פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
 הפסטיווקאלי בנתניה מציג: חגיגות יום הולדת 60 ליוני רועה צילום: אלדד רפאלי

הזמר והיוצר יחגוג יום הולדת עגול וחגיגי במופע חדש ומקורי בתחילת החודש הבא, בו יארח את פבלו רוזנברג, קובי פרץ ומאיה אברהם. בשיחה מרגשת הוא מספר על הדרך המוסיקלית המרשימה של יורש העצר, הקשר החזק לנתניה ומה הוא מאחל לעצמו בהמשך הדרך 

פתחו יומנים ושריינו מקומות: יום רביעי ה-2 באוגוסט, 21:30 בערב, אמפידשא עיר ימים. הפסטיווקאלי המסורתי בנתניה, שייערך בפעם השביעית, יארח את הזמר והיוצר יוני רועה במופע חדש ומרגש בשם '60 לרועה בשירים' לרגל חגיגות יום הולדתו ה-60.

הפסטיבל יחל בערב טו באב ולכן נקרא "פסטיווקאלי של אהבה". גם השנה יתמקד הפסטיבל בשלושה מוקדים.

במסגרת זו יארח רועה את פבלו רוזנברג, קובי פרץ ומאיה אברהם, כאשר נקודת ציון מיוחדת תהיה הפקתו המוסיקלית של דור רועה, בנו של יוני, פסנתרן קבוע בהרכב של עילאי בוטנר וילדי החוץ ומנגן עם אמנים מהשורה הראשונה, בהם עמיר בניון, שלומי שבת ומיכה שטרית. לפני כחצי שנה הוציא את סינגל הבכורה שלו – 'רחוקה מכאן'.

אירועים בנתניה והסביבה - הפסטיווקאלי בנתניה מציג: חגיגות יום הולדת 60 ליוני רועה

צילום: נמרוד גליקמן 

"מדובר במופע חדש ומקורי שנוצר בשיתוף פעולה של הפסטיבל והיכל התרבות יחד איתי. יהיה כיף גדול לארח אמנים וחברים טובים שאני מאוד אוהב, ולהעניק לבוש חדש לשירים", אומר רועה בראיון ל'נתניה נט' לקראת המופע.

"גם לגבי ההפקה המוסיקלית של דור זה כמובן מרגש מאוד, כי הוא נולד לתוך זה והשירים נולדו תוך כדי הגדילה וההתפתחות שלו, כשיש כמובן גם כאלה שנולדו לפניו", מתייחס רועה ליורש העצר. "פתאום הוא יעניק להם לבוש משלו ויטפל בשאר הילדים שלי. זה מאתגר מאוד והתוצאה בחדר החזרות נהדרת. הוא עושה דרך יפה בסבלנות רבה ובלי קיצורים. אני מקבל ריקושטים מקולגות שהוא באמת מיוחד – הן ביצירה והן באישיות שזה הכי חשוב".

אין כמו בבית

יוני רועה נולד בנתניה וחי בעיר כל חייו. הוא חתום על למעלה מ-1,400 יצירות באקו"ם, בהן 'כותל המזרח', 'זודיאק' ו'יום סבבה'. זו הפעם הראשונה בה הוא לוקח חלק בפסטיבל ומודה בחיוך: "זו כנראה ההופעה הראשונה שאגיע אליה ברגל".

"אני שמח שביוזמת ראש העיר פנה אלי חבר יקר, מנכ"ל היכל התרבות בני אפרים, שעושה עבודה מדהימה בנתניה", הוא מספר. "בני אמר לי שרוצים לחגוג לי 60 במופע מקורי בפסטיווקאלי והתרגשתי מאוד. אני שומע שהמכירה רצה מצוין וברוך השם יגיעו הרבה אנשים. מגיעה תודה גדולה למרים פיירברג איכר ולעירייה כולה שמאפשרים לזה לקרות".

מופעים נוספים בפסטיווקאלי כוללים את החזן אברהם פריד, ריטה, המופע "מעלה מעלה" - הצדעה ליוצרים וזמרים ברוק הישראלי, יואב קוטנר בערב מחווה ליצחק קלפטר, הזמרים יהודה אליאס, דורית ראובני ואסף אשתר, חבורות זמר, מופע ילדים חדש "יהונתן וחברים" עם כוכב הילדים גיא פרידמן וצוות שחקנים ונגנים במופע הצדעה לשירי ילדים.  
לרכישת כרטיסים לפסטיווקלי הקלק/י כאן

מה מסמל עבורך לחגוג יום הולדת עגול במופע חדש בעיר שאתה כל כך מזוהה איתה?

"נתניה בשבילי היא ארגז החול. כל החיים שלי כאן, כל פינה, כל מקום וכל דבר בעיר יש לי חלק ממנו ולעיר יש חלק ממני. אני לא מוכן לוותר על העיר הזאת. גדלתי בבורוכוב ואני בפולג מעל 30 שנה. אני מאוד מחובר לנתניה וברור שחלק גדול ביצירה שלי נובע מהחוויות שעברתי בעיר הזאת – אם החינוך בבתי הספר או החינוך המוסיקלי. אם לחגוג 60 אז אין מתאים יותר מאשר בבית. זה אושר גדול".

בעשור האחרון מופיע רועה ברחבי הארץ עם המופע שלו 'הכי ישראלי', בימים אלה הוציא סינגל חדש בשם 'הכל זה לטובה' ולפני כחודש חגג עשור ל'סיטאר', בית הספר למוסיקה אותו הוא מנהל. כמה מתלמידיו פרצו לתודעה בתכנית 'בית ספר למוסיקה', דוגמת לורן יודיצקי ורום באבה, ואילו טיגיסט הנוק הגיעה לגמר של התכנית 'אביב או אייל' עם אביב גפן ואייל גולן.

"בלי עזרתה של ראש העיר בית הספר לא היה קם ומגיעה לה תודה גדולה", מפרגן רועה. "אני גאה מאוד בפעילות של 'סיטאר' ובדרך שעושים התלמידים. כשהייתי בגיל שלהם חיפשתי בית שייתן מענה לצורך המיידי במוסיקה קלה – אם רוצים לנגן ביטלס, מתי כספי או זוהר ארגוב. אז היה רק קונסרבטוריון שהתמקד במוסיקה קלאסית, אבל כל אחד עם הרצונות שלו ולשם אני מכוון את התלמידים. אין ספק שבית הספר הזה הוא מפעל חיים עבורי".

אחרי שנים של יצירה מגוונת, יש לך העדפה אם לבצע שיר או להלחין אותו?

"עם השנים התפתחה אצלי בגרות ואני יודע בדיוק מתי אני יכול לשיר שיר שכתבתי, או להפנות אותו לזמר שיתאים לבצע אותו. גם זמרים פונים אלי ואז אני כבר לא חושב על עצמי. ברגע שנוצר חיבור והייתה לי חוויה בשיחה עם הזמר, השיר כבר שלו".

לסיום, מה מאחלים למי שעדיין ממשיך לכבוש פסגות בגיל 60?

"בריאות, ושאמשיך להיות רלוונטי גם בגיל 70".