פרסומת היכל התרבות
שבוע הספר האלטרנטיבי קוראים את הכיכר - שבוע הספר האלטרנטיבי שבוע הספר האלטרנטיבי

נתניה מציינת את שבוע הספר הקרוב באירוע אלטרנטיבי שיאפשר ל- 150 סופרים צעירים בתחילת דרכם לחשוף ולמכור את ספריהם בפני המבקרים שיגיעו לאירוע. במסגרת האירוע יתקיים גם שוק קח-תן של ספרים משומשים 
שבוע הספר האלטרנטיבי יתקיים ביום רביעי ה- 15/6/2016 בשעה 17:00 בכיכר המרכזית החדשה

מארגני שבוע הספר האלטרנטיבי

האירוע מיועד לסופרים ומשוררים בתחילת דרכם, שלא מקבלים את חסות הוצאות הספרים הגדולות, ונאבקים במשאבים מוגבלים להגיע אל קהל קוראים פוטנציאלי.
נוי סודאי, ממארגני האירוע מוסיפה "זה ארוע ראשון מסוגו בארץ, המאפשר לסופרים לקבל במה, מאחר ולסופרים הצעירים קשה להגיע לתודעת הציבור. בנוסף לסופרים יהיו במקום גם מופעים של סטודנטים למשחק וסטנדאפיסטים וזאת על מנתי לפתוח אפשרויות עבורם". סופרים אלו לרוב אינם יכולים למכור את ספריהם ברשתות הספרים הגדולות, ולכן אירוע מסוג זה מהווה רוח גבית אדירה של חשיפת היצירה הספרותית המקורית שלהם.
את האירוע יזמו והפיקו סטודנטים בכיתת המצוינות בבית הספר לתקשורת של המכללה האקדמית נתניה בהנחית ד"ר אמיר הר-גיל, בשיתוף פרלמנט הילדים של עיריית נתניה, מנהלת מרכז העיר ואגף איכות הסביבה.

הסופרים והמשוררים יציבו בכיכר העיר דוכן בו יחשפו את ספריהם לקהל המבקרים. במסגרת האירוע יתקיים גם שוק קח-תן של ספרים משומשים אותו מפיק 'פרלמנט הילדים' של העיר נתניה, וכן יוצגו הצגות ילדים, פינות הפעלה לילדים, במת הקראה של פואטרי סלאם ועוד.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "אני מברכת על היוזמה של הסטודנטים בעיר נתניה בשיתוף מנהלת מרכז העיר ואגף איכות הסביבה, להעניק במה לסופרים ומשוררים בתחילת דרכם במסגרת שבוע הספר. אירוע זה יאפשר לקהל הקוראים להיחשף ליצירה תרבותית וליוצרים במרחב הציבורי. העיר נתניה הינה עיר מובילה בתחום התרבות ומקיימת לאורך כל השנה מגוון אירועי תרבות לכל המשפחה. באחרונה השקנו היכלי תרבות נוספים גם בשכונת קרית השרון ע"ש ספי ריבלין ובשכונת עיר ימים ע"ש אריק איינשטיין, לרווחת הציבור".