הפעילויות, המיועדות לתלמידי גנים ובתי ספר יסודיים מהחינוך המיוחד, מתקיימות בימי שישי באתרי מורשת בכל רחבי הארץ. הן כוללות מופעים רגישים ומונגשים מטעם עמותת 'מקומות שמורים', בשילוב ביקור ופעילויות נוספות באתרים, כך שהתלמידים נהנים הן מתוכן ההצגה והן מחוויית הביקור באתר.

בין האתרים בהם מתקיימות הפעילויות: חצר הראשונים בעין שמר, מוזיאון העיר נתניה ובית הלורד בתל מונד.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "מיזם ׳שבת ישראלית׳ שם לעצמו מטרה לתת לכולם ולכולן הזדמנות להגיע ולחוות מסיפורי המורשת שלנו. אני רואה ערך גדול בקידום שוויון זכויות ובמתן הזדמנות אמיתית לאנשים עם מוגבלות. יחד עם המועצה לשימור אתרים עשינו כל שניתן כדי להרחיב את הפעילות גם עבור ילדים עם שונויות קוגנטיביות. מגיע להם להגיע אל האתרים, ליהנות כמו כולם ולהרגיש חלק. אני מבקש להודות למועצה לשימור אתרים על העבודה המאומצת להנגיש את האתרים השונים ובמטרה להצליח ולהגיע לכלל האוכלוסייה".

עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים: "אנו רואים בפעילות מיוחדת זו חובה גדולה וזכות גדולה. המועצה לשימור אתרים הציבה לעצמה מטרה עליונה, שהיא הנחלת המורשת וסיפוריה לכלל האוכלוסייה - משפחות, חיילים, אנשים בעלי שונות קוגניטיבית וצרכים מיוחדים אחרים, תיירים, גמלאים וכן הלאה. בנוסף לאתרי המורשת שכבר הונגשו ולוקחים חלק במיזם חשוב זה, אנו פועלים ללא לאות, יחד עם משרד התרבות והספורט, להמשיך ולהנגיש אתרי מורשת נוספים לטובת הציבור כולו".

אור אלתרמן, מייסדת שותפה ומנכ"לית עמותת 'מקומות שמורים': "מקומות שמורים' שמה לה למטרה להגיע לכל ילד או ילדה, שזקוקים לאווירה יותר מאפשרת ולהצגות רגישות על מנת ליהנות מתיאטרון. אנחנו רואות בשיתוף הפעולה עם משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרי מורשת חשיבות עליונה ודרך נפלאה להרחיב את הפעילות שלנו בישראל למקומות בהם אין כמעט נגישות לתיאטרון, רגיש או בכלל, ומקוות ביחד להרחיב את המודעות שאפשר וצריך גם אחרת".