לראשונה שר בממשלה העניק גביע בטורניר המשלב בעלי מוגבלויות טורניר המשלב בעלי מוגבלויות

בשישי האחרון התקיים אחד ממשחקי הדגל של טורניר "שווים בכדורגל". שר התרבות והספורט מיקי זוהר " נבחן מהלך במסגרתו נבחרות כדורגל אשר יפעילו קבוצת שווים בכדורגל יקבלו תוספת תקציב" 

במשחק שהתקיים בשישי האחרון באצטדיון טרנר בבאר שבע כחלק משבוע הספורט של ישראל, המתקיים בחסות משרד התרבות והספורט, התחרו קבוצות היוניפייד (משולבות) של ספיישל אולימפיקס: מכבי נתניה, מכבי ת"א, הפעול ת"א, מכבי חיפה, הפועל ירושלים, הפועל פ"ת, מכבי עירוני אשדוד, הפועל ב"ש, הפועל ירושלים והפועל כ"ס. בתום הטורניר התקיים טקס הענקת הגביעים ושיחה של שחקני שווים בכדורגל עם שר הספורט מיקי זוהר. כאמור, מדובר בפעם הראשונה בה שר בממשלת ישראל מגיע להעניק גביע בטורניר בו משתתפים אנשים עם מוגבלויות.

במסגרת הטורניר עלו על כר הדשא כ - 250 שחקני כדורגל מהקבוצות השונות. בסיום המשחק, התקיים טקס הענקת גביעים לקבוצות הזוכות בבתים השונים. את הגביעים העניקו לשחקנים שר התרבות והספורט מיקי זוהר, משה שינו זוארץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שרון לוי בלנגה מנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל, מאיר אלפסי מנהל אגף הספורט בעיריית באר שבע וחן אביטן רמ"ט שר התרבות והספורט. בתום הטקס העניקו שחקני שווים בכדורגל מגן תודה לשר הספורט מיקי זוהר המציין את תודתם העמוקה לפועלו בקידום אנשים עם מוגבלויות בספורט. המגן על המגן הוצגו צילומים של ספורטאי ספיישל אולימפיקס בתחרויות השונות ומכתבי תודה אישיים לשר.

במסגרת טקס הענקת הגביעים, שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר למשתתפי הטורניר: "אני רוצה להודות לכם. הצהריים האלו אני מאוד נרגש. אני נרגש לראות אתכם, משחקים ומנצחים ואני גאה בכם, בשבילי זה הסיפוק הגדול ביותר כשר התרבות והספורט".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר "נעשה פעולות ומאמצים ונבחן הגדלת תקציבי ליגת שווים בכדורגל. בנוסף, נבחן קידום מהלך במסגרתו נבחרות כדורגל אשר יפעילו קבוצת שווים בכדורגל יקבלו תוספת תקציב. עוד נגדיל ונקדם בחינה של מהלכים רחבים לשלב ילדים וגם בני נוער בפעילות המופלאה של שווים בכדורגל. בהזדמנות זו אני רוצה להודות ליו"ר ההתאחדות לכדורגל משה שינו זוארץ על תמיכת ההתאחדות הרחבה בהפעלת הפרויקט, לעיריית באר שבע ולמחלקת הספורט על ההשקעה האדירה בהפעלת האירוע ולגברת שרון לוי בלנגה מנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל על הנחישות וההתמדה בקידום אנשים עם מוגבלויות בחברה דרך הספורט".

משה שינו זוארץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל:"אני מאוד נרגש להיות פה היום. מדובר באירוע מכונן, אירוע בו אנחנו משלבים אנשים עם צרכים מיוחדים ואנשים ללא צרכים מיוחדים ומחברים אותם יחד ומראים איך כולם שווים וכולם יכולים לחבק את המשחק יחד. אנחנו רוצים להודות לשר התרבות והספורט על התמיכה המסיבית שלו בפרויקט שווים בכדורגל. אני רוצה להודות למנכ"לית ספיישל אולימפיקס שרון לוי בלנגה על העבודה המדהימה של ספיישל אולימפיקס בהנגשת הכדורגל לכולם. אנחנו בהתאחדות לכדורגל גאים להיות שותפים בפרויקט הזה. תודה רבה לכל מי שהגיע היום, אתם עושים עבודה מדהימה. המטרה שלנו היא לראות ילדים ובני נוער נוספים מצטרפים לשווים בכדורגל ולהיות פרויקט הרבה הרבה יותר גדול עם חיבור אדיר לקהילה. למען כולנו".

שרון לוי בלנגה, מנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל: "תשומת הלב מייצרת הכלה ושינוי חברתי דרך המגרש בהשראת עקרון פשוט - להתאמן יחד, לשחק יחד, להיות מאוחדים למטרה אחת על המגרש- לנצח ולהתחרות יחד. הספורט הוא כלי מהיר לידידות ולהבנה בין ספורטאים עם וללא מוגבלות . בהזדמנות זו אנחנו רוצים להודות לעיריית באר שבע ולאגף הספורט של העירייה שהרימה את רף הטורנירים של שווים בכדורגל ונרתמה באופן יוצא דופן לאירוע. בנוסף ברצוננו להודות להתאחדות לכדורגל על ההירתמות לפרויקט ולשר התרבות והספורט שכיבד את האירוע והגיע לברך, מדובר בפעם ראשונה בישראל ששר מגיע לטורניר שווים בכדורגל".

גון צורי מנהל ספורט ארצי ספיישל אולימפיקס ומנהל תכנית שווים בכדורגל: "פרויקט שווים בכדורגל הנו אחת הדרכים המופלאות ביותר לקדם אנשים עם מוגבלויות בחברה. הספורט הנו כלי נפלא לחיבור בין אנשים. תודה לעיריית באר שבע אשר בזכותה הגשמנו היום חלום, ולחברת כיוונים שנתנה לנו את המתקן הכי טוב בישראל לאנשים הכי טובים בעולם. מדובר בפריצת גבולות לאפשר לשחקני שווים בכדורגל לשחק על כר הדשא עליו משחקים הכדורגלנים הטובים במידה"